Oh, gelukkig, ik ben niet de enige! Ik ben 17,5 kg aangekomen, was na twee weken 12,5 kwijt (wauw, dat begint goed dacht ik toen nog), en kwam er toen weer 5 aan (dat was schrikken)..... Inmiddels, met zoonlief ruim 7 weken oud (hmmm heerlijk mannetje!), zit ik nog 6 kilo boven mijn startgewicht. En ik zou het niet erg vinden nog wat meer kwijt te raken. Hopelijk lukt afvallen beter nadat ik gestopt ben met BV. En dan raak ik misschien ook nog dat buikje-alsof-ik-vier-maanden-zwanger-ben kwijt....
In de tussentijd....
werd het ineens mooi weer. Wárm weer. Om mijzelf niet metéén een teleurstelling te bezorgen, paste ik voorzichtig mijn allergrootste zomerbroek. Hij gleed soepel over mijn heupen omhoog; ik begon me vast af te vragen welk shirtje erop kon. Hè hè, eindelijk echt lekker weer! Tot mijn dromerige gedachten (ik keek namelijk al niet meer in de spiegel) wreed verstoord werden: ik kreeg de broek niet dicht!!! Zelfs niet met een elegant elastiekje!!! Danig geschrokken rukte ik mijn warme spijker-zwangerschapsrokje uit de kast. Dit gleed ook soepel over mijn heupen.... op de grond! Nee....!!! Een kast vol niet passende zomerkleren en alleen passende HERFST/WINTERpositiebroeken!!!!
Je figuur verandert inderdaad. Ik heb inmiddels een vage overeenkomst met Brigitte Bardot, of Pamela Anderson als je wilt. Waar ik niet op zit te wachten. Waarom? Omdat nu mijn shirtjes uitscheuren en de knoopjes van mijn bloesjes springen. En dit geeft werkelijk niet hetzelfde effect als wanneer dat bij Pam gebeurt. Vanwege die zoogcompressen weet je! (Nou ja oké dan, niet alleen daarom...) Voor zover er nog iets met enig fatsoen dicht kan, is het nu dus merkwaardig korter geworden. En dat dus weer boven dat buikje-alsof-ik-vier-maanden-zwanger-ben... Dat zonder baby toch wat van haar charme verloren heeft. En wat ik dus liever een beetje verberg.... Rest mij wederom de positiekleding (ach, het was een warme winter).... die, dat is waar ook....het buikje juist benadrukt.... ZUCHT
En dan als toetje bij deze dis: GEEN tijd op de betreffende zaterdag voor shoppen.... AAAAAAHHH!!! Die heerlijke dagen heb ik charmant in een geleende hobbezak-korte-broek rondgehobbeld, met een door de zwangerschap uitgelubberd saai hemdje en het enige nog een béétje passende (niet zo saaie) zomerbloesje (als je er maar iets spannends ónder draagt) er los over, dat ik opvallend vaak recht heb getrokken die dagen....
Groetjes van Tess