Juni 2008 stoppers deel 7

hey meiden!

even snel een berichtje van mij.....
vanaf zaterdag avond ben ik met vlagen flink misselijik gecombineerd met flinke buikkrampen.....ik dacht eerst ik ga toch niet ziek worden.......dus lag vroeg op bed en ben in slaap gevallen,volgende morgen was het weg.
die avond (zondag) weer precies het zelfde  dus had echt zoiets van wat is dit???
vandaag weer niet,dus ben benieuwd of het vanavond er weer is
Kwam er vandaag wel achter dat ik ineens slijm verlies

weet iemand uit ervaring van een 1ste zwangerschap of dit mischien wel voortekenen zijn??? of janneke,ryanne,eva???
was vandaag aan het googlen en daar kwam ik veel van dit soort verhalen tegen,die melden wel dathet voortekenen zijn,dus vind het erg spannend............
woensdag meot ik weer op controle,ben benieuwd wat de VK gaat zeggen.

@ eva, goed van je om een nieuw topic te openen!!!! hoe is het? en hoe was het bij de VK???

@ mex,wat een opluchting meis!!!! hoe was je dagje nijmegen eigelijk?

@Liss: het kán zijn dat je je slijmprop aan het verliezen bent. Maar dan kan het alsnog 2 weken duren voordat je bevalt. Bij mij is dit nog niet gebeurt. Bij de vk was alles weer goed. Heb nu een afspraak staan voor volgende week dinsdag, 1 dag voor de uitgerekende datum.  Hoop dat die niet door gaat haha! Verder alles goed. De krampjes komen en gaan, net zoals bij jou. Ene avond wel, dan weer niet.. dan weer 's middags..
Slaap je nog een beetje 's nachts??

NOD     :

Naam:                              
Leeftijd:
Datum:
Ronde:    
Kindje:            

Wenser
30
21 juni
17
1

Janien
21

1 (na MK)
1

Maaike

1 (na MK)
1

Wachtbankje:

Naam:
Leeftijd:
Reden:                                                          
Ronde:
Kindje:

Zwanger:

Naam:
Leeftijd:
Ronde:
Kindje:                  
Uitgerekend:    

Eva
25
4e
1
24 juni 2009

Liss
24
5e
1
9  juli 2009

Mex
29
5e
2
1  aug. 2009

Salsa
29
5e
1
10  aug 2009

Sylvia
33
..e
2
21 aug 2009

Bionda
21
1e na mk
1
6    sep   2009

Rianne 31
27
2e na 2 mk
1
26 sep 2009

Puk
29
7e
1
29 sept 2009

Luxx
27
10
1
4  dec 2009

Hopje
28
9
1
10  jan 2010

Shanna
27
7
1
jan 2010

Christy
26
2 (na MK)
1
20 feb 2010

Geslacht  beeb:
Wel of niet weten?

Mogen wij het weten?
Het wordt een:

Janneke
ja
ja
JONGEN

Ryanne
ja
ja
2 MEISJES

Eva
ja
ja
JONGEN

Liss
ja
ja
JONGEN

Mex
ja
ja
MEISJE

Salsa
ja
nee
??

Sylvia
ja
ja
MEISJE

Bionda
ja
ja
JONGEN

Puk
nee
kan niet
??

Rianne31
nee
nee
??

Luxx
nee
kan niet
??

Hopje
nee
nee
??

Christy

Echo's:

Naam:
Datum:          
Hoeveelste

Hoever dan:

Liss
17  juni
controle
37 wkn
13.40

Puk
2  juli
controle vk
27  weken en 2 dagen
16:45 uur

Eva

23  juni

Controle vk

39 wkn en  6 dagen
16:10 uur

Rianne31

17 juni

pretecho
25 weken en 4 dagen

13.15 uur

Hopje
24 juni
7 juli
combinatietest zk
3e echo vk
11 wkn + 3 dgn
13   wkn + 2 dgn
15.30 uur
19.45 uur

Shanna        

9 juni
echo

+/- 7,5 wk

14:10 uur

Bionda
17 juni
3x bloedprikken+controle
28weken+3dagen
9.00 uur
11.00 uur
14.45 uur

Bevallen!    

Naam
Datum
Naam baby
Gewicht
Lengte

Janneke

Jip

Ryanne
27-05-09
tess en lynn

Hey dames!!

@ Chris: WOW!!! Wat gaaf, gefeliciteerd!!! Wat een geweldig nieuws!!!  Echt super!! Ben echt onwijs blij voor je!!!! Geniet ervan (gaat vast lukken!!)

@ Eva; handig inderdaad om een nieuw topic te openen onder deze naam!! Hoe voel je je?? Blij dat je afgelopen nacht al weer wat beter hebt kunnen slapen!!

@ Mex; jeetje wat een verhaal zeg.... blij dat het inmiddels opgehelderd is!!! Kan me voorstellen dat je je er toch op in stelt als je weet wat het gaat worden!! Dan hebben ze toch iets anders gezien op die echo vorige week!! haha

@ Wenser, Janien en Maaike; duim heel hard voor jullie alle 3!!! Weer iemand uit het lijstje.... Ik hoop echt zo dat dit voor jullie ook snel het geval is!! Hopen dat juni 2009 jullie geluk mag brengen!!
Wenser: spannend spannend.... hoop het zo voor je!!
Janien: hoe gaat het inmiddels met jou?? Hoop dat je de dagen alleen nog een beetje goed bent doorgekomen... komt je NOD er al weer aan? Ik duim voor je !!
Maaike: hoop dat het met jou inmiddels ook weer iets beter gaat ! Ik hoop dat het je niet kwetst als je hier leest dat mensen zich hier zorgen om je maken, ik doe dat namelijk ook wel als ik je verhalen soms lees... en dat is echt niet kwaad bedoeld, integendeel!!! Goed dat je wat afstand neemt, als je gevoel dat aangeeft is dat misschien een goed idee, maar als je iets kwijt moet, schroom niet!!! Daar zijn we hier toch voor!!

@ Ryanne; wat geweldig dat jullie meiden thuis zijn!! Hoop dat jullie een beetje in een ritme kunnen komen, en heel veel succes  vanaf donderdag !! Met eentje lijkt me dat al wel wennen, laat staan met twee... !

Hier alles goed, na de buikgriep is gelukkig de misselijkheid wel minder geworden! Uiteraard voor het goede doel die misselijkheid, maar ik ben wel blij dat ik weer een kilootje ben aangekomen, sta nu nog op -3, maar dat zal snel genoeg bijtrekken denk ik. We hebben a.s. donderdag een afspraak bij kinderdagverblijf. Beetje afwachten nog, ik weet nog niet welke dagen ik ga werken, maar weet inmiddels dat ma-di kan, di-wo niet, ten minste niet tot augustus september 2010... . donderdag blijft denk ik een vrije dag, is nu ook al, en vrijdag kan mijn schoonmoeder waarschijnlijk oppassen. Maar sta er nog steeds versteld van dat je dit allemaal zo vroeg moet regelen!!! Vooral omdat in mijn geval bijvoorbeeld ik nog niet eens de dagen exact weet. Maar het is wel een leuk kdv naar ons idee, niet zo massaal en buitenaf, dus veel ruimte om buiten te spelen. Donderdag dus kijkje nemen daar!

Lichamelijk gaat het nu dus gelukkig stukken beter, geestelijk beetje wisselvallig... volgende week is het een jaar geleden dat we getrouwd zijn, op zich mooi natuurlijk! maar  ben in  m'n hoofd ook al zo gefocused op de week erna, dan is het ook een jaar geleden dat m'n schoonzus (zus van m'n man) is overleden... Het is echt zo'n ontzettend bizar jaar geweest dan in z'n geheel!! Natuurlijk ook blijdschap met onze zwangerschap, maar ook nog  wel weer  minder leuke dingen... Afgelopen vrijdag drong dat ook weer ineens heel hard door... m'n man zei iets liefs en ik moest ineens onwijs janken... niet echt de reactie die hij had verwacht  Wel fijn over gepraat, hebben wel steun aan elkaar en ook aan de rest van het gezin, das super!!
Besloten om in ieder geval wel uit eten te gaan voor onze trouwdag, met beide ouders, het is toch onze trouwdag en dat mag ook wel gevierd worden, dat was zo'n superdag, voor ons ook wel belangrijk om even bij stil te staan!

Weet niet of   ik de komende tijd al te veel zal reageren, maar leef wel met iedereen mee hoor !!! Ik probeer ook wel zo veel mogelijk mee te lezen, maar heb niet altijd even veel tijd... nu staan er ook twee manden strijk op me te wachten eigenlijk... geen vroege nesteldrang, gewoon pure noodzaak

Fijne avond allemaal en hopelijk tot snel!!!

Liefs, Luxx

Hoi Meiden,

Even iets van mij,

Chris, wat geweldig nieuws, bedank voor de glitters. ik heb ook 1/3 ontvangen. Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan. Wanneer mag je voor een echo? sneller als de vorige keer, dan heb je snel duidelijkheid.

Eva, slim op een nieuw topic te open niet dat andere niet welkom zijn maar je bent al een jaar of iets minder samen aan het schrijven en dan gaat het over andere dingen dan vrouwen die niet stoppen.

Mex: wat een verhaal. Maar je hoor het vaker. En zeker omdat je alles frambozenrose. dat is niet en beetje aan te passen. Maar ik kan mij goed voorstellen dat je je al maanden instel op een meisje en dan nu die verhaal zo ik ook slecht slapen, maar gelukkig,

Ryanne; wat een leuke foto's op hyves. geweldig, succes in je eentje met die twee meiden.

Luxx: fijen dat het lichaamlijk een stuk beterder met je gaat, en geestelijk nu met de zwangerschap zal dat allemaal nog wat meer zijn, maar iedereen heeft zijn moeilijk momenten in het jaar. Ik heb dat in mei. en nu die jaar de mk er ook nog mij gekomen. en probeer te genieten ook van kleine dingen, en wat lief dat man iets tegen je zei, maar soms is dat net het beetje wat je tranen laat lopen. En dat is ook goed.

Liss: hoe is het met jou. Ik kan je niet verder helpen met je slijm,  

Wenser: hoe is het met jou, juni je geluksmaand. ik hoop het voor je,

Sylvia: wat moet jij allemaal doormaken deze zwangerschap. Lukt het allemaal wel. Hopelijk ben je in wat rustiger water  gekomen nu voor de laatste weken van je zwangerschap. en kan je er toch een beetje an genieten. Succes

Hopje, hoe lopen de voorbereiding voor zondag. en vergeet je kado voor de papa in spe niet. Zijn eerste vaderdag. ( tip geef het boekje, help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. )

Puk: hoe is het met jou? nog maar een paar weken weken toch, end an vakantie en verlof. Lekker zeg.

Rianne: jij ook nog en paar weken toch en dan vakantie, maar heb ik dan nu goed begrepen dat je dan voor een paar weken nog moeten werken. Je werk toch in het onderwijs. Moet je dan voor een klas voor een paar weken, of wat extra dingen doen en invallen? k zou het als ouder vreemd vinden dat bij een nieuw schooljaar voor een paar weken een learkracht en dan een invaller voor 16 weken. en dan ga je toch minder werken, hoe moet het dan?

Salsa: hoe is het met jou? al lang niets meer gehoord. nog maar een paar weken ook voro jou?

Boinda, hoe is het met jou en op het werk hou je het nog vol.

Shanna; hoe was de echo? ik ben zo benieuwd.

Janien: hoe is het mij jou? ben je de dagen allen door gekomen. Mij vriend is dodnerdag tot maandag weg, naar spanje, op bezoek bij zijn ouders. Maar ik zie er niet tegen op dat hij weg is, even rust. en ik weet het weken van tevoren dus ik plan mijn hele weekend vol. donderdag werken, vrijdag ook, vridjag avodn lopen, zaterdag uitstap, á vonds bbq buurt, zondag vaderdag naar mijn ouders. en dan maandag is wij weer terug. Ik slaap alleen moeilijker.

Janneke: lekker op vakantie geniet er van.

nu even over mij, donderdag en vrijdag veel buikkrampen gehad. dus ik dacht misschien de rde duivels. zou wel erg vroeg zijn, maar zaterdag niets meer. dus ik denk mijn eisprong. Maar we hebben wel geklusd maar veilig. Eerst maar een keer de normaler cyclus. dus ik weet niet goed wanner ik nu ongesteld moet worden. op de eisprong afgaan dan pas 2 juli, de mk zou het 18 juni zijn. ik weet het niet. Verder heb ik wel veel pijn met vrijen. dus ik heb er helemaal geen zin in. Maar mijn vriiend wil wel graag. nu het bloed verleis over is en zo, hij moet wat "inhalen". Verkeerd woorden vind ik dat. dus daarom vind ik het niet erg dat hij 5 dagen even weg is. even rust.
En op het werk, nu is die met hoge bloeddruk langzaam aan terug aan het werken, ik heb dingen van hij moeten overnemen, hij had dingen niet goed gedaan, alles aangepast, nu is hij het weer aan het veranderen, en mj overal de schuld van geven. Ik kan het niet goed uitleggen, maar van mannen krijg je echt hoofd pijn. Hier 3 van die zuur pieten zitten. Mijn baas/vriend zuur hier niet.

Ik moet nu verder anders krijg ik het niet af voor vandaag.

Gr. maaike

He Maaike,

Goed weer wat vna je te horen. ik zie ana je verhaal dat je het druk hebt en druk bent in je hoofd. Je vertelt zoveel achter alkaar ;-)

Fijn dat je ook kunt genieten als je vriend weg is. Het slapen zal idd wel moielijk zijn, maar als je zoveel (leuke)  dingen gaat doen, vliegen de dagen voorbij en kun je lekker even tot jezelf komen. Mannen houden er nu eenmaal van en zoals ik lees is het moeilijk om hem te overtuigen als je even niet wilt. Ik ken dat wel een beetje uit een eerdere relatie van mij vroeger, dat was ook een 'drammer' als ik niet zoveel zin had. Kijk je wel een beetje uit?S oms is 'zin maken' wel even goed, maar je moet niets tegen je zin doen hoor, zeker niet als het pijn doet. Dan verkramp je en doet het nog meer pijn (zeker met rubbers). Wel goed dat je even eerst je cyclus weer wilt leren kennen.

Ik hoop dat je een beetje kunt genieten van je weekje! Groetjes
wenser

Hoi meiden

Zaterdag echt super leuke dingen gekocht in Amsterdam bij 'Keet in huis'. Als je niet van die mega winkels houdt echt een aanrader! We hebben een boxkleed (donkergrijs), dekentjes (donkergrijs/lichtgrijs en legergroen/jeansblauw), lakentjes(wit met randje groene balletjes en grijs/wit geruit/), badcapes (gijs/wit en wit), kruikenzakken (donker- en lichtgrijs), spuugdoekje (donkergrijs), aankleedkussen  (donkergrijs) en een knuffelmuziekdoosje (slak) gekocht. Vandaag belden ze dat de commode binnen is, dus die kunnen we op gaan halen.
Verder komt er sinds zondag melk uit m'n borsten. Erg vreemd hoor, maar het werkt in ieder geval wel.

@Mex: Fijn dat je gyn het fout had! Nu lekker genieten van de voorpret!

@Eva: Goed dat je een nieuw topic gemaakt hebt. Grappig dat we alweer een jaar aan het schrijven zijn. Ik ben geloof ik in juli mee gaan schrijven.

@Maaike: Ik moet nog maar 2,5 week werken. Daarna nog wel alles afronden (20 eindverslagen) en opruimen, maar daar heb ik alle tijd voor. Scheelt nu een hoop stress. Ben wel druk met het inwerken van degenen die mijn taken en leerlingen over gaan nemen.
Rustig aan blijven doen hoor! Zeker als je pijn hebt.

X Puk

Hi meiden,

We zijn op vakantie in Oostenrijk, even weekje weg naar t appartement van mn ouders. Tis echt heerlijk en we genieten volop van ons mannetje! Lekker weer muv vandaag maar vandaag zijn we lekker gaan zwemmen. Jip voor t eerst zwemmen, errug leuk was t!

Manlief heeft tot 1 juli vakantie en ik moet 30 juni weer aan t werk. Aan de ene kant zin in, aan de andere kant helemaaaaaal niet! Bah! Nu dus nog ff genieten geblazen met zn 3tjes.

Hopje: fijn dat t zo goed gaat!

Chris: wat lees ik... zwanger??? Gaaf!!!! Geniet ervan meid. T zullen stressvolle weken maar daarna genieten! :-D

Eva: jij bent bijna uitgerekend, spannend...

Liss: kan de slijmprop zijn maar de laatste maand van mijn zwangerschap had ik heeeeeeeel veel afscheiding. Is normaal, hoort er ook allemaal bij. Voor jou ook nog maar heel eventjes. Leuk zeg!

We gaan Jip even in bedje leggen, tot de volgende keer dames!
Greetzszz Janneke

O ja Puk, zie dat je melk verliest... Is colostrum, beetje gelig denk ik? Ik had dat vanaf de 20e week en bij de BV had ik dus overproductie. Kan je een ding aanraden: geen venkel(thee) drinken / eten, niet teveel melkproducten. Ik heb iets teveel venkelthee gedronken in de zw schap en dat heeft eea alleen maar gestimuleerd.
Tis wel vroeg maar t kan heel goed hoor!
Ik had vanaf de 22e week ook (wasbare) zoogcompressen in mn bh omdat het anders evt lekte. Is mss een idee voor je?

Greetsss

Terug
Bovenaan