Juli 2009, we kunnen hier verder kletsen

ik heb dan weer mazzel, heb nooit gerookt dus hoefde met niks te stoppen, maar het lijkt me inderdaad wel moeilijk als je wel altijd hebt gerookt, al moet ik eerlijk zeggen... ik weet niet hoe het voelt om te stoppen, ik d8 altijd voor je kindje kan dat wel. Het is ten slotte voor zijn/haar gezondheid.... maarja wie ben ik he...heb er geen ervaring mee. Me moeder heeft ook gerookt toen ze zwanger was van mij en ik was een gezonde babby. Wel aan de kleine kant. Maar goed, heel veel succes met stoppen!!
Maandag de 22e heb ik de 2e echo.. dan ben ik 12 weken:D heb er echt zin in. dan lekker de feestdagen in!
met de kwaaltjes gaat het nu wat beter, misselijkheid is bijna alleen nog in de ochtend en avond, dus ben er erg blij mee!
hoe gaat t met jullie kwaaltjes?
Groetjes Alicia

quote: Netjemientje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-12-2008 19:33:18'));

Ik probeer het weer een keer! ( m'n tekst wordt telkens niet geplaatst, grrrr...)

vms, je bent echt niet de enige, vrees niet. Ik rook ook nog 3-5 sigaretten op een dag, heb ik bij m'n eerste zwangerschap ook gedaan, kon echt niet stoppen en idd, werd me ook afgeraden ivm stress. Nu ga ik het over een week proberen, dan heb ik vakantie en word ik in ieder geval op het werk niet door rokende collega's lastig gevallen. Mijn vriend rookt niet, da's dan wel weer handiger.

Jaimie, je vroeg me een tijdje terug al of ik getest ben op het hellp-syndroom. Huh, nee...zijn daar testen voor dan? Ik weet dat de kans klein is dat het bij een tweede zwangerschap gebeurd en je hebt als je het de eerste keer hebt gehad wel meer kans, maar dan is het later in de zwangerschap of na de bevalling.
Ik ga me er niet al te druk over maken, daar heb ik nu toch niets meer aan. Ik zal tegen die tijd wel op gaan letten op wat ik voel waarschijnlijk en dan sta ik toch weer onder behandeling van de gyn. die dat ook in de gaten houdt natuurlijk.

Verder al de nieuwe dames en degene die ondertussen een hartje hebben zien kloppen: Hartelijk Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!

hoi netjemientje

ik weet van mijn buurvrouw dat ze een bepaalde test moest doen, waaruit moest blijken hoeveel kans ze zou hebben dat het een volgende keer weer zou gebeuren.Ik zal het eens navragen hoe het nu precies zat.
Ik heb ook vaak gelezen dat het vaker bij een eerste zwangerschap gebeurd dan bij de volgende.
Misschien was het bij haar omdat zij het zo heel vroeg in de zwangerschap al kreeg (28 weken).
Ik ben blij dat je er niet teveel bij stilstaat, maar kan me voorstellen dat het je wel angstiger maakt.
Gelukkig ben je onder goede controle.

Ik ben nl. wel als de dood dat het fout gaat.Ben er echt niet door te genieten.Als dit zo 40 weken lang doorgaat, nou dan mag mn omgeving zich wel bergen.
Ik wil zo graag blij zijn, maar tot de 23ste ben ik nog wel voorzichtig.Ik hoop echt dat ik door die echo meer vertrouwen krijg.Nooit gedacht dat de dingen die ik heb meegemaakt, nu zo een weerslag hebben op deze zwangerschap.Gelukkig mag ik naar de gyneacoloog en naar  de vk.En als ik het niet zie zitten mag ik altijd komen voor een echo.
Ik heb al een echo gehad, met amper 5 weken, waar alleen een zakje op te zien was en een heel klein korreltje.Maar ja het was ook nog te vroeg om een hartje te zien.
Nu mag ik de 23 ste weer en hoop zo dat het hartje klopt....

maar goed, ik wacht wel af...tot die tijd probeer ik in ieder geval dat humeur van mij te beheersen.

groetjes

maar goed, ik kom er vast wel overheen.
groetjes

@Alicia, ik begrijp dat je dat denkt, dat het makkelijk is om te stoppen voor je kindje, maar er zit blijkbaar toch een kronkel in je hoofd.
Mijn eigen moeder heeft nooit gerookt en ik werd met 41 weken geboren en was 6 pond. Mijn dochter werd met 37 weken geboren en was 5 pond. Dus of ze echt lichter was of dat dat gewicht dan weer in de familie zit weet ik ook niet en verder is ze gelukkig supergezond. Maar goed, ik ga het nu weer proberen!
Leuk dat je de 22e al je 12 weken echo hebt ( kan niet wachten) ik moet dan naar de vk voor het eerste gesprek ( 10 weken)

@Jaimie, Laat het even weten van die test, dan kan ik er de 22e naar vragen bij de vk.
Ik kreeg ook rond de 28 weken pijn, maar omdat ik geen eiwitten in m'n urine had én door miscommunicatie tussen de vk en mij ( zij bleef maar vragen naar de verkeerde dingen en tja, wist ik veel) ben ik door blijven lopen met het idee dat het maagzuur was waar ik last van had. Met 34 weken ging ik met zwangerschapsverlof en de eerste de beste dag werd ik helemaal gek van de pijn en heb de vk gebeld dat ik dit geen 6 weken uit ging zingen en ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Toen bleek dat ik geen stolling meer in m'n bloed had en de gyn. schrok zich te pletter dat ik zelf naar het ziekenhuis was gekomen en dat ik tot de dag ervoor gewoon gewerkt had, want als er iets gebeurt was had ik het niet na kunnen vertellen. Ik moest gelijk blijven en gelukkig hebben ze tot 37 weken kunnen rekken. ( dat moest ook wel, ze konden niets doen ivm kans op bloedingen)
Zo lang verhaal, maar ik denk idd dat ze deze keer dus wel beter op zullen letten en de betreffende vk wil ik ook niet meer, we lagen elkaar van te voren al niet, hihi!

Ik vind dat jij wel lang moet wachten op de volgende echo, hadden ze dat nou niet eerder kunnen doen? Een week of 2 na die eerste, dan hadden ze je toch een geruststelling kunnen geven en had je ook wat lekkerder in je vel gezeten. ( alhoewel het met mijn hormonen ook niet helemaal lekker gaat moet ik zeggen)
Kun je nu niet zeggen dat je het niet meer trekt en dat of je nu al 'please' een echo mag hebben ( smeek smeek)
Ik hoop iig met je mee dat alles goed is ( weet niet of je daar wat aan hebt, maar goed)

Groetjes!

Dames....

Bedankt voor jullie ontzettend lieve reacties....
Ben al zo onzeker omdat het de eerste keer is en inderdaad op het werk is het zooo lastig!!

@ Alicia , Ik kan me je reactie heel goed voorstellen! Voor ik zwanger werd riep ik altijd dat ik in 1 keer zou stoppen als ik zwanger zou worden!! Nou ben ik even van een koude kermis terug gekomen. Dit zijn de momenten waarop je wenste dat je er nooit mee begonnen was!
Ik ga er in ieder geval heel erg mijn best voor doen...
Ik ben in ieder geval blij dat ik hier mijn hartje even heb gelucht, dat geeft me nu even extra kracht!

thnx meiden!!!!

Ik ben iig blij voor jullie dat alles goed zit!
en wens jullie veel succes ermee(mischien goed voornemen voor 2009)
die van mij word MEER vitamines eten!
groetjes Alicia

Hoi dames, sorry dat ik effe niet ben geweest.
Maar, vorige week woensdag 10 dec. het hartje zien kloppen.
Ik was toen 8 weken en 2 dagen.
Gister alweer 9 weken, dus tijd vliegt.
Uitreken datum is 20 juli.

Ben elke ochtend misselijk, zodra ik maar 3 min. naast mijn bed sta. Gelukkig nog geen 1 keer overgeven, zat er wel tegenaan, helemaal vorige week na de echo. Moesten toen nog 45 min. rijden voordat we thuis waren. gelukkig tarwe koekes mee genomen en zodra ik wat eet gaat het goed. Dus dames, gewoon even wat eten, ook al denk je daar niet direkt aan. Iets drinken helpt ook. Voel nog wel veel ongi krampjes, maar dat blijkt normaal te zijn.
Mijn man zegt al "wees maar goed misselijk, weet ik zeker dat je zwanger bent". klinkt misschien niet zo aardig, maar we hebben er 4 jaar en 2 maanden over gedaan, dan wil je ook wel wat voelen, anders ben je bang dat het mis gaat.

Wens alle nieuwe meiden hartelijk welkom.
Ik zal nu even achterstallig onderhoud verschaffen ( lees:alle berichtjes even lezen, vanwaar ik gebleven was)

Liefs van gré, ondanks misselijkheid toch super blij, dans soms door de kamer van blijdschap.

Hallo meiden,

Ik ben weer even een tijdje niet op het forum geweest, we zitten namelijk midden in een verbouwing en de computer staat niet echt bereikbaar.

Vandaag mijn tweede echo gehad en ik ben 10 weken en 2 dagen zwanger, volgens de verloskundige mogen we het nu wel gaan vertellen, de kans dat het nog misgaat word nu erg klein. Mooi om je kleintje zo te zien springen en mijn zijn armen en benen zien zwaaien.

Zijn er trouwens nog meer dames die zo weinig kwaaltjes hebben?
Ik heb bijna geen last, Heerlijk!!

Groetjes van Cindy

hoi allemaal,

ik krijg net bericht van mijn verloskundige praktijk, want ik mag 24 dec langskomen... helaas krijg ik nog helemaal geen echo! Ik heb alleen een intake-gesprek! Valt dat even tegen. Er staat in de brief dat er ergens tussen de eerste (de 24ste dus) en de tweede afspraak een echo wordt gemaakt. Hoe lang duurt dat dan, weet iemand dat? Ik wil een hartje horen!

dan iets anders: ik ben verzekerd bij Menzis en heb een jongerenverzorgd verzekering bovenop mijn basisverzekering. nu wil ik deze gaan omzetten, omdat je bij andere extra's veel meer krijgt vergoed als het gaat om kraamdingen en verloskundige dingen, maar ook in het algemeen. Je kindje wordt toch automatisch met de moeder meeverzekerd? dan kun je dus beter een wat luxere verzekering hebben, toch?
Zijn er meer mensen die hier mee bezig zijn? het is nu de tijd om over te stappen natuurlijk (kan alleen per 1 jan). Ik vind het maar lastig allemaal!

liefs eefje

Terug
Bovenaan