Juli 2009, we kunnen hier verder kletsen

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden van juli 2009,

Ik hoop dat we hier zo lang verder kunnen kletsen tot er een echt juli 2009 forum is. Dus ik dacht, laat ik eens het eerste berichtje sturen.
Ik heb dinsdag mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Ondanks dat er nog geen echo gemaakt wordt, vind ik het toch spannend. Het is mijn eerste zwangerschap en ik heb geen idee wat me allemaal te wachten staat. Heeft er iemand nog een tip tegen misselijkheid? Dat wordt namelijk steeds erger. Ik heb wel op internet gelezen dat gember en bepaalde soorten thee helpen, maar bij die gedachte wordt ik alleen nog maar nog misselijker
Groetjes Wendy

heey wendy!
slim van je om hier verder te gaan, inderdaad wat overzichtelijker hoop ik. ik zelf heb de 16e mn eerste afspraak bij de verloskundige, vind ook echt spannend omdat je idd niet weet wat je allemaal kunt verwachten. duurt me ook veels te lang tot t zover is :p wil zo graag weten of alles goed is...

en qua misselijkheid kan ik je niet helpen helaas. heb er zelf gelukkig (even afkloppen) nog geen last van. ik neem aan dat je alle lijstjes op internet als op bed eten, kleine hoeveelheden per keer eten ed al gelezen hebt. maar dat is denk ik ook per persoon verschillend hoe je daar het beste mee om kunt gaan.. heb je het alleen 's morgens of ook overdag? verder ook veel last van kwaaltjes?

Liefs Zoë

Hoi Zoë,

Veel kleine beetjes eten helpt gelukkig wel wat, alleen heb ik het idee dat ik dan wel de hele dag door kan eten. Van de week had ik het alleen 's ochtends. Even wat eten en het was weer over. Gisteren werd het al wat erger en vandaag heb ik er al de hele dag last van. Verder ben ik erg moe en kan ik het niet warm krijgen. Maar ik vind dat ik nog niet zo veel te klagen heb. Verder ben ik juist erg blij dat er een klein wondertje groeit binnenin . Ik doe gewoon een beetje rustig aan. Ik heb samen met mijn man een eigen zaak, dus hierdoor kan ik het op het werk ook wat rustiger aan doen. Hij vindt het juist leuk dat hij harder mag lopen, want ook hij weet waar hij het voor doet.

Groetjes Wendy

hallo
laten we hier dan maar gaan kletsen zolang dit forum(nog) bestaat.
misselijkheid heb ik ook met vlagen meestal savonds. mij helpt het als ik een glas melk drink of een banaan.

ik heb afgelopen dinsdag mijn intake gehad bij de verloskundige.

bij mij in maastricht in de praktijk gaat het als volgd:

de verloskundige steld zich voor en en verteld iets over de praktijk.
wij hebben 3 verloskundige.  

je krijgt meestal een map of tas met informatie. en een kadootje.
ze wilt weten of er dingen zijn in de familie van de vader en de moeder van het ongeboren kindje. zoals ziekte of erfelijke factoren. of er in de direct familie kindjes zijn dood gboren of er miskramen bij je zus of moeder voorkomen. of dat je zelf een hebt gehad.
dan legt ze uit wat ze doen tijdens de controle's zoals wegen bloeddruk meten en vanaf 12 weken naar het hartje luisteren.ze verteld wat je niet mag doen of eten.
en of je nog vragen hebt.
meestal krijg je de eerste controle een formulier mee voor bloed te prikken.
bloedgroep, resusfactor, hormonen, rubella=of je anti stoffen hebt tegen de rode hond. glucose en ijzer. en evt. hiv en hepatitis b.
evt. kijken ze ook na de urine.
bij ons krijg je op een andere lokatie een echo.
deze heb ik gehad vrijdag was toen 7 weken en 3 dagen.
was een inwendige echo.

hopelijk weten jullie nu wat je kunt verwachten.
en kun je je voor bereiden op het gesprek. soms weet je dingen van je partner niet.

dit is mijn tweede zwangerschap dus ik wist el wat ik kon verwachten.

groeten petra

heey Wendy

Wel minder dat je nu overdag ook last hebt van je misselijkheid. hopelijk trekt dat weer wat weg. maar idd maakt het een hoop goed dat je weet voor welk wondertje je het allemaal doet. daar geniet ik ook al echt enorm van.. loop echt nog met mn hoofd in de wolke.

wel lekker dat je man nu veel van je overneemt. heb je nu denk ik ook wel nodig, aangezien alles wel veel meer energie kost. Mijn vriend is helaas vorige week voor 4 maand vertrokken voor zijn werk. moet alles thuis dus even goed doseren wat er moet gebeuren. merk wel dat alles meer energie kost, dus na alles moet ik gewoon even van mezelf op de bank even bijkomen. dan komt het ook wel goed.

Wanneer heb je je eerste afspraak bij de vk? of heb je die al gehad? hebben jullie het ook al aan mensen verteld?

Liefs Zoë

heey petra
bedankt voor je reactie!
hoe is je echo vrijdag gegaan dan? zag alles er goed uit?
hoe is het verder met je dan, ondanks de misselijkheid met vlagen?

Liefs Zoë

Dinsdag heb ik mijn intakegesprek bij de verloskundige. Wij hebben het alleen aan mijn ouders verteld, verder nog aan niemand. Donderdag had ik een echte off-day. Moe, misselijk chagrijnig. Mijn man was er 's avonds niet en ik had heel erge behoefte om er toch met iemand over te praten. Na overleg hebben we besloten om het dan wel vast aan mijn ouders te vertellen. Dat luchtte wel heel erg op. Ik voelde me gelijk een stuk beter. Het is toch heerlijk om met je moeder hierover te kunnen praten. En zij  waren ook superblij en trots

hallo meiden,
ook ik vind dit een superidee.Kunnen we tenminste lekker kletsen zonder al die lijsten ertussen.
Ik moet dinsdag avond voor een echo.Vind het echt superspannend, aangezien ik eerst moet weten of dit vruchtje zich wel IN de baarmoeder heeft genesteld.Ik zou volgens de berekeningen vandaag 6 weken en 2ndagen zij, dus zal ik het hartje nog niet zien kloppen met de echo.Dat vind ik wel jammer.Maar goed, zal wel een nieuwe echo gepland worden.
Heb het nog helemaal niemand verteld.Ze zullen zo verrast zijn...want niemand verwacht het meer van ons.Ik wil als alles goed gaat, het met de kerst vertellen.

Ik ben tot nu toe niet misselijk.Niet echt moe, maar wel ongelofelijk veel last van borrelende darmen.En heel veel plassen.
jullie horen me wel na dinsdag of alles goed was.
groetjes en tot snel

Terug
Bovenaan