Jonge mama's

hallo meiden!!
ik ben ook een jonge moeder, ik ben nu 19 en 15 weken zwanger t was niet gepland maar wel heeel welkom, we kunnen niet wachten tot het er is!
fijne zwangerschap!
groetjes Danielle

Hallo meiden!

Deze discussie heb ik zelf ook al eens op het februari forum gezet, grappig dat hij steeds terug komt. Ik ben 22 en 32 weken zwanger van ons eerste kindje. We kunnen nu echt niet meer wachten! Zo spannend allemaal.. En het leuke is.. we noemen haar Lynn! Wist niet wat ik zag toen jij deze discussie opende! Echt toevallig.
Ben je blij met je naam?

Groetjes Inge

Hey meiden!

Hier nog een jonge a.s mamma uit omgeving Nijmegen. Ik ben 21 jaar en over 5 weken vewachten wij ons 1e kindje (een meisje!!). Mijn vriend en ik zijn nu ruim 6 jaar bij elkaar en wonen nu 2 jaar samen. In de zomer van 2004 besloten we dat we graag zwanger wilde worden, maar helaas heeft dat toch nog bijna een jaar op zich laten wachten. Als t gelijk "raak" zou zijn geweest zou ik op mijn 20e mamma zijn geworden. Nu ben ik 21 en dat vind ik zelf een hele mooie leeftijd. Gelukkig heb ik ook totaal geen negatieve reacties uit mijn omgeving gehad. Mijn moeder kan niet wachten tot ze eindelijk oma zal zijn!
Meiden geniet van jullie zwangerschap!

Liefs Nicole 34w6d

Wat leuk zeg, om te lezen hoeveel jonge(re) mama's er zijn/worden!

Ik ben zelf 24 (volgende maand 25), en a.s. maandag uitgerekend!Mijn man en ik zijn bijna 5 jaar samen, wonen al 4 jaar samen en zijn 2 jaar getrouwd.
Ik wilde altijd graag jong mama worden, het liefst voor mijn 25e, maar mijn mannetje was er niet aan toe!Toen ik vorig jaar geheel onverwachts zwanger bleek te zijn, vond mijn vent het eigenlijk toch wel leuk!Helaas is de zwangerschap ge-eindigd in een miskraam en hebben ons een weekend opgesloten in huis om het verdriet met z'n tweetjes te verwerken!Na een lichamelijk herstel van een aantal weken, bleek ik al gauw weer zwanger te zijn, zonder daar echt mee bezig te zijn!Mijn man wilde nu  wel graag een kind, hij had ervaren hoe het voelde om te weten dat hij papa werd,en dat voelde helemaal geweldig. Nu staan we aan het einde van de zwangerschap en binnen een aantal dagen verwachten wij onze eerste zoon!Helemaal top!

Ik denk ook inderdaad, net als Miep, dat iedereen, van welke leeftijd dan ook, goedbedoeld advies krijgt!
Ikzelf kan hier eigenlijk heel slecht tegen, vooral als het advies is van iemand die al volwassen kinderen heeft,zoals (schoon)ouders!Want de tijd is enorm verandert, vroeger was alles anders dan nu, het is gewoon niet te vergelijken!
Ook elke zwangerschap en bevalling is anders...
Nu heb ik dus zo'n leuke schoonmoeder die denkt dat ik precies dezelfde zwangerschap en bevalling heb zoals zij dat heeft gehad: mijn man woog 4 kg bij de geboorte, dus ons kind weegt dat ook (volgens haar) en ga zo maar door!
Ik kan me hier (helaas) ontzettend kwaad om maken, omdat ze gewoon niet wilt horen/begrijpen dat ik haar niet ben, en ook niet ophoudt met die verhalen/adviezen als ik laat merken dat ik (vind) hier niks aan heb.

En worden jullie nou niet helemaal stapelgek van die mensen die vragen of het een ongelukje was?

Nou meiden, geniet er  lekker van, laat je niet gek maken!

-x- Tamara

Hai Inge,

Ik ben zelfs zo blij met mijn naam dat het mijn naam niet is, maar ik hem wel overal gebruik ;-)

Ik heb veel contact met amerikanen, en die vinden mijn eigenlijke naam erg moeilijk, en Lynn komt er redelijk in de buurt.

Zelfs mensen in real life beginnen me steeds meer zo te noemen.

Dus ja, ik vind het een HELE mooie naam!

Lynn

Hallo,

Ik ben een jonge mama was net 8 dagen 23 toen mijn kleine meid is geboren (nu 10  weken)  .

Kinderwens had ik al sinds mijn 18de maar wilde wachten tot  onze 25ste.
En ja, het was een ongelukje  en achteraf ben ik heel blij. Want ik zie alleen maar voordelen van. Ben jong mijn vriend is ook 23, we hebben een dak boven ons hoofd, werk en onze geluk is met de koms van onze meisje alleen maar groter geworden.  Met de volgende baby ga ik echt niet tot mijn 30ste wachten.

Liefs

hallo!

ik ben Monique, 24 jaar en 13 weken zwanger van ons eerste kindje. Mijn vriend is ook 24. Ook aan mij vragen ze: is het gepland?? tuurlijk begrijp ik de vraag wel, maar het is toch niet leuk om te horen. ook vraagt iedereen aan mij, ga je nu ook trouwen?
Maar nee, mijn vriend en ik willen niet gaan trouwen òmdat we nu een kindje krijgen. Het zal het wel stukken makkelijker maken, maar toch :)
We zijn nu 3 jaar bij elkaar en wonen alweer meer dan 2 jaar samen, het trouwen komt ooit nog wel

Liefs Monique

heej,

Ik ben 23 jaar en morgen 28 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ook ik heb wel de vraag gehad of het gepland was maar heb me er eigenlijk niet verschrikkelijk aan kunnen irriteren, ik studeer ook nog dus ergens kon ik de vraag wel begrijpen. Het kindje is trouwens wel gepland en ik kan niet wachten totdat het er is. Of het nu echt zo is dat er heel veel voordelen aanzitten om jonger of ouder moeder te worden weet ik niet, ik denk dat alletwee wel wat heeft! Mijn vriend wordt dit jaar 28 en anders zouden wij pas aan kimderen kunnen beginnen als hij 32/33 is, dan vonden wij wel te laat en het is nu goed te combineren met mijn studie vandaar dat wij er nu voor gekozen hebben.

In ieder geval allemaal heel veel succes met de zwangerschap en je kleintje!

Groetjes Brechtje

Terug
Bovenaan