Januari uitgerekend!!

hoi hoi

bij mij is het de eerste keer met 7 weken misgegaan, zijn nu al wel een tijd bezig (een jaar) en liepen al in het ziekenhuis omdat mijn vriend wat problemen heeft. er werd ons verteld dat we waarschijnlijk wat meer moeite moesten doen, maar 2 keer binnen ene paar maanden vind ik toch redelijk goed!

ik moet dinsdag voor het eerst naar de huisarts (woon in een klein dorp waar de huisarts nog de zwangerschappen begeleid) en k hoop dat ik zo snel mogelijk naar het ziekenhuis mag voor een echo, kan er nog niet echt van genieten namelijk, ben redelijk geschrokken de vorige keer.

ik las dat niet iedereen last heeft van kwaaltjes? ik voel me namelijk helemaal niet zwanger, ik heb alleen wat pijnlijke borsten maar verder helemaal niets! ik weet dat sommige vrouwen niets liever zouden willen, maar ik ben op het moment liever ziek zwak en misselijk, dan weet ik tenminste dat ik zwanger ben!

weten jullie al hoe je het aan familie/vrienden gaan vertellen? mijn zusje heb ik het al verteld en die wil me binnenkort een pot augurken geven op een familie feest.. kijken of ze de hint door hebben!

liefs shari

Hoi sjari,

Wil je toch even de moelijke periode doorhelpen. Bij mn zwangerschap van Jasper (vorig jaar september geboren) heb ik de eerste maanden helemaal nergens last van gehad, niet misselijk, niet last van mn borsten, helemaal niks. Werd alleen wel heel snel dik ;) niet in gewicht, maar kon met een week of 10 mn broeken al niet meer dicht krijgen.

Dus dat je niks voelt, hoeft niet te betekenen dat het niet goed is, bij mij ligt het bewijs boven te slapen ;)

Lief Jen

@Shari:

Ik heb ook nauwelijks kwaaltjes hoor :) Ook alleen een beetje last van gevoelige borsten. Het is daardoor nog onwerkelijker maar ook mijn schoonzusje (zij is de enige die op dit moment weet dat ik zwanger ben) heeft tijdens haar zwangerschap nauwelijks kwaaltjes gehad. Dus ik prent me zelf ook maar in dat er niets is om me zorgen om te maken.

Kan me goed voorstellen dat het voor jou moeilijker is omdat het al eens is misgegaan. Ik hoop dan ook dat de komende kritieke weken snel voorbij gaan en dat je snel kunt gaan genieten! :)

quote: sjaar reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-05-2009 20:34:02'));

hoi hoi

bij mij is het de eerste keer met 7 weken misgegaan, zijn nu al wel een tijd bezig (een jaar) en liepen al in het ziekenhuis omdat mijn vriend wat problemen heeft. er werd ons verteld dat we waarschijnlijk wat meer moeite moesten doen, maar 2 keer binnen ene paar maanden vind ik toch redelijk goed!

ik moet dinsdag voor het eerst naar de huisarts (woon in een klein dorp waar de huisarts nog de zwangerschappen begeleid) en k hoop dat ik zo snel mogelijk naar het ziekenhuis mag voor een echo, kan er nog niet echt van genieten namelijk, ben redelijk geschrokken de vorige keer.

ik las dat niet iedereen last heeft van kwaaltjes? ik voel me namelijk helemaal niet zwanger, ik heb alleen wat pijnlijke borsten maar verder helemaal niets! ik weet dat sommige vrouwen niets liever zouden willen, maar ik ben op het moment liever ziek zwak en misselijk, dan weet ik tenminste dat ik zwanger ben!

weten jullie al hoe je het aan familie/vrienden gaan vertellen? mijn zusje heb ik het al verteld en die wil me binnenkort een pot augurken geven op een familie feest.. kijken of ze de hint door hebben!

liefs shari

Hallo allemaal,
Ik had vorige week een berichtje geplaatst maar wel een beetje weinig informatie erin gezet. Ik ben Petra en 24 jaar en zwanger van de eerste.
Het is natuurlijk allemala heel spannend en 8 juni hebben wij de eerste inwendige echo.
7 januari ben ik uitgerekend als het allemaal klopt.
Ik heb bijna geen zwangerschapsklachten alleen heel af en toe een beetje kramp en heel moe. Volgens mij zijn dit mijn darmen maar ik vraag me af of dit al kan met 5 weken en 3 dagen.
Wat mij trouwens wel zorgen maakt is dat vlak voor dat ik wist dat zwanger was best wel pijn heb gehad aan de linkerkant van mijn buik maar geen bloedverlies.
Ik ben naar de huisarts geweest maar die zij dat het mijn darmen waren. Thuis ben ik toen gaan testen omdat ik ook weleens zwanger kon zijn. Ik vond het wel jammer dat de huisarts geen test deed.
Die pijn heb ik niet meer gehad gelukkig dus misschien was het niets.
Ik benieuwd naar jullie reacties want het is wel heel eng wat er allemaal in je lichaam gebeurt en of het goed gaat.

Groetjes Peetje

Hoi Jen, wij hebben al een duowagen. Mijn 2 kinderen schelen anderhalf jaar dus toen hebben we al zo'n duowagen aangeschaft. Ik was er erg blij mee. Nu gebruiken we hem niet meer. Maar straks wellicht wel weer. Mijn jongste is net 2 als deze spruit geboren wordt. En dat is een druktemaker en hij gaat alle kanten uit. Kan me voorstellen dat een duowagen dan wel handig is.
Hoe oud zijn jouw kinderen? Dit wordt jullie 3e toch? Leuk hoor zo'n groot gezin. We zouden wel graag 4 kinderen willen maar of dat gaat gebeuren.......Eerst maar eens kijken hoe het met 3 kids gaat.
En even zien in de auto. Kan er nog een maxi-cosi naast de 2 autostoeltjes van de jongens???

Kristel, jullie krijgen de 4e toch? Vertel vertel, hoe gaat dat allemaal in de auto nu met 3 kinderen? Hou oud zijn ze nu? Leuk hoor!

Shari, tja de klachten.......het zegt echt helemaal niets hoor. Bij de 1e zwangerschap had ik veel klachten (alleen niet misselijk) en uiteindelijk ging het toch mis. En daarna heb ik nooit meer pijnlijke gevoelige borsten gehad en die keren ging het juist wel wel goed. Nu heb ik eigenlijk maar last van 1 kwaal en dat is zware migraine!! Dat komt bij mij echt doordat mijn lijf moet wennen aan die hormonen. Maar verder heb ik nergens last van. Nou ja......misschien wat prikkelbaarder naar manlief toe.

Petra, welkom ook hier. Ik zal je zo even bij de lijst eropzetten. En die pijn zo aan de linkerkant kan dat misschien je eisprong geweest zijn. Ik heb dat bij 2 zwangerschappen namelijk heel duidelijk gevoeld. Dat deed ook flink pijn eigenlijk en was bij mij aan de linkerkant. Twee weken later deed ik een positieve test. Weet zeker dat het toen mijn eisprong is geweest. De 2x daarna heb ik dat trouwens niet meer gevoeld. Weet je nog wanneer je die pijn had? Was het twee weken voordat je ongesteld zou worden?

Groetjes Tara

Naam          
Uitgerekend  
Afspraak  VK  
Hoeveelste zwangerschap  

Floor              
01-01-2010        
 18-05
1e

Sabrina
01-01-2010  
28-05

1e  

mounty
01-01-2010
18-05
2e

Merel
02-01-2010
05-06  
2e  

Jolanda
03-01-2010
14-05
1e

Kristel
04-01-2010
25-05
4e

Petra
07-01-2010
08-06
1e

Annemarie
10-01-2010  
18-05  
1e  

Mamaita
10 01 2010
19 05
1e

meissie1984

10-01-2010

08-06

2e

Tara
11 01 2010
28 05
4e zwangerschap  3e kindje

Sjari

12-01-2010

1e

inge
13 01 2010
?
2e

Knutseljuf (jen

15-01-2010

3e (2e was mk)

Hoi tara,

Voor mij word het de tweede, Ik ben september bevallen van de eerste dus mn kinders schelen straks 16 maanden. Wat leuk dat jullie alweer de derde krijgen, Ik mag over een week of 3 voor de eerste echo. Vind het spannend, maar heb wel het gevoel dat het helemaal goed zit nu!!
Ook omdat ik bij mn mskraam al een dag voor mn NOD begon met bloedverlies en ben nu denk ik 4 weken en 3 dagen en heb nog geen bloed gezien!! Uiteindelijk is het met 6,5 week echt mis gegaan de vorige keer.
Heb gister nog maar een keer getest omdat ik het eigenlijk nog niet kan geloven dat ik al zo snel (1ste ronde na miskraam) alweer zwanger ben. Maar de streep was nog veeeeeel duidelijker dan vrijdag, dus het is echt zo!!

Liefs Jen

Hallo dames, mag ik ook meekletsen?

Ik heb vorige week, na een jaar 'proberen', eindelijk een positieve test gehad!
Ik kan mijn geluk niet op!!!!!
Dit betekent dat we op 7 januari zijn uitgerekend, volgens de online overzichten dan he.
28 mei gaan we voor de eerste echo...spannend!!
Het wordt trouwens ons tweede kindje...

Ik hoop dat ik gezellig mee kan doen zodat we onze ervaringen en belevenissen kunnen delen!

Terug
Bovenaan