Jonge moeders 1e zwangerschap

Hallo dames,

Ik ben 24, en nu ongeveer 5 weken zwanger. Ik heb nog weinig symptomen, heel pijnlijke borsten en ontzettend moe maar totaal niet misselijk. Is dit normaal? Of iemand van jullie die er ervaring mee heeft qua kwaaltjes.

Liefs

Hoi Maaike!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat je niet misselijk bent is normaal, daar heb je juist geluk mee!! Ik had ook (en heb nog steeds) pijnlijke borsten en ik was vanaf week 5/6 tot ongeveer week 15 super misselijk elke dag, echt verschrikkelijk dus ik hoop voor je dat het zo blijft! Verder heb ik weinig last gehad van kwaaltjes. Wel erg moe en ik heb een hele lage bloeddruk dus veel duizelig en een keertje flauwgevallen maar verder momenteel prima!

Liefs

Ik ben 21 en nu 7 weken zwanger van de eerst. En nog net 21 als ik moet bevallen maandje later wordt ik 22.

Ik voel mij behoorlijk misselijk en moe. Ik hoop dat dit snel over gaat. Dit is namelijk heel moeilijk te verbergen.

Hoi Boterbloempje16!

Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap. Al een heel stukje verder als mij.. ik ben nu halverwege week 7.

Ook 'onze' zwangerschap lag niet in de planning, maar wel zeer gewenst.

Ik voel me eigenlijk heel goed tot nu toe. Tenminste als ik andere verhalen hoor dan mag ik zeker niet klagen.

Hoe het tot nu toe verloopt... Ik heb een kleine 2 weken verschrikkelijke honger gehad. Ook als ik wat at bleef dat hongerige gevoel. Dat is nu wat minder :)

Mijn borsten zijn lang niet zo gevoelig meer als eerst. Het enige waarvan ik de meeste 'hinder' ondervindt dat is dat ik zooo moe opeens kan zijn. En dan ga ik dus ook echt slapen. Ook sinds een paar dagen duizeligheid bij te snel opstaan. Verder heb ik eigenlijk nergens last van!

Wat ik wel vervelend vind is dat ik nog zo lang moet wachten op de echo. (1 maart pas :()

En mijn mond moeten houden is ook verschrikkelijk. Ik was gister bij mn moeder op bezoek en toevallig is een vriendin van me net bevallen. Toen zei ze dat het haar ook zo leuk lijkt om oma te worden.

Jaaa... en dan normaal reageren hahaha!

Liefs!!

Hoi allemaal,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Klets graag met jullie mee. Ik ben 22 jaar en ongeveer 6 weken zwanger, november gestopt met de pil dus erg snel gegaan. Super blij!

Pijnlijke borsten en ontzettend moe, verder niets te klagen. Maar wat niet is kan nog komen....

18 feb naar de verloskundige voor intake en 1e echo.

@ Daaandje. Herkenbaar, mijn moeder zegt ook af en toe dat ze graag oma wil worden haha. Dit wordt haar 1e kleinkind, moeilijk om het nog niet te vertellen.

Mensenrechten - en vrouwenorganisaties maken zich zeer ernstige zorgen over de aanstaande fundamentele hervorming van de Nederlandse geboortezorg, ofwel het invoeren van integrale verloskundige zorg.

Ik vraag je aandacht voor de petitie ’Herbezinning' een initiatief van een collectief van verontrustte vrouwen en professionals.

https://www.petities.nl/petitions/herbezinning-hervormingen-geboortezorg.

Dank.

Tine Oudshoorn, verloskundige n.p. PGDip ED.

Hee anoniemJ, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb het gister toch tegen mijn moeder verteld en aan de rest van het thuisfront. Allemaal suuuper blij natuurlijk. Ik kon het echt niet meer voor me houden.

En mn smoesjes zijn op voor mn ernstige vermoeidheid die opeens op komt zetten :p dat overvalt me dan echt ontzettend.

Vermoeidheid is het ergste symptoom tot nog toe.. dus ik mag helemaal niet mopperen!!!

Hebben jullie al 'last' van strakker zittende broeken? Ik heb gister alvast wat positie broeken online besteld want ik merk NU al dat die knopen van mn spijkerbroek ongemakkelijk aan gaan voelen gedurende de dag :p

Terug
Bovenaan