Januari 21 kindjes en mama's

Als ik het zo lees dan zijn het overal zo'n beetje dezelfde twijfels en struggles. Hier ook makkelijk voeding die terug komt en voedingen die heel lang duren idd.
Sanne slaapt ook gewoon in wat ze aanheeft. s Nachts in een boxpakje en s ochtends trek ik haar soms een hippere outfit aan wanneer dat pakje vies is of als ik er zin in heb haha. Die broekjes hebben soms best een dikke band op de rug en dat lijkt me niet lekker liggen een hele nacht. Bovendien gaat verschonen in die boxpakjes ook lekker snel en als ze zich onderspugen heb je zo ook zo uit en een nieuwe aan. Ik vind dat met die truitjes en vestjes zo'n gedoe. Dan stroopt die romper weer op en moet je een vinger in dat ieniemini mouwtje wringen om die romper weer naar boven te hengelen pfff en dat alles met een krijsende baby....

Gebruiker SN, zo herkenbaar dat overeind komen in bed, dat is bij mij ook nog wel een pijnlijk dingetje door die keizersnede.  Wat ik nu afgelopen twee nachten heb gedaan en wat voor mij werkt is in zijlig voeden, dan kun je zelf ook liggen, we hebben het babynest tussen obs in en liggen zelf wat lager.  Na de voeding valt de kleine in slaap mn na die zijlig voedingen omdat hij dan zelf ook super chill ligt en dan kan ikm na 10 minuten in zn nestje tillen en slaapt ie gewoon door.  We hebben de wiegmatras ietsjes omhoog gelegd(handdoek eronder) dit deden ze int ziekemhuis ook en lijkt goed te helpen tegen spugen ed.   Maargoed...dat is dus wat hier werkt, elk kindje is weer anders! En t kan maar zo zijn dat hij dit vanacht niet pikt.  Iig met in en uit bed tillen vind ik dit voor nu echt een uitkomst!! 

Dank voor de tips! Ja Doutzen zo wil ik het ook gaan proberen. De co sleeper ff aan de kant (op de babykamer voor overdag slaapjes) en een nestje in bed. Nestje is vandaag bezorgd en zit al in de was! Alleen het overleggen wordt lastig met al het boeren en hikken na het drinken. Maar net de lactatiekundige gesproken en die vermoed dat ik overproductie heb en heeft me wat tips gegeven om dat terug te dringen (want nu krijgt ze vooral voormelk). Hopelijk wordt dat dus beter! Poeh het is wel weer een dagtaak zo'n baby ?

Haha ja Tulipaa die mouwtjes.. romper mouwtje en truitje en vestje is idd echt zo’n gepiel haha als ze niet moet, dan kleed ik haar idd niet om. Maarja er is elke dag wel een keer een poep of spuug explosie dus dagelijks wel 1 of 2 outfits. Thank God voor de wasmachine ?

Heel fijn om te lezen dat we allemaal tegen soortgelijke struggles oplopen! Fijn om met jullie te kunnen kletsen!

Wat betreft gistermiddag, het was echt heel naar, maar gelukkig ook heel snel voorbij! Ze waren heel lief voor Jens en ook voor ons dus dat vond ik echt heel prettig. Jens heeft gisteravond alleen maar gehuild van de pijn, ging door merg en been en was zo zielig. Ze waarschuwden al dat de baby's de eerste 24-48 uur wat huilerig kunnen zijn en dat hebben we gemerkt hahaha. Vannacht dus ook niet geslapen, hij wilde alleen maar bij mij liggen. Maar goed, vandaag ging alweer een stuk beter! Jens heeft veel geslapen en dat doet hij hopelijk vannacht weer!

Sn ik hoop dat dat nestje jou ook goed gaat bevallen! En als je zelf goed lager gaat liggen dan komt t dekbed ook nooit over je kindje heen.  Wat goed dat je de lactatiedeskundige hebt ingeschakeld!  Mag ik vragen waarom ze overproductie vermoeden? Soms denk ik nm dat ik dat ook heb, melk loopt er maar uit en heb na 2 uren alweer enorme stuwing terwijl die kleine echt wel goed en ook lang drinkt...
Hier vandaag een huildagje, constant darmkrampjes en niet in slaap kunnen komen, hopenlijk geen voorbode voor vanacht. Gelukkig kunnen we er wat rustig onder blijven en wisselen we elkaar goed af  heb ook infacol gekocht en gegeven..

Anoek wat naar dat Jens zo moest huilen, echt zielig! Hopenlijk kunnen jullie vanacht wat rustiger ingaan. 

Aah arme en dappere Jens! Klinkt heel zielig..hopelijk snel voorbij en dan kan hij als beloning heerlijk bij z'n mama drinken!

Doutzen, de reden is dat het er idd vol uit spuit af en toe en ze zich er in verslikt (zit dan helemaal onder de melk). Ik heb ook last van natte plekken als ze iets later komt. Ook raakt ze niet verzadigd (want ze komt niet tot het 'toetje' van de achtermelk). Krijgt dus alleen voormelk en dat geeft krampjes, boeren, hikken en gas in de darmen (dus zou bij jou ook kunnen als ik jouw dag hoor!). Ook blijft ze maar drinken vragen (want raakt niet verzadigd), maar stopt steeds na 3-5 min met drinken omdat ze de stroom niet aan kan.
Bij mijn kraamzorg bureau zit een lactatiekundige die je gratis mag bellen voor dit soort vragen, super fijn en heel laagdrempelig. Misschien heb je dat bij de jouwe ook? De oplossing hier is iig om de komende 4-5 dagen na de laatste voeding m'n borsten helemaal leeg te kolven. Dat schijnt een soort reset te geven (moest wel grinniken om die term) en dan gaat m'n productie zich weer beter afstemmen op de behoeften. Ik hoop dat het werkt! Klinkt het bekend voor jou?

Ach Anouk wat zielig voor Jens, het is ook nog zo’n klein mannetje. Hopelijk is jullie nacht beter gegaan! Ik wilde je wel even bedanken voor het delen van het slapen in de avond. Ik had even niet meer gedacht aan een slaapzak maar dat is hier ook de truc en het gaat nu 2 nachten een stuk beter, zelfs met 4,5 uur tussen de voeding (wat hier trouwens ook resulteert in een natte bh en voeringstop..)! Onze oudste zoon had inbakeren nodig en dat heeft Hugo dus absoluut niet, maar een slaapzak vindt hij volgens mij veel fijner dan dat instoppen!

@Doutzen en @GebruikerSN, ik heb vorige keer enorme overproductie gehad. Helaas met kolven is dit niet opgelost en al snel kon ik niet meer terug naar voeden aan de borst. Laat je dus echt goed adviseren want het resetten werkte bij mij niet, het extra kolven zorgde voor extra veel melk. Wel een verschil dat ik het na de eerste voeding destijds moest doen van de lactatiedeskundige (was geen fan van haar) dus wellicht zit daar wel verschil in!

Hier gisteren verder echt een rotdag gehad. Alleen maar regen dus een dreumes met veel te veel energie die dan wild gaat doen. Nou dat heb ik geweten, maakt een smak met zijn hoofd tegen de verwarming, gat in zijn hoofd en moest gehecht worden. Wat een paniek voel je dan als je alleen thuis bent met een baby die geheel afhankelijk is, geen auto en een kind waar het bloed uit stroomt. Gelukkig waren mijn ouders thuis dus die zijn gelijk naar de huisarts gegaan. Hij heeft er niets van (ons kind is oprecht een bulldozer met een enorm hoge pijngrens) maar ik voelde me een partij belabberd. Nu is het maar regen of geen regen, we gaan zo naar buiten ? (en we hebben meteen een ombouw besteld voor de verwarming)...

Ah Marieke, wat schrikken zeg!! En Anoek ik hoop idd dat jullie een betere nacht hebben gehad!
Hier was het echt drama vannacht. De meiden kwamen om en om en de dreumes was tussen kwart voor vier en kwart voor zes sowieso klaarwakker dus we hebben nauwelijks geslapen.
Wat doen jullie de kleintjes aan in een slaapzak? Alleen een romper of ook nog een pakje?

Terug
Bovenaan