hey meiden
poeh he, dat zijn veel reacties ( en een hoop dubbele hahaha)
eerst even iets uit de wereld helpen hoor.
ik maak me totaal niet druk omdat ze huiswerk heeft gekregen hoor, moest er alleen hard om lachen.
dat is idd puk en co.
het is een voorschool en leren dus ook al dingen die ze normaal pas op de basisschool leren.
wil het absoluut geen drilschool noemen, want alles gaat hartstikke leuk daar, en als je het niet kan, blijven ze op spelenderwijze toch op je inspelen, totdat je het wel kan.
maar om even een aantal voorbeelden te noemen:
zodra ze binnen komt, zelf jas uit trekken, zelf jas en tas ophangen, zelf broodtrommel en beker uit de tas halen en in de kist leggen, zelf in de kring gaan zitten, zelf je naam opnoemen als de juffrouw vraagt wie er allemaal is. als ze fruit/boterham hebben gegeten, zelf beker en trommel weer in de kist leggen.
als ze gaan gymen, zelf schoenen uit doen, broek uit doen, sokken uit doen en na de gym weer aan doen. als ze naar huis gaan, zelf jasje aan doen, zelf trommel en beker in de tas doen, zelf rugtasje om doen.
soms worden er kindjes appart genomen, als de andere kids aan het spelen zijn.
dan gaan ze een puzzel samen maken (de juf en dat kindje) of ze gaan samen een woordenlijst af.
en sommige zijn al bezig met het leren van hun eigen naam te schrijven, maar das pas met 2,5 a 3 jaar.
dat ze de woorden zoals hooivork enzo moet leren, is omdat alle woorden over de boerderij gaan.
dat is het thema op dit moment.
heb vanmiddag even met nathalia achter de computer gezeten.
heb van ter voren alle platjes opgezocht, in paint shop pro geplakt en gevraagd aan haar wat dat voor dier/object is.
ze wist bijna alles. maar als ik zei:
het is HET paard, of DE big, maakte zij daar A paard en A big van. maar zeg ik nu alleen het, of de dan zegt ze het wel goed.
nog even verder oefenen dus hahaha.
gelukkig is nathalia ontzettend makkelijk en ontzettend leergierig.
ze kan lullen als brugman, en als je keer iets zegt, zegt ze je gelijk na en dat onthoud ze ook.
ze is een heel pienter meisje.
ben ook niet bang dat het niet zal lukken hoor, met die woorden lijst. dat gaat echt wel goed komen.
maar ik ga niet met haar op de bank zitten zo van: zeg nu een het paard, en de big en de hooivork enz.
t moet wel leuk blijven, dus doormiddel van plaatjes, heel veel goedzo zeggen als ze het goed heeft gedaan, klappen in mn handen en er gewoon een feestje van maken, zoals we dat bij alles doen.
klopt idd reisa, ze hebben huiswerk mee gekregen, omdat de meeste ouders geen nederlands kennen, en dat dus oo kniet aan hun kind kunnen leren.
de meeste ouders krijgen zelf op donderdag avond nderlandse les op deze school, zodat ze dat daarna aan hun kind kunnen leren.
dit is voor mij niet van toepassing.
kan heel goed nederlands.
moet alleen heel eerlijk bekkennen....
ik praat nogal rotterdams hahahaha.
maar hier moet ik nu ook ontzettend op gaan letten, aangezien mn kind straks op haar kop krijgt als ze zegt: buikkie, ipv buikje en koekkie, ipv koekje.
probeer er zelf nu wel goed op te letten, maar betrap mezelf er toch iedere keer weer op hahaha.
en die schoolreis....
geen idee hoe ze het willen doen, maakt me eigenlijk niet zo veel uit ook.
ze doen het maar zonder nathalia.
ik snap ook niet waarom dat zo ver weg moet hoor.
tis al gauw 3 kwartier rijden, naar breda.
stel nou dat er wat met nathalia gebeurd...
ik kan niet zomaar in breda komen hoor!!!!???
en stel nou dat er iets met mij gebeurd....
zit mn kind in breda!
no way hahahahhaa.
een kinderboerderij hier in de buurt... ja prima!!!
hartstikke leuk! andere evenementen hier in de buurt... ja ook hartstikke leuk!
maar goed, tis al weer een heel lang verhaal geworden dus ik ga maar eens stoppen hahaha.
meiden, bedankt voor jullie reacties!
liefs, do