quote: mama_in _amsterdamzuid reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-04-2009 09:06:17&apos
);
hey sacha,
ja, de meesten willen het toch wel weten he?
de kraamhulp die ik bij mijn zoontje had, vertelde dat ik haar eerste klant in ruim een jaar was die het het geslacht niet van te voren wist!
maar goed, voor beiden valt wat te zeggen.
het praktische aspect qua inkopen en namen enzo snap ik ook wel.
aan de andere kant, het maakt me gewoon echt niets uit!
ik weet nu hoe leuk een zoontje is, dus als het weer een jongen wordt: geweldig! en een meisje lijkt me ook helemaal leuk omdat het waarschijnlijk weer heel anders is en helemaal nieuw allemaal!
en neutrale spullen en kleertjes zijn ook makkelijk te vinden. en als het een meisje is kopen we in de eerste weken gewoon nog wat meisjeskleren erbij.
nou, veel geluk allemaal!
groetjes,
mama in amsterdamzuid
Wij (en onze mannen) zijn van een uitstervend ras, haha. Wij gingen bij de tweede ook uit van een jongen, omdat er in de familie zoveel jongens waren. Hoewel we zelf geen voorkeur hadden leek ons een broer wel erg leuk voor ons zoontje. Niet wetende dat hij zo dol zou zijn op zijn zusje. Ze hebben samen dikke pret en halen al regelmatig kattenkwaad uit. Overigens is het meestal de kleine meid die dingen verzint. Een zusje bevalt onze zoon zo goed dat hij hoopt dat de derde ook een meisje is. Ach, het is allebei heel erg leuk.
Mijn ervaring is dat je van de kraamvisite veel roze/meisjesachtige kleding krijgt, dus echt veel hoef je niet bij te kopen de eerste tijd. Een roze rompertje boven een stoere jongensbroek doet al veel. Toch kwam ik vaak in de verleiding...voor meisjes lijkt er toch meer aanbod te zijn.
Het grootste cadeau is natuurlijk dat het kindje gezond ter wereld komt!
Groetjes Sacha