Juli 2009, we kunnen hier verder kletsen

Hey meiden,

Ook voor ons was het na de eerste keer al raak, ik vind het nog steeds een beetje raar dat er iets in me groeit, zie ook nog niet zoveel en mijn misselijkheid is eigenlijk wel redelijk onder controle... gelukkig.

Op 5 januari heb ik de termijnecho en dan zien we eindelijk wat! Ik ben toch wel ongerust of het allemaal wel goed gaat, heeft de baby geen last van de laatste hormonen van de pil, toch nog dingen die ik had gegeten die misschien toch niet hadden gemogen.

Ik moet dus nog eventjes geduld hebben. Met de kerst gaan we het wel eindelijk mijn vader/schoonouders vertellen en ik ben zo benieuwd wat ze ervan zullen vinden! Het wordt vast een zalige kerst : )

hee Tineke,
Ik ben ook meteen gestopt hoor, toen ik een positieve test had. Maar toch, ik heb dus in de eerste anderhalve week van de zwnagerschap gewoon gerookt... ik baal er echt heel erg van, maar ja. Daar is nu niets meer aan te doen.

Verder valt het stoppen me echt reuze mee! Had niet verwacht dat ik het er zo makkelijk mee zou hebben! Is dat bij jou ook zo?

Eefje

Hoi Meiden,
Het heeft even geduurd voordat ik over de drempel durfde te stappen maar bij deze.
Ik vindt het echt superknap van jullie dat het stoppen in 1 klap gelukt is!
Mij lukt het gewoon niet! . Ik heb het tot nog toe tot het minimum kunnen beperken maar ik rook nu 12 jaar als een ketter, heb 2 dagen niet gerookt en ik werd echt helemaal gek!

Ik ben me echt wel super bewust van alles en ik geef alles wat ik heb maar het lukt gewoon niet!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ga morgen weer beginnen met een nieuwe stoppoging!
In de gevangenis waar ik werk rookt iedereen en contstant...dat was echt moeilijk....nu heb ik 3 weken vakantie en hoop ik dat dat in mijn voordeel gaat werken...

meiden....please kunnen jullie me tips geven...help me please!

liefs Sas

quote: vms28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-12-2008 01:04:32'));

Hoi Meiden,
Het heeft even geduurd voordat ik over de drempel durfde te stappen maar bij deze.
Ik vindt het echt superknap van jullie dat het stoppen in 1 klap gelukt is!
Mij lukt het gewoon niet! . Ik heb het tot nog toe tot het minimum kunnen beperken maar ik rook nu 12 jaar als een ketter, heb 2 dagen niet gerookt en ik werd echt helemaal gek!

Ik ben me echt wel super bewust van alles en ik geef alles wat ik heb maar het lukt gewoon niet!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ga morgen weer beginnen met een nieuwe stoppoging!
In de gevangenis waar ik werk rookt iedereen en contstant...dat was echt moeilijk....nu heb ik 3 weken vakantie en hoop ik dat dat in mijn voordeel gaat werken...

meiden....please kunnen jullie me tips geven...help me please!

liefs Sas

lieve sas,

Vond je het zo moeilijk om te vertellen dat je nog rookt?Ik vind dat niemand jou daarop mag veroordelen.
Ik weet ook dat het heel moeilijk is om het roken van de 1 op de andere dag te stoppen.En zeker omdat je je goed voelt.
Ik heb bij mij eerste drie zwangerschappen gerookt.Wel stukken minder,maar de stress van het stoppen met roken was ook weer niet goed voor de baby.Ik rookte  3 tot 5 sigaretten op een dag.
Bij mijn jongste ben ik wel gestopt met roken, zodra ik wist dat alles goed was.
Aangezien ik heel erg bang was geworden dat mijn lichaam gewoon geen zwangerschap meer aankon.
Nu rook ik ook nog   3 sigaretten op een dag.En tot aan de echo zal ik dat waarschijnlijk ook blijven doen.(ben wel erg aan het afbouwen).
Ik vind het echt verschrikkelijk knap dat de andere meiden gewoon in 1x konden stoppen...maar mij lukt dat ook niet.
Dus ik vind dat je je niet schuldig hoeft te voelen.Vrouwen die nooit gerookt hebben weten ook niet wat voor een verslaving het nu eigenlijk is en kunnen daar ook geen oordeel over vellen.
Hoop voor jou dat het stoppen in de vakantie je beter af gaat.
Anders stoppen we gewoon samen en kunnen we mekaar beetje helpen.
Maar goed, dat moet je dan maar aangeven.

Denk dat er vast meerdere vrouwen op het forum zijn die roken en het er niet over durven hebben....

groetjes

Hoi Sas,

Dit is hoe ik het heb gedaan: ik had een positieve test in handen. Toen besloot ik dus om te stoppen (dat had ik mijn hele leven al tegen iedereen gezegd: als ik ooit zwanger ben, stop ik wel met roken, eerder niet!). Ik heb die avond nog 1 sigaret gerookt (afscheid, zeg maar) en dat was het dan. Mijn vriend zou het pakje opmaken en daarna stoppen. Maar ik merkte dat ik het helemaal niet erg vond als hij rookte. Wij rookten sowieso al buiten, niet binnen. Dus nu is hij geminderd naar max 6 sigaretten per dag. Gaat erg goed, en ik heb er helemaal geen moeite mee (had ik ook al niet verwacht).

Ik mis het roken natuurlijk wel. Ongeveer 2x per dag heb ik het ff moeilijk, maar niet veel vaker. Maar dat is ook niet alles, want juist omdat het relatief makkelijk gaat, heb ik nu alweer de neiging om na de zwangerschap weer te beginnen haha.

Nou, veel succes met je zwangerschap.

liefs Eefje

Ik probeer het weer een keer! ( m'n tekst wordt telkens niet geplaatst, grrrr...)

vms, je bent echt niet de enige, vrees niet. Ik rook ook nog 3-5 sigaretten op een dag, heb ik bij m'n eerste zwangerschap ook gedaan, kon echt niet stoppen en idd, werd me ook afgeraden ivm stress. Nu ga ik het over een week proberen, dan heb ik vakantie en word ik in ieder geval op het werk niet door rokende collega's lastig gevallen. Mijn vriend rookt niet, da's dan wel weer handiger.

Jaimie, je vroeg me een tijdje terug al of ik getest ben op het hellp-syndroom. Huh, nee...zijn daar testen voor dan? Ik weet dat de kans klein is dat het bij een tweede zwangerschap gebeurd en je hebt als je het de eerste keer hebt gehad wel meer kans, maar dan is het later in de zwangerschap of na de bevalling.
Ik ga me er niet al te druk over maken, daar heb ik nu toch niets meer aan. Ik zal tegen die tijd wel op gaan letten op wat ik voel waarschijnlijk en dan sta ik toch weer onder behandeling van de gyn. die dat ook in de gaten houdt natuurlijk.

Verder al de nieuwe dames en degene die ondertussen een hartje hebben zien kloppen: Hartelijk Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!

Terug
Bovenaan