ja daar ben ik weer.... nog een tipic over psz

hey meiden

gisteren nathalia weer van school gehaald, kreeg ik van de juffrouw een boekje mee en een paar nieuwsbrieven.

ik heb om 2 punten helemaal in een deuk gelegen.

1. mn kleine meid van 2 jaar heeft HUISWERK!!!! mee naar huis gekregen!!! hihihihihihihi.
48 woorden moet ik haa leren.
o.a. het schaap, de kip, de stal, de hooiwagen, de hooivork, het biggetje enz enz.
moet vooral op de lidwoorden letten, dat ze die gaat zeggen.
ff serieus he???!!! ik ben 2 en moet huiswerk leren!!!
moest er wel om lachen. heb gezegd dat ik mn best ga doen, maar dat ik haar absoluut niet ga puchen.als ze niet wilt, dan wilt ze niet.

punt 2....

ze gaan op schoolreisje!!!
naar een grote speeltuin (joepie) in breda.
en we wonen in rotterdam.
k vraag me af, hoe ze daar naar toe gaan met 2 en 3 jarige kinderen. staat niet in de brief.
ook hierom heb ik hard moeten lachen.
no way dat mijn kleine meid " alleen" naar breda gaat!!!

wat wel leuk is: de schoolfotograaf komt ook bij hun langs.

nou, moest het weer even kwijt hoor :D

liefs, do

Nou ja zeg, dat slaat echt nergens op, is dat niet iets wat ze haar op school moeten leren, dit vind ik echt overdreven hoor!!
Ik zou daar niet blij mee zijn als ze al meteen zover op schoolreisje gaan, hier nemen ze de kinderen pas vanaf 4jr mee, naar dat soort dingen, verder gaan ze naar speeltuinen in de buurt!
Pfff rare school/psz hoor.

Hier komt de schoolfotograaf 1x per 2jaar, de laatste keer was vorig jaar, ook de jongste mocht toen mee komen voor een gezinsfoto met zijn broers, dat was wel heel leuk, ook maakte ze een foto van hem alleen, dat had ik niet verwacht, maar was er erg blij mee!!

Gr MJ

Nou zeg, daar heb ik nog nooit van gehoord! Mij moeder is psz leidster en die gaan 1x per jaar naar een (zorg)boerderij in de buurt, no way dat die de gemeente uit gaan! En huiswerk, jeetje zeg, ook dat is nieuw voor mij. IK vind dat je erg goed heb gereageerd trouwens, door te zeggen dat je niet ging pushen. Groot gelijk!

Groetjes,
Jamie

Hey Do,

Dat is idd anders dat ik gewend ben, maar nu kan ik mij herinneren dat je dochter toch ook naar een psz gaat waar meer ondersteuning is en waar ook kinderen opzitten met o.a. een leerachterstand. Ze gaan daar toch ook 4 dagdelen heen ipv 2 dagdelen. Begrijp me goed daar is niks mis mee, maar ik kan me zoiets herinneren.

Mijn man geeft les in achterstandsbuurt en ja dat noem je zo, maar dat hoeft niet te betekenen dat het een slechte school is, ze letten op andere dingen. Zijn allert op achterstanden en springen daar op in.

Dat schoolreisje snap ik idd niet, waarom daar terwijl er wrs meer dan genoeg in de buurt is. Hier gaan ze binnenkort naar het theater, dat is 10 minuutjes met de auto en eind dit jaar gaan ze wrs naar de kinderboerderij dat is dezelfde afstand. Ze vragen daarvoor ouders.

Liefs Lientje

ik snap eigenlijk niet waar je je zo druk over maakt?
hier op de psz krijgt karlijn ook woordjes mee om te oefenen/leren en ze vind het helemaal geweldig
ze komt zelf naar me toe : mamma lijn lezen
en gaan ze ook op schoolreisje
1 van de ouders gaat dan mee en dan gaan ze ook verder weg
( ik bedoel dit niet verkeerd of aanvallend :D )

ik vind t juist leuk voor karlijn

liefs maurilla

Nou ik snap dat zeker, want wat voor leuke draai je er ook aan geeft (pedagogisch verantwoord ofzo) het is en blijft huiswerk!!
Waar gaat dat over?? moeten ze nu al met 2-3jaar gedrilt worden voor het echte leven, laat die kids lekker spelen en klein zijn..

MJ

Nou ik snap dat zeker, want wat voor leuke draai je er ook aan geeft (pedagogisch verantwoord ofzo) het is en blijft huiswerk!!
Waar gaat dat over?? moeten ze nu al met 2-3jaar gedrilt worden voor het echte leven, laat die kids lekker spelen en klein zijn..

MJ

ik ben het er mee eens dat het huiswerk is maar ik snap ook waarom het gedaan word
mijn neefje van 3,5 jaar praat nog steeds erg slecht en bij hem op de psz word er niks aan gedaan
karlijn daar in tegen praat heel erg goed en ook zij kreeg vanaf de 1ste dag psz woordjes mee incl de lidwoorden zodat ze die ook meteen goed leert voor als ze echt naar school gaat
al ben ik het er ook mee eens dat de kleintjes nog ff lekker klein en kind moeten kunnen zijn

liefs maurilla
ps ik bedoel t echt niet aanvallend

Terug
Bovenaan