quote: Barbamama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-06-2007 22:59:04&apos
);
Het verhaal is dat de moeder haar oudste zoontje naar de buitenschoolse opvang in haar dorp heeft gebracht en toen op weg is gegaan naar Baarle om haar jongste naar het kinderdagverblijf vlak bij de school waar zij werkt te brengen. De schooldag begon al meteen met een vergadering en op een of andere manier is ze zo met dit of andere zaken bezig geweest, dat ze volkomen is vergeten haar zoontje naar het kinderdagverblijf te brengen en recht naar school is gereden en naar de vergadering is gegaan. Na deze vergadering heeft ze gewoon les gegeven en daarna nog een vergadering gevoerd. Dat ze haar zoontje 's ochtends echt helemaal heeft vergeten, blijkt uit het feit dat er nog geen lampje is gaan branden toen ze het o.a. tijdens de vergadering wel over haar zoontje heeft gehad, dat het zo'n rustig en lief manneke was etc. Ze heeft er geen moment bij stilgestaan dat het ventje nog in de auto zat. Na de vergadering ging ze samen met enkele andere leerkrachten naar de auto's, alwaar ze haar kindje dood aantrof. Ze is op dat moment volledig ingestort en met haar kindje naar binnen gerend, waar collega's hebben geprobeerd reanimatie toe te passen en anderen meteen alle hulpdiensten hebben gebeld. Helaas mocht hulp niet meer baten.
Van opzet was in dit geval totaal geen sprake en de moeder is helemaal kapot van verdriet en heeft levenslang gekregen. Dit blijkt o.a. ook uit de tekst uit het kerkboekje, waarin zij beschrijft wat een lief en fijn en gewenst kindje Chris was, met als laatste regel: ... ik mis je zo. Het spijt me.
Ik was in het begin verdrietig, maar ook kwaad. Hoe heeft ze haar zoontje kunnen vergeten. Nu ben ik alleen nog intens verdrietig. Ik snap nog steeds niet echt hoe ze haar kindje zo compleet heeft kunnen vergeten, maar ik weet dat ze niet erger gestraft had kunnen worden en wens niemand dit toe.
Wie heeft er niet de ervaring dat hij iets ging doen en dan terugkomt zonder het geplande te hebben uitgevoerd, waar dan iemand anders hem aan herinnert? Dat is een vreemde, tikkeltje beangstigende ervaring die in dit geval in een ware nachtmerrie is geëindigd. Ik hoop dat Ilse de kracht vind om door te gaan voor haar oudste zoontje en voor haar partner en overige familie en vrienden.
Alle reacties hierboven deden me niets, behalve dan dat ik af en toe dacht ja ik heb me dat ook afgevraagd, maar met wat ik nu lees zoals jij het schrijft over wta er gebeurd is, ik zit hier nu echt te janken.
Gelukkig kan niemand van ons zich voorstellen dat het ons zou kunenn overkomen, en toch kunnen wij ook een onherstelbare fout maken.
Laten we hopen dat het (of iets anders) ons nooit overkomt.
Miep