Juli 2009, we kunnen hier verder kletsen

quote: x eefje x reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-12-2008 12:19:29'));

hoi allemaal,

ik krijg net bericht van mijn verloskundige praktijk, want ik mag 24 dec langskomen... helaas krijg ik nog helemaal geen echo! Ik heb alleen een intake-gesprek! Valt dat even tegen. Er staat in de brief dat er ergens tussen de eerste (de 24ste dus) en de tweede afspraak een echo wordt gemaakt. Hoe lang duurt dat dan, weet iemand dat? Ik wil een hartje horen!

dan iets anders: ik ben verzekerd bij Menzis en heb een jongerenverzorgd verzekering bovenop mijn basisverzekering. nu wil ik deze gaan omzetten, omdat je bij andere extra's veel meer krijgt vergoed als het gaat om kraamdingen en verloskundige dingen, maar ook in het algemeen. Je kindje wordt toch automatisch met de moeder meeverzekerd? dan kun je dus beter een wat luxere verzekering hebben, toch?
Zijn er meer mensen die hier mee bezig zijn? het is nu de tijd om over te stappen natuurlijk (kan alleen per 1 jan). Ik vind het maar lastig allemaal!

liefs eefje

Hoi Eefje,

Ik heb gehoord dat ze bij de meeste zwangerschappen de eerste echo rond de 10 weken zwangerschap doen. Ik heb mijn eerste echo via een verwzijzing van de huisarts in het ziekenhuis gekregen en de 2e echo ook.

Wat je verzekering betreft. Ik ben verzekerd bij de Agis en heb alles in mijn pakket. Het enige wat er niet in zit is een lactatie-deskundige en bevalling in het ziekenhuis niet medisch. Nu wil ik zowiezo graag thuis bevallen dus dat scheelt weer ;)
Vooralsnog denk ik dat mijn verzekering in de eerste instantie een hoop te bieden heeft maar je hebt me wel aan het denken gezet om alles nog eens door te lezen..

liefs Sas

Ik kreeg bij mijn eerste kindje de echo pas bij 12 weken. Nu heb ik idd met verwijsbrief van de huisarts al eerder een echo gehad, maar de volgende zal wel met 12 weken weer zijn verwacht ik.

Ik ben bij CZ verzekerd en aanvullend ( mijn dochtertje is idd bij mij meeverzekerd) en volgens mij zit alles in het pakket ( lactatiedeskundige weet ik niet zeker) maar ik moet toch in het ziekenhuis bevallen. Ik zal er eens naar kijken...pfff, ben nooit zo snel met die dingen.

Groetjes!

Hoi,

Heb ook al zitten stoeien met de verzekering; ik zit bij VGZ, en daar zit kraamzorg gewoon in het basispakket (dus met minimaal 49 uur kraamzorg); bij de aanvullende verzekering krijg je nog eens extra kraamzorg. Mij werd wel aangeraden om niet te lang te wachten met aanmelden (heb ik dus ook al gedaan), want net als bij alles zijn er wachtlijsten (voor het kdv moet je je praktisch al aanmelden nog voordat je zwanger bent..).

Groetjes, en fijne feestdagen (ondanks het gebrek aan champagne)!

whahaha, ja, feestdagen zonder champagne... het is toch wat...
misschien neem ik wel 1 slokje, hmmmmm nu al zin in!

Hej ik wou graag ook meekletsen met de juli2009 moeders.
Ik ben 25 jaar en in de 2e ronde al zwanger en ben nu 9 weken en 5 dagen zwanger en op 21 juli 2009 uitgerekend.
Ik woon in het buitenland en heb helaas pas met 16 weken de 1e echo.

Terug
Bovenaan