Jonge moeder?

A

Anoniem

Guest
Ik ben 24 (in Oktober word ik 25) en ben 28 wkn zwanger van onze eerste dochter! Mensen vragen zich vaak af of het een "ongelukje" is omdat ze 24 erg jong vinden om moeder te worden! Ikzelf en mijn partner (31) zijn juist blij dat we "jonge" ouders zijn!
Ben benieuwd naar jullie mening is het tegenwoordig nu echt zo dat iedereen pas "laat" aan kinderen wilt beginnen???

Hey!

Hier een moeder van 25! Bij mij was het hetzelfde verhaal. Mijn vriend is nu ook 31 en we hebben kort naat we een relatie kregen besloten ervoor te gaan. Ik studeerde toen nog en woonde op kamers. En tja, mensen die hoog opgeleid zijn halen de gemiddelde leetijd van het moeder worden ook nog eens flink omhoog. Veel mensen keken mij dan ook aan alsof ik een tienerzwangerschap had!!!! Nou ik heb mijn vrienden zo wel leren kennen!
Ik ben heel erg veroordeeld en mensen maakten me achter m'n rug voor dom uit. Niet echt leuk als je heel gelukkig bent met je zwangerschap. Maar ik denk nu maar: over 10 jaar willen veel van die meiden kinderen en dan komen veel van die dames er achter dat het niet allemaal zo makkelijk meer gaat en hebben ze nog maar een paar jaar om het voor elkaar te klussen met alle ellende van dien. En ondertussen gaan die van mij al lang en reed naar de basisschool en heb ik niet meer de drama's van slapeloze nachten enz. enz. Dat zijn toch dingen waar je als je jong bent echt véél beter tegen kunt.
En ik vind persoonlijk dat je niet jong bent als je 25 bent en moeder. Ik vind het de perfecte leeftijd om met kinderen te beginnen. Ik heb altijd geroepen ik wil voor mijn 30e uit de zwangerschappen zijn en het liefst 3 kids. En als je vriend ook al in de 30 is kun je beter maar aan de slag gaan. Want het lijkt me nou niet echt super om voor het eerst vader te worden als je 40 bent. Dan is je kind 10 en dan heeft hij een pa van 50.
Maar ged er zijn ook een hoop mensen nog lang niet aan kinderen toe als ze 25 zijn. Voor ons is dat gewoon anders.

Thnx voor je leuke reactie! Ik ben het helemaal met je eens! En idd mensen denken dat je dom bent, dat je niet wist hoe de pil of condoom werkt.... Wie is hier nu eigenlijk dom?! Mijn vriend bestuurd vliegtuigen en ik ga heerlijk met mn hbo papieren voor onze baby zorgen! Laat mij maar lekker dom zijn.....hahaha!

Heel herkenbaar. Ik was 23 toen ik zwanger was van mijn eerste. Bovendien hadden mijn vriend en ik destijds nog niet eens zo heel lang een relatie (een jaar, maar goed) Heel veel mensen gingen er vanuit dat het een ongelukje was en soms kreeg ik echt lompe opmerkingen. Ik en veel van mijn vrienden hebben een hbo opleiding en dan schijnt het al helemaal niet normaal te zijn als je voor je dertigste aan kinderen begint. Inderdaad ik heb heel wat botte opmerkingen weg moet slikken en ja in combinatie met al die zwangerschapshormonen wil dat wel natuurlijk.

Ik ben nu zwanger van de tweede, die helaas even op zich liet wachten ( de eerste is ruim zes) Nu lijken de mensen er helemaal van overtuigd te zijn dat de eerste een ongelukje was. Immers waarom duurde een tweede anders zo lang. Kortom nog steeds botte opmerkingen. Ach ja ze zijn op een hand te tellen hoor, maar zoals gezegd die hormonen maken je als aankomend moeder nogal prikkelbaar.

Wat ik ook nog even kwijt wilde is dat sommige mensen ronduit over mijn dochter als zijnde een ongelukje praten gewoon waar zij bij is. Kijk een kind van een heeft daar misschien geen besef van, maar voor een kind van zes is het echt niet leuk om te horen dat ze een ongelukje is (en dan is het nog niet eens zo ook)

ik vind het helemaal niet te jong als jullie er alle 2 aan toe zijn!!!!
Mijn vriend is 26 en ik ben 23 en wij zijn ook bezig om zwanger te raken!!!
Als ik naar mijn schoon moeder nu kijkt die is nog maar 46 en we doen allemaal hele leuke dingen met elkaar zaterdags sávonds samen een pilsje kopen in het cafe! is toch gezellig

Ik vind het helemaal niet jong. Ik ben zelf nog veel jonger ik ben nog 19 als ons eerste kindje geboren word. leeftijd maakt toch niet uit als je het alle 2 wil.

groetjes Lindy 28 weken + 1dag zwanger van ons eerste kindje

Hoi bij mijn eerste was ik 20 en nu bij mijn tweede ben ik 26. Ik kreeg ook altijd reactie's van mensen die ook zeiden was het wel gepland? Nu is dat anders ik denk ook omdat ik al een kindje heb nu vroegen ze juist wanneer komt het broertje of zusje??

groetjes,
marike

Terug
Bovenaan