HoiHoi....
Mijn bevallingsverhaal........Nou ik was 15juni uitgerekend, de laatste week van mei had ik allemaal al van die vage klachten..ongesteldheidspijn..veel slijmverlies enzenz.
Vrijdagavo 30mei gezellig met man lief samen 2 nieuwe stoeltjes wezen kopen voor de huiskamer, toen we thuis kwamen had ik iets bloedverlies maar heel minimaal. Om 23uur gaan slapen.....om 4uur werd ik wakker van de pijn..wist gelijk dat het weeen waren, ze kwamen toen ook al om de 4a5min en duurde wel een minuut, nog geprobeerd te slapen omdat ik in mn hoofd had dat een eerste bevalling heeeel lang kan duren...maar helaas slapen lukte niet meer. Vanaf 5uur was mn man ook wakker en die wilde zelf echt niet meer gaan slapen. Ik had in mn hoofd om de verloskundige pas tussen 7en8uur te bellen, de weeen waren nog goed op te vangen en ik was bang dat als ik om 6uur zou bellen, en ze zou komen er nog niks gebeurd zou zijn. Om kwart voor 6 werden de weeen opeens erg heftig, mannetje toch maar de vk gebeld om 6uur. Die was er tussen half7 en 7uur en wat bleek....al 8cm ontsluiting!!!! Al binnen het uur had ik 9.5cm ontsluiting, was heel misselijk, moest overgeven bahbah. En opeens zwakte de weeen af.....ik vond ze nog heftig genoeg maar mn vk was er niet mee tevreden. Nog even thuis aangekeken, maar uiteindelijk toch naar het zh. Daar heeft de gynecaeloog een echo gemaakt en gevoeld of het kindje met zn hoofdje goed lag en mijn een infuus gegeven met weeenopwekkers, daarna heeft mijn vk alles weer overgenomen en de rest van de bevalling gedaan. Ik kreeg al snel persweeen heeeel vermoeiend vond ik die maar beter te doen dan de echte weeen op het eind. Uiteindeijk is na 12minuten persen onze zoon er al!!!! Was echt voor een eerste bevalling alles ontzettend snel gegaan. Vandaag is onze zoon 3weken oud en ik kan me eigen al niet meer voorstellen dat ik echt die bevalling heb meegemaakt...het lijk wel een droom. Ik heb geen knip ofzo gehad, alleen 2 inwendige hechtingen en daar heb ik totaal geen last van gehad!!
Op dit moment zijn we nog steeds ritme aan het zoeken...de kleine kom nog elke nacht 2x helaas..echt precies om de 3uur terwijl die overdag er soms een potje van maakt. Hij is een wat moeilijker drinker en spuugt ook regelmatig, gebeurd regelmatig dat die zijn flesje niet leegkrijg maar dan alwel na 2.5uur alweer honger heb. Nu maak ik me er niet meer zo druk om, hij groeit goed, ik bied elke keer een flesje aan van 120 cc, heeft die die op krijg tie niet eerder als na 3uur weer, maar spuugt die flink of drink maar een halve fles en hij komt na 2.5uur dan krijgtie gewoon zn volgende fles!!
Met dit weer lekker elke dag na buiten en gisteren voor het eerst samen na de stad geweest...heel spannend maar ontzettend gezellig en er even lekker uit. Vanavo een verjaardag en dan gaatie voor het eerst mee!!!
Succes iedereen......
Groetjes