Jong en zwanger..

Nee niet onverwachts bij mij! bewuste keuze.

ik wist vanaf me 16e al dat ik moeder wou worden :)

ik ben nu 6 weken dus nog heel erg pril ook.

ik heb donderdag me eerste echo in het ziekenhuis omdat ik ook een keer een miskraam heb gehad.

ben super zenuwachtig!!

hoe gaat alles met jou??
Groetjes amanda
 
Hallo!!

Ik ben 23 en nu 6 weken zwanger van de 2e!
Toen ik 21 was werd ik zwanger van mijn 1ste en was 22 toen ik beviel van haar!!
Allebei de zwangerschappen waren gepland, heb een vaste relatie en woon ook samen!!

Als ik jou verhaal zo lees denk ik dat je er niet aan moet denken om het 'weg te laten halen'.. Je zegt dat het welkom is en het is zoooo mooi om moeder te zijn!

Heb je de vader al ingelicht?
 
Hallo
vind persoonlijk 23 niet eens megajong, was er zelf toen ook wel aan toe maar partner wou nog lang niet, inmiddels zwanger van de 2e 25 week, ben nu 28 jaar. Helaas mijn meisje overleden toen ze bijna 1 was aan ernstige ziekte, nu 3 maanden terug. Dus genieten is er niet echt bij nu, ook al is er weer toekomst, mijn meisje is gone forever, kutzooi.
Ik zou er enorm van gaan genieten (proberen), er zijn stukken beroerdere situaties te bedenken.
Zou er alleen niet te gemakkelijk vanuit gaan dat je goede vriend de vader er wel samen voor wil zorgen.
Zou natuurlijk geweldig zijn maar hij kan ook totaal anders reageren, ook al ben je nog zo goed bevriend.
Hoop wel voor je dat hij t relaxed oppikt, geef hem ook de tijd er ff aan te wennen voordat je met co-ouderschap en andere enge termen gaat gooien naar hem. Mannen zijn zeker in deze onbedoelde situatie erg gauw geschokt of weten niet wat ermee aan te moeten.
Hoop voor je dat hij t zo leukt oppikt zoals je het voorspelde, ben eigenlijk wel erg benieuwd, heb je t al verteld??? Wat was de reactie?

Groetjes en liefs
 
hey Maud

ik heb gelukkig niet veel last van kwaaltjes slaap me alleen rond haha :) & als het daar bij blijft prijs ik me helemaal gelukkig

hoe reageerde de vader?

hoop dat je zelf al wat meer rust hebt gevonden in de situatie, je moet maar zo denken het is hard werken maar je krijgt er zoveel onbetaalbaars voor terug & je staat er niet alleen voor, & soms worden zelfs GEPLANDE kindjes niet in de ideale situatie geboren, je mag trots op jezelf zijn je wordt er een sterke mama van

groetjes Indry
 
ik ben 19 en 25 weken zwanger vandaag.
heb altijd jong moeder willen zijn maar we wisten niet of mijn cyclus nog goed op gang kwam en de eerste maand direct zwanger;) ik woon samen met de vader en zij ook verloofd en ja ook wij hebben nog niet alles helemaal op rolletjes lopen want eigelijk willen we nog verhuizen maar goed dat komt wel goed er zitten mensen in moeilijker situaties en die redden het ook ligt er zelf aan hoe je er over denkt denk ik dan.
groetjes
denise
 
Hallo meiden,

De rest van jullie ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap! En bedankt voor jullie reacties!

Iets laat van reactie maar de kogel is door de kerk. De vader in kwestie weet dat hij vader wordt. Hij schrok zich uiteraard kapot en heeft een paar slapeloze nachten gemaakt maar hij zei: dat hij er voor mij is en er voor gaat als het om het kind gaat. Het blijft wel absoluut vriendschappelijk tussen ons. En we moeten blijven communiceren met elkaar! Dat besef ik heel goed, hij ook! Dus ik ben blij dat hij er voor me is en mij niet laat vallen ondanks dat de situatie absoluut niet ideaal is.

Qua kwaaltjes voel ik me wel oke jullie ook?
Liefsd maudy
 
Terug
Bovenaan