Jonge moeders 1e zwangerschap

Heee Daaandje!

Viewww dat is schrikken!  Wel super dat alles goed is en je je 1e echo al hebt gehad! Bijzonder? Zo'n 1e echo?

Spannend hoor die eerste weken,  die mogen van mij wel snel voorbij gaan. Zo onzeker nog. Ik heb morgen 1e echo. Zal wel even een update doen. Denk dat we met uitgerekende datum niet ver uit elkaar liggen. Leuk :).
<p style="text-align: left;">Erg he die misselijkheid. Ben zelfs op mn werk naar de wc aan t rennen sochtends... maja ik wel ze nog niets vertellen. Schijnt na 3 maanden weer beter te worden. We zullen zien.</p>
<p style="text-align: left;">@lovee-c. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Heb zelf af en toe ook wat krampjes maar niet super erg. Als je het niet vertrouwd zou ik de verloskundige bellen. Misschien kun je vervroegd een echo krijgen.</p>
<p style="text-align: left;"></p>

Dag meiden!

Leuk om te lezen dat er ook wat jongere vrouwen hun eerste kleintje verwachten! Allemaal van harte gefeliciteerd :)
Ikzelf ben 24 en in verwachting van mijn eerste kindje, ik ben nu 34 weken en we krijgen een jongetje!
Het was niet helemaal gepland, maar we zijn wel ontzettend blij en trots op ons wondertje. Vele van jullie moeten nog even, en ik hoop dat alles voor jullie voorspoedig gaat.

Ik heb zelf ook altijd gezegd dat ik jong kinderen wilde krijgen.
Ik zag veel voordelen, en wilde altijd op mijn 24ste mijn eerste kindje.
Mijn vriend (man) kreeg in maart vorig jaar een baan op Curacao, en dus besloten we om dit avontuur aan te gaan. Ook vanwege financiele gemakken zijn we in mei vorig jaar getrouwd, en in juli verhuisd naar Curacao. Toen waren we beide eigenlijk op een punt dat we accepteerde dat we misschien de kinderwens nog maar even moesten uitstellen, zodat we eerst goed konden settelen in onze voorlopige nieuwe woonplaats. Ik had dus eigenlijk bedacht dat 2/3 jaartjes wachten misschien toch niet zo'n groot probleem zou zijn.
Na ongeveer 3 weken op het eiland bleek ik zwanger te zijn.
Een hele mooie verrassing, maar tegelijkertijd ontzettend spannend.
We hadden/hebben geen vrienden of familie hier.
Nu zit ik dus alweer bijna aan het einde, en is het nog steeds een grote uitdaging met geen familie om ons heen, gelukkig zijn we nu wel bevriend met een wat ouder stel, die toevallig ook in verwachting zijn.
Hier doen ze helaas niet aan kraamhulp, dus ik zal veel in mijn eentje moeten doen. Maar ik kijk er erg naar uit om dit kleintje te mogen vasthouden.

@Kimberley
Wat een vervelende situatie. Willen je ouders je helemaal niet steunen?
Het is inderdaad voor jezelf belangrijk om rustig te blijven.
Hopelijk kan je omgeving daar ook een beetje aan bijdragen.
Ben je wel van plan het kindje te houden? of is adoptie ook een optie voor je? Om je enigszins voor te bereiden op de komst van de kleine, zal ik een oproep doen naar kennissen/vrienden/familie of die nog spulletjes hebben die ze niet meer gebruiken... zo kan je een beetje een uitzet bij elkaar sprokkelen. Misschien kun je ook eens aan je verloskundige of gyneacoloog vragen of hij/zij tips heeft voor jou als alleenstaande moeder. Misschien zijn er bepaalde instanties die je kunnen bijstaan. Het is inderdaad wel slim om iets van werk te vinden, maar uit ervaring weet ik dat het erg lastig is zeker omdat je al zo ver in de zwangerschap zit. Het is denk ik voor jezelf het beste om goed na te denken over wat je wilt, en dit ook te bespreken met je ouders zodat ze ondanks dat ze er misschien niet blij mee zijn, je kunnen bijstaan.
Probeer in ieder geval zoveel mogelijk alles uit te spreken, en krop het niet op want dat is ook zeker nadelig voor je kleine. Hopelijk kom je eruit met je familie!

Succes met de eerste echo's het is een super bijzonder moment om je kindje voor het eerst te zien! Koester het :)

Liefs Dayane

Update! Wat later dan ik had gezegd, beetje druk gehad.. Maar ook ik heb de 1e echo gehad en het hartje was al duidelijk te zien! Super leuk om te zien. Uitgerekende datum staat voorlopig op 8 oktober maar kan nog wijzigen bij de termijnecho.

Wat een bijzondere verrassing Dayane! Geniet van je laatste weken en het komt vast goed daar op het warme Curacao.

Heee anoniemJ,

Wat super goed om te horen dat je het hartje hebt gezien.. gek he?

Hier gaat alles super! Heb het ook steeds zo druk om even wat van me te laten horen :p

Het is eindelijk bijna 1 maart! Wat betekend dat ik mijn 2e echo ga krijgen :D Ik ben zo benieuwd of ik nu wat meer ga zien.. bij mijn eerste echo was ik nog maar 6 weken en 4 dagen ofzo als ik het goed zeg. Dus toen hadden we mazzel dat er überhaupt een knipperend hartje te zien was. 1maart zit ik in mijn 9e week. Dus dan moet het goedkomen zou je zeggen.

Qwa symptomen heb ik gewoon bijna nergens meer last van.. behalve soms wat krampen/steekjes rondom mn buik. Maar dat gaat steeds ook weer weg dus zo vervelend is dat niet.

Hoe voel jij/jullie je verder?

Liefs!!

Hallo

Ten eerste iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik ben zelf 25.
Ik heb zondag getest en het was positief. Had ik eigenlijk wel verwacht, was steeds beroerd en moest om de domste dingen huilen. Haha.
Uit enthousiasme gisteren de verloskundige gebeld en vertelde dat ik 4 weken zwanger ben en heb eind maart mijn eerste controle. Dan ben ik 9 weken geloof ik.

liefs

hallo allemaal!

iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap.

Ik ben 22 en op dit moment 4,5 week zwanger. ga volgende week de verloskundige  bellen voor een afspraak.

Ook heb ik mij aangemeld voor moeders voor moeders.

Meer meiden die zich hier voor aan hebben gemeld?

Liefs juul

Hoi meiden,

Gefeliciteerd Lisanne en Juul! Ik heb zelf geen deel genomen aan moeders voor moeders. Het leek me maar niks dat gesleep met yerricans urine. :p

Eindelijk was het vandaag dan 1 maart, tijd voor mijn 2e echo. Ik verwachtte vandaag 9weken en 2 dagen zwanger te zijn, maaaar.. op de echo van vandaag blijk ik 10weken en 2 dagen zwanger te zijn. :D

Het was geweldig om ons kleintje te zien! De vorige echo kon ik nog zo weinig zien, dat ik me nu niet al te veel verheugd had op een mooi beeld, maar het was boven verwachting. Je zag echt goed de vormen en armpjes en beentjes. Ook zag je de baby helemaal heen en weer stuiteren.

Een raar idee, als je zo'n kleintje ziet bewegen op het scherm maar er zelf niets van voelt :p Ik was ook wel wat ongerust, want ik voel me zelf uitermate goed (wat natuurlijk geweldig is) maar qwa zwangerschapssymptomen ... 0,0. Ja een beetje moe misschien. Ik merk aan mijn lijf niet echt dat ik zwanger ben. Ik mag zeker niet klagen! Toch was deze goede echo, erg geruststellend.

Tot snel! Liefs.

Goedemorgen daandje maandje.

Wat fijn dat de echo goed was!

Kan mij goed voorstellen dat het erg spannend is! Maar natuurlijk een hele opluchting dat het goed is.

Ik kan niet wachten tot dat sij de eerste echo krijgen. Voel mij ook totaal niet zwanger.

Terug
Bovenaan