Jij blij en hij niet..

Wat een vreemd verhaal. Je weet zeker dat Nick 23 is en geen 16? Als hij 23 is bepaalt hij zelf wat hij doet.
En ja dan moet hij misschien de confrontatie met zijn ouders aan en misschien zelfs het contact met zijn ouders verbreken. Het is echt zijn eigen keuze om voor jou en baby te gaan of om de relatie te verbreken.
Hoe dan ook, als jij dit kind krijgt (over een abortus hoor ik je niet meer), wordt hij vader. Hij is dan ook bijv. financieel verantwoordelijk en daar kun je hem ook aan houden.
Wat zijn ouders willen kan nou eenmaal niet, jullie zijn door dit kind voor de rest van jullie leven verbonden. Dat hoeft niet met een relatie te zijn, maar toch financieel en het liefst ook samen verantwoordelijk voor de opvoeding.
Ik zou sowieso zijn ouders op de hoogte brengen van het feit dat je er vanuit gaat dat Nick ook financieel bijdraagt aan het kind, zonodig via de rechtbank.
 
Jeej.wat een rare situatie!!dat van die ouders dat klinkt echt ZIEK!!!!echt ongelofelijkdat dat nog zo kan en voorkomt,en dat op die leeftijd!!!heb er geen woorden voor!ik vind gewoon mishandeling naar jullie beide toe!!
en een kindje alleen opvoeden is zwaar maar je krijg er wel de kracht voor echt waar!ik heb mn dochter ook 8 mnd alleen opgevoed op jonge leeftijd,daarnaast werkte ik 32 uur per week,daarna kwam ik mn huidige man tegen,en verwacht nu mn 3de kindje,dus kan echt goedkomen hoor op wat voor manier dan ook.
maar wens je heel veel sterkte en kracht toe,je kan het!!
liefs jootje

ps":zou ook nooit geen abortus doen,zeker gezien al hoe ver je bent.
 
Jee wat heftig zeg!!

Wat voor keuze je ook maakt, maak hem alsjeblieft ZELF! Als dit de manier is waarop je vriend met problemen omgaat kun je niet verwachten dat hij er in de toekomst wel voor je is. Jullie zullen in je leven ongetwijfeld meer moeilijkheden tegen komen en je hebt dus nu geleerd dat je op hem dan niet kunt rekenen, erger nog: hij zorgt alleen maar voor meer problemen. Geen volwaardig partner en geen voorbeeld voor je kinderen....

Abortus, adoptie, je kindje houden... Niemand kan voor jou bepalen wat goed is. Gebruik de komende dagen om erover te praten: met je ouders, vriendinnen, een psychloog etc.
Ik ben voor mezelf ook niet voor abortus, maar dat komt vooral omdat ik heel moeilijk zwanger word en veel mk heb gehad. Zielige verhalen over wat je kindje nu al dan niet voelt en hoe erg het dan is nu nog abortus te doen mogen mi ook niet de doorslag van je keuze zijn....
Het opvoeden van een kind is niet niks en bijvoorbeeld in de jeugdzorg belanden of in weet ik
wat voor ellende is ook verschrikkelijk voor een kind, in mijn ogen erger dan een abortus...

Ik wens je heel veel sterkte meid, onderschat je eigen kunnen niet!
 
Sorry ik had je tweede deel niet gelezen...

Vind het echt superverdrietig voor je, voor Julien beide, maar Dafne... De situatie zoals bij Nick thuis is natuurlijk wel verre van gezond... Nick is 23, geen 16: Hij zou, hoe moeilijk ook, toch met z'n vuist op tafel moeten slaan en 100% voor jou moeten gaan? Tuurlijk houd je respect voor je ouders, maar dit gaat te ver...

Hoe lief en goed hij ook is, je verdient iemand die dat zondermeer voor je doet!!!
 
Dank je wel voor jullie reacties,

Ja daar lijkt het haast wel op, of dat hij gehersenspoelt is.

Kreeg nog gisteren een verontrustend smsje van hem:
Lieve Dafne, moet van mijn vader hyves en mijn emailadres verwijderen zodat je via die weg geen contact meer kan zoeken daarnaast heeft hij je mobiele nummer geblokkeerd op whatsapp
en via hi weet niet wanneer dit ingaat maar zo kan je dus geen contact meer met mij krijgen, sorry. Ik weet niet wat te doen of hoe dit op te lossen.

Nou mijn hart brak echt in 1000000 stukjes hoe hopeloos hij is en hoe graag ik hem wil troosten en hoop dat hij mij ook troost.
 
Terug
Bovenaan