[quote quote=10219429]Dit is volledig jouw eigen beslissing. Ben je in staat om voor je kindje te zorgen? Heb je onderdak? Heb je een stabiele thuissituatie en voldoende inkomen? etc. Alleen jij kan antwoord geven op dit soort vragen en alleen jij kan bepalen of dit het (voor zover mogelijk) juiste moment is om aan kinderen te beginnen. Ik ben nu 23 jaar en mijn vriend wordt binnenkort 30 jaar. Mijn kinderwens is in de afgelopen twee jaar heel sterk geworden en voor mijn gevoel ben ik er ‘klaar’ voor. Wij hebben in maart besloten het rustig aan te gaan proberen. En ja, mocht je eenmaal zwanger zijn dan ga je zowel positieve als negatieve reacties krijgen. Sommige mensen zullen blij zijn, andere zullen dingen zeggen zoals in de andere reacties (ga genieten van het leven, ga op vakantie, ga stappen etc). Als ik naar mijzelf kijk weet ik dat ik van bovenstaande dingen niet gelukkig word. Ik wil helemaal niet nog een X aantal keer op vakantie of elk weekend de kroeg in. Ik wil moeder worden, zorgen voor een gezin en dan geniet ik echt wel van mijn leven. Wat een ander daarvan vindt is niet mijn probleem. Ik wens je alvast veel geluk toe![/quote]
Amen!!
Amen!!