Jongensnamen

Ik heb al 2 kinderen voor mijn vriend en mij word dit de eerste samen 

hij mag kiezen 
mij moest erg lachen en zong “hallo hier ben ik weer ik heet flip de beer”? 
mijn vriend en ik hebben hele Hollandse namen (zoals piet en nel) ik vind flip een leuke ondeugende korte stoere naam 
vind zelf Vince Dex Siem glenn svenn heel leuk maar hij mag beslissen 
heb de betekenis opgezocht Flip betekend vriend van de paarden, mijn vriend en opa hebben een geel verleden met paarden 
soms denk ik die naam is ingefluisterd ?
mij woon in het oosten hier zijn Jayden mason quinten namen die door mensen die in achterstands wijken wonen 
ik ken ook een Fos, Rens ,Jibbe , sepp, Jip 

Aaaah. De twijfel voor Noud blijft...? Terwijl mijn man hem inmiddels echt zo noemt. Klinkt super leuk, maar is het echt DE naam?
Ik heb nu weer een nieuwe naam gevonden. Wat vinden jullie van Davi? (Uitspraak Daavie niet Devie) Een 'normale naam' maar een stuk minder populair in ieder geval.
Andere namen die nog op mn lijstje staan: Stijn, Kay, Bas, Levi, Lev, Finn, Tijn, Ryan, Thijs

[quote quote=10200671]Aaaah. De twijfel voor Noud blijft… Terwijl mijn man hem inmiddels echt zo noemt. Klinkt super leuk, maar is het echt DE naam? Ik heb nu weer een nieuwe naam gevonden. Wat vinden jullie van Davi? (Uitspraak Daavie niet Devie) Een ‘normale naam’ maar een stuk minder populair in ieder geval. Andere namen die nog op mn lijstje staan: Stijn, Kay, Bas, Levi, Lev, Finn, Tijn, Ryan, Thijs[/quote]
ooh wat is het lastig he.. twijfel bij ons blijft ook.. Hoeveel weken ben je nu zwanger? 
Ik vind Noud een hele leuke naam, maar als je twijfelt zou ik even verder kijken. Je kunt hem altijd nog als tweede naam gebruiken!
Ik vind Davi ( uitgesproken als Daavie ) erg leuk. Denk alleen dat veel mensen die kleine toch Devie gaan noemen. Misschien Daaf een optie? 
De andere opties op jouw lijst ( Stijn, Kay, Bas, Levi, Lev, Finn, Tijn, Ryan, Thijs) had ik ook op mijn lijst staan. Vooral Levi vind ik al jaren leuk.. Maar ik twijfelde daar onzettend over.. Stom he? terwijl ik vanaf kleins af aan al zeg dit wordt nu naam.. De naam die mijn vriend nu heel leuk vind is Liam.. Wat vind jij? 
Hij zegt : Liam James of Liam Ilay.. ik weet het zelf echt niet meer :(
Ik ga nog even leuke namen voor je verzinnen:)!

Haha, wij zitten zooooo op 1 lijn volgens mij!!? ik heb precies hetzelfde met de naam Levi.
Vriend zegt het ook te lezen als 'Devie'. Daaf vind ik niet zo.
Ik vind het vooral jammer dat al 2 mensen de naam Noud geraden hebben. Niet dat ik dit heb toegegeven natuurlijk... maar ik weet ook dat ik het daar niet vanaf moet laten hangen. Wij willen wel graag maar 1 naam.
Liam vind ik heel leuk, maar komt al voor in de familie. Ilay stond ook op mijn lijstje, maar dat vond mijn vriend niet leuk.
Liam James bekt wel lekker. Haha, ik help je nog niet erg verder he?
Ik ben nu 23 weken, dus heb gelukkig nog even. En jij?

[quote quote=10201982]Haha, wij zitten zooooo op 1 lijn volgens mij!! ik heb precies hetzelfde met de naam Levi. Vriend zegt het ook te lezen als ‘Devie’. Daaf vind ik niet zo. Ik vind het vooral jammer dat al 2 mensen de naam Noud geraden hebben. Niet dat ik dit heb toegegeven natuurlijk… maar ik weet ook dat ik het daar niet vanaf moet laten hangen. Wij willen wel graag maar 1 naam. Liam vind ik heel leuk, maar komt al voor in de familie. Ilay stond ook op mijn lijstje, maar dat vond mijn vriend niet leuk. Liam James bekt wel lekker. Haha, ik help je nog niet erg verder he? Ik ben nu 23 weken, dus heb gelukkig nog even. En jij?[/quote]
haha nou echt zooo toevallig! haha.. :) Levi blijft gewoon een leuke naam! 
Ik las de naam in eerste instantie ook als Devie, maar omdat hij anders dan Davy ( die naam die in mijn familie veel voorkomt) wordt geschreven zeg ik toch sneller Daaaavi. Net als de namen Savi, Ravi, Xavi, die ik nu in mijn omgeving vaak hoor. Vind Davi wel echt ontzettend leuk! Eigenlijk moet je er ook gewoon schijt aan hebben. Als jij hem leuk vind! De mensen in je omgeving weten snel genoeg hoe je zijn naam uitspreekt. 
En ja als je voorkeur toch naar Noud gaat zou ik er toch nog maar even over nadenken. Het is gewoon heel toevallig dat twee mensen hem "geraden" hebben. Zegt wel wat dat deze naam echt bij jullie past!
Gelukkig hebben jullie nog even de tijd om na te denken! Ik heb zelf een letterbord gekocht waar ik nu de namen op neerzet incl. Achternaam. misschien wat voor jullie! Hij staat op mijn nachtkastje en zo kan ik er elke ochtend en avond naar kijken en denk ik jaa dit is de naam of nee wordt hem niet haha. 
Ik begin Liam ook steeds leuker te vinden. Ik het begin twijfelde ik of die niet ordinair ofzo wat haha! Man er gaat van alles door je hoofd bij het kiezen van een naam.. Wij willen er sowieso twee omdat mijn naam ook met een L begint. Ik heb maar 1 naar. Dus dan heb je geen onderscheidt. Vooral op officiele post wel handig haha!
Ilay moest ik heel erg aan wennen, maar mijn vriend vind hem heel mooi. Wilde hem eigenlijk als Élie schrijven, maar dan wordt die ook verkeerd uitgesproken!
Vind zelf Liam James ook echt wel lekker bekken! Wat is het toch lastig. Ik ben nu 34.2 weken zwanger dus heb niet zo lang meer hahaha!

Hey SeptemberMama, beetje een indringer in dit topic haha, maar ik zou me ECHT niet laten leiden door mensen die jullie naam al geraden hebben! Snap dat het op een bepaalde manier minder leuk is, maar als het voor jullie echt dé naam is op elk ander vlak zou ik het gewoon negeren. En daarnaast: meer mensen hebben het nog altijd niet geraden dan wel, toch?
Mijn vriend en ik hebben ervoor gekozen de naam die we onze zoon gaan geven gewoon te delen met iedereen om ons heen, beetje ook om de raad spelletjes te voorkomen :p
Snap wel dat je dat misschien niet doet, maar dan alsnog: ze komen er vanzelf achter hoe hij heet (als het goed is over een week of 16 ;))!
Naam uitkiezen is ook heel lastig trouwens hoor, dus ken de struggle haha.

Ik vind Liam helemaal niet ordinair. Integendeel zelfs! De naam Élie zou ik inderdaad anders uitspreken als Ilay. Maar hoe vaak spreekt iemand de tweede naam uit? Dus ik zou dan kiezen voor wat jij zelf het mooiste vind.
@Mikkiex ik weet het, je hebt ook helemaal gelijk. Maar pas als je echt een naam moet kiezen, realiseer je je pas hoe lastig het is en ga je zo ontzettend twijfelen. Ik wel tenminste?..
Gelukkig is mijn vriend heel nuchter en blijft ie tot nu toe bij Noud. Hij staat ook wel open voor andere namen hoor, maar zegt dan steeds: ik vind Noud toch nog steeds leuker. En dat ben ik tot nu toe ook wel met m eens.

[quote quote=10202808]Ik vind Liam helemaal niet ordinair. Integendeel zelfs! De naam Élie zou ik inderdaad anders uitspreken als Ilay. Maar hoe vaak spreekt iemand de tweede naam uit? Dus ik zou dan kiezen voor wat jij zelf het mooiste vind. @Mikkiex ik weet het, je hebt ook helemaal gelijk. Maar pas als je echt een naam moet kiezen, realiseer je je pas hoe lastig het is en ga je zo ontzettend twijfelen. Ik wel tenminste.. Gelukkig is mijn vriend heel nuchter en blijft ie tot nu toe bij Noud. Hij staat ook wel open voor andere namen hoor, maar zegt dan steeds: ik vind Noud toch nog steeds leuker. En dat ben ik tot nu toe ook wel met m eens.[/quote]
Ja je hebt ook helemaal gelijk! Zijn stomme gedachtens die door je hoofd gaan door dat stomme getwijfel! Moet gewoon de knoop doorhakken! ?
& ik ben het met @mikkiex eens! Ik snap je twijfel als geen ander haha twijfel konten wij! ? Maar ik zou gewoon voor noud gaan! Hele mooie naam!

Terug
Bovenaan