Jonge moeder?

Hoi,

Als je 24 jaar bent, ben je jong ja. Maar oud genoeg om moeder te worden hoor. De een woont op zijn 24ste nog thuis, terwijl de ander al jaren op zichzelf woont en al lang zelfstandig is.
Op je 24ste kun best zelf beslissen of je kinderen wil of niet. Dat je "vroeger" misschien geen keuze had betekend toch niet dat je er nu niet meer voor mag kiezen.
Lekker genieten en laten kletsen.

Groetjes.
P.S. Ik was zelf 26 jaar toen mijn eerste geboren was en nu op naar de tweede!!

Hoi hoi,

Je bent helemaal niet jong!! Ik ben nu 23 en ik was 22 toen onze zoon geboren werd en ik ben nu zwanger van nummer 2!! En ik ben 23 als de tweede geboren wordt! Je moet je gewoon niks aantrekken van de mensen om je heen, die nare reacties geven, want ik denk maar zo! Die zijn gewoon jaloers, omdat wij gelukkig zijn.

Liefs,
Lelie
zwanger van nummer 2! 11 weken en 4 dagen

Hi,

Tja, wat is jong? En wie bepaald wat te jong is?
Ik denk dat het voor iedereen heel persoonlijk is. De ene is verder dan de ander...
De ene heeft al vroeg moeder-gevoelens, en de ander moet er niets van hebben.

Ik had op mijn 16de al de drang, maar vond het niet verantwoord om dan al een kindje op de wereld te zetten. Ik had geen stabiele ondergrond, had wel een vaste relatie, maar woonde nog thuis, én was net bezig uit mijn depressie te klimmen.

Deze relatie sloeg achteraf nergens op, hij vond het wel 'handig' dat ik zo nu en dan ff langs kwam... om... argghh...
Ik ben dus blij, dat ik op dat moment een goed stel hersens had, en niet toe heb gegeven aan mijn plannen.

Nu heb ik een hele lieve man, we zijn 3 jaar samen, sinds mei getrouwd, en begin juni raakte ik zwanger. Gepland. Maar hij is 31 en ik 21.
Alleen familie leden weten het nog. Maar ik ben er wel bang voor dat mensen ons raar gaan aankijken, omdat ik zogenaamd nog zo jong ben. Maar dat ligt niet aan ons, maar aan hun. Wie bepaald de leeftijd om aan kinderen te beginnen?

Wij hebben nu alles lekker op orde, huisje boompje beestje autootje...
En het kindje is erg welkom!

Nens

hallo!

Wij kiezen ook bewust om jonge ouders te zijn, ik ben 21 en mijn vriend is 22.
We zijn al 5 jaar bij elkaar waarvan we 3 jaar samen wonen. Allebei vaste baan en een huis waar een kind op kan groeien duss waarom niet?
We zijn nu bezig voor ronde 2 maar stel je voor dat het niet meteen lukt zijn we meteen een jaar ouder en na 9 maand weer ouder tja..
Ik heb er ook een hekel aan dat mensen zeggen: was het een ongelukje of jullie zijn nog zo jong bah hoop dat we dat straks niet hebben maarja  dat zegt ook niet altijd wat van ons maar ook van diegene die dat zegt.
NIKS VAN AAN TREKKEN  is het beste!

xxx ssuss

Hi,
Ik doe ook even gezellig mee, ik ben 24 geworden in juni en mijn inmiddels man wordt 36 in november. Er zijn wel mensen geweest die zeiden, dat moet je nu niet doen want je moet eerst genieten   van je leven, waarom bemoeien hun zich mee?!
Wij willen dit echt heel graag, en zijn er super trots op om dadelijk zo'n lief babykindje in ons armen te kunnen sluiten.
De reden dat we er zo vroeg aan zijn begonnen, na drie maanden, is a omdat het gewoon heel goed voelt, en b omdat mijn man al 35 is. Helaas was mijn eerste zwangerschap uitgelopen op een miskraam, maar ben nu weer heel gelukkig al 33 weken zwanger.
X

hallo jonge meiden,

Hier nog een jonge aanstaande moeder, ben 23 jaar en tegen de tijd dat wij ons eerste kindje verwachten ben ik 24 en mijn vriend 25.
Ik ben nog   maar (ongeveer) 5 weken zwanger dus niemand weet er nog van. maar ik zit al bijna op het commentaar te wachten, ze schatten mij al 20/21 dus dat worden nog meer reacties.
Heel veel zeiden inderdaad dat je moet genieten, nu het nog kan. Voor ons is het krijgen / hebben van een kind juist genieten. Wij zijn er helemaal klaar voor. Het is dat ik een miskraam heb gehad, anders hadden we over  3 maanden ons eerste kindje al verwacht.

Wij gaan lekker genieten van de zwangerschap en laat de rest maar kletsen en denken.....Als ons leven maar  genieten is!!!!!!

succes allemaal

Wat leuk al die 'jonge moeders'!!! ik ben zelf 26 en heb een zoontje van 2. Ik vind mijzelf zeker niet te jong...alleen ben ik wel de enige in mijn vriendengroep die een kind heeft. Mijn vriend is 28... tja iedereen maakt gelukkig zijn eigen keus hierin...ik ben in ieder geval reuze blij met mijn mannetje...
groetjes mmx

Hoi jonge (aanstaande )moeders, ik ben bijna 25 en mijn man 28.
Ik ben nu  20 weken en heb ook vaak aan moeten horen of het een foutje was, grrr.
Laat ze maar praten! ons kind krijgt jonge ouders! En wat je leeftijd ook is; als je zwanger wordt dan bereid je je er op voor en als je kind er is krijg je moeder gevoelens en dat is niet afhankelijk van wat voor leeftijd. Tenzij je 12 bent ofzo

Terug
Bovenaan