Ik vind het helemaal niet gek dat ze op de peuterspeelzaal huiswerk meekrijgen. Een peuterspeelzaal is niet alleen maar spelen, maar vooral ook om een hoop te leren. Zoals de zelfredzaamheid (wat Do al zegt) zelf jas aan doen, spullen opruimen etc. Maar ook de sociaal/emotionele ontwikkeling word gestimuleerd en........ heel belangrijk....... de taalontwikkeling! Dat een kind dan huiswerk mee krijgt vind ik helemaal niet raar. Zeker niet in Rotterdam waar een hoop allochtone kinderen wonen. Vaak praten de ouders alleen maar in hun moedertaal tegen hun kind. Ze hebben nu de leeftijd om de taal goed te leren. Maar ook voor nederlandse kinderen kan het helemaal geen kwaad. Je moet helemaal niet zo zwaar tillen aan dat huiswerk. Het is ook de bedoeling dat je er spelenderwijs mee omgaat. En als je het niet nodig vind...... nou dan doe je het niet. Het is echt niet verplicht.
Als iemand verwacht dat een peuterspeelzaal alleen is voor de kinderen om te spelen dan is dat een verkeerd beeld. Tuurlijk is spelen ook heel belangrijk, maar ook peuters moeten een hoop leren. Vind je van niet.... dan moet je je kind thuis laten.
Dat schoolreisje in Breda..... tja is opzich best ver en iets in rotterdam zou logischer zijn, maar misschien is het er wel heel leuk. Er zijn bepaalde regels voor het vervoer van kinderen en het aantal leidsters die mee moeten. Als ze niet aan die regels zouden voldoen zouden ze ook niet weggaan. Ik moet zeggen dat ik Jasmijn ook niet makkelijk zo mee zou geven hoor. Ik zou me als vrijwilliger aanmelden, zodat ik zelf ook mee kon.
X
Als iemand verwacht dat een peuterspeelzaal alleen is voor de kinderen om te spelen dan is dat een verkeerd beeld. Tuurlijk is spelen ook heel belangrijk, maar ook peuters moeten een hoop leren. Vind je van niet.... dan moet je je kind thuis laten.
Dat schoolreisje in Breda..... tja is opzich best ver en iets in rotterdam zou logischer zijn, maar misschien is het er wel heel leuk. Er zijn bepaalde regels voor het vervoer van kinderen en het aantal leidsters die mee moeten. Als ze niet aan die regels zouden voldoen zouden ze ook niet weggaan. Ik moet zeggen dat ik Jasmijn ook niet makkelijk zo mee zou geven hoor. Ik zou me als vrijwilliger aanmelden, zodat ik zelf ook mee kon.
X