Jonge moeder?

A

Anoniem

Guest
Ik ben 24 (in Oktober word ik 25) en ben 28 wkn zwanger van onze eerste dochter! Mensen vragen zich vaak af of het een "ongelukje" is omdat ze 24 erg jong vinden om moeder te worden! Ikzelf en mijn partner (31) zijn juist blij dat we "jonge" ouders zijn!
Ben benieuwd naar jullie mening is het tegenwoordig nu echt zo dat iedereen pas "laat" aan kinderen wilt beginnen???

Hey!

Hier een moeder van 25! Bij mij was het hetzelfde verhaal. Mijn vriend is nu ook 31 en we hebben kort naat we een relatie kregen besloten ervoor te gaan. Ik studeerde toen nog en woonde op kamers. En tja, mensen die hoog opgeleid zijn halen de gemiddelde leetijd van het moeder worden ook nog eens flink omhoog. Veel mensen keken mij dan ook aan alsof ik een tienerzwangerschap had!!!! Nou ik heb mijn vrienden zo wel leren kennen!
Ik ben heel erg veroordeeld en mensen maakten me achter m'n rug voor dom uit. Niet echt leuk als je heel gelukkig bent met je zwangerschap. Maar ik denk nu maar: over 10 jaar willen veel van die meiden kinderen en dan komen veel van die dames er achter dat het niet allemaal zo makkelijk meer gaat en hebben ze nog maar een paar jaar om het voor elkaar te klussen met alle ellende van dien. En ondertussen gaan die van mij al lang en reed naar de basisschool en heb ik niet meer de drama's van slapeloze nachten enz. enz. Dat zijn toch dingen waar je als je jong bent echt véél beter tegen kunt.
En ik vind persoonlijk dat je niet jong bent als je 25 bent en moeder. Ik vind het de perfecte leeftijd om met kinderen te beginnen. Ik heb altijd geroepen ik wil voor mijn 30e uit de zwangerschappen zijn en het liefst 3 kids. En als je vriend ook al in de 30 is kun je beter maar aan de slag gaan. Want het lijkt me nou niet echt super om voor het eerst vader te worden als je 40 bent. Dan is je kind 10 en dan heeft hij een pa van 50.
Maar ged er zijn ook een hoop mensen nog lang niet aan kinderen toe als ze 25 zijn. Voor ons is dat gewoon anders.