juni 2008

Hoi meiden van het juni-forum!!!

Misschien is het leuk om hier verder te kletsen..... maar dan niet meer over de zwangerschap :) maar over onze kindjes natuurlijk!!

Zijn jullie ook zo aan het genieten?? Onze kleine doet het volgens het boekje en ik ben al behoorlijk opgeknapt. Natuurlijk doe ik het wel rustig aan... 'k zou graag wat meer energie willen hebben. M'n hb is ook veel te laag, dus dat word appelstroop eten ;-)

Khoop van jullie te horen (lezen)

groeten JT
 
HoiHoi.....
Ook hier gaat alles zn gangetje...helaas heb de kleine last van spruw op het ogenblik dus er word iets meer gehuild maar verders mogen we niet klagen!!

Ook ik ben behoorlijk opgeknapt....ga 's middags wel ff lekker op de bank liggen met een boekie om lekker beetje te rusten en dat bevalt prima.
Vanaf morgen gaat mn mannetje weer werken dus dan moeten we het samen zien te redden haha maar dat komt vast goed!!

Grappig dat we zo vlak na elkaar bevallen zijn terwijl we de dagen ervoor zo veel dezelfde dingen uitwisselden!!

Groetjes
 
hoi!

goed idee deze topic, vind het wel fijn en handig om zo ervaringen uit te wisselen.
wanneer zijn jullie bevallen?

ik 17-05-2008 (hij was 3 weken te vroeg)

ik ben al weer helemaal op de been, heb zelfs mn oude gewicht alweer terug.
verder heeft mn mannetje een moeilijke start gehad maar nu gaat alles goed!

gr klavertje vier
 
Hoihoi

Mamasab... geef je borstvoeding of flesvoeding?? Zielig dat die kleine nu al spruw heeft!! Hopelijk heeft ie niet teveel last ervan!!
Mijn man gaat vanaf maandag ook weer werken. Vond het wel lekker dat ie thuis was. Vooral met de ochtendrituelen...... badderen, was het wel erg lekker dat hij erbij was! Maar het gaat vast lukken. Met mij gaat het ook erg goed. Ik merk ook wel dat ik de rust 's middags goed kan gebruiken. M'n hb is ook veel te laag :-( Dus wat extra energie kan ik wel gebruiken. Gelukkig heb ik weinig last van m'n onderkantje ;-)... Hoe is bij jullie het vloeien? Wordt het al minder? Ik ben nu 2 weken bevallen en het lijkt nu net alsof ik ongesteld ben, maar wanneer zal het stoppen?
Klavertjevier... waarom heeft diekleine zo'n moeilijke start gehad? Was dat omdat hij 3 weken te vroeg was?
Ik ben nog niet helemaal om m'n oude gewicht. Nog 5 kilo te gaan. Dat gaat me zeker lukken. Rokjes pas ik al wel, maar m'n broeken krijg ik nog niet dicht :-(
Hoe gaan de nachten bij jullie?? De kleine komt bij ons nu 1 keer per nacht..... gelukkig maar, want de eerste dagen kwam hij 2 keer per nacht, echt exact om de 3 uur! Soms bleef hij dan ook gerust nog een uurtje wakker. Nu doet hij het beter. En bij noodgevallen heb ik altijd nog de speen bij de hand. Het liefst wil ik hem die niet geven, maar m'n nachtelijke uurtjes zijn me toch nog erg dierbaar...

Leuk dat jullie gereageerd hebben!!! Hopelijk wordt het weer wat beter zodat we lekker kunnen gaan wandelen!!!!!!
Groeten!
 
Zo hier weer een stukje vanmij!!
Alles gaat zo zn gangetje....de spruw van de kleine is nog niet genezen dus vandaag met andere medicijnen gestart. Onze kleine heb af en toe last van harde ontlasting....jullie mss tips????
Het ritme hebben we opzich aardig te pakken....om de 3uur....de ene dag gaat het beter als de andere dag maar goed geen probleem. Het in zn bedje slapen vindtie maar niks....mama;s buik is veel lekkerder, maar ja daar kunnen we niet elke keer aan beginnen, hij went al aardig aan zijn bedje en tuurlijk magtie regelmatig bij zn moeder slapen, lekker knus. De kleine heb niet heel veel slaapnodig, lig regelmatig wakker om zich heen te kijke, 's avonds na de voeding van +-7uur houde we de kleine benede tot we zelf na bed gaan, dan doen we boven de gordijnen dicht..klein lampje aan en geven de fles.. dan lekker zn bedje in..istie lekker moe en slaapt meestal redelijk snel.

Jt, de kleine krijg de fles....borst wel geprobeerd maar was rampenplan, uiteindelijk overgestapt op flesvoeding.
Met mijn gaat het verders goed....heb veel meer energie dan al dei 9 zwangere maanden bij elkaar alleen 1 nadeel....omdat ik me zo goed voel heb ik mn rug overbelast....geen pretje...dus even stapje terug!!
Succes allemaal!!
Groetjes
 
hey,

we hebben een moeilijke start gehad omdat, ik op het einde zwangerschapsvergiftiging had en 2 dagen voordet ik ingeleid zou worden, bedacht de kleine dat hij wel zelf kwam.

het was weekend en dan zijn er geen gyn in het zh (die worden opgeroepen als je bezig bent)
en de kleine had in het vruchtwater gepoept en de verpleegster zei dat mn vliezen al gebroken waren, maar wat bleek later toen de gyn er was (bij 9 cm ontsluiting!!) dat het vruchtwater er niet uit was (hoofdje zat er voor)
dus had hij 3 uur in zn eigen poep gelegen, echt heel zielig, de hele dag gekreund en z'n maag moest 2 x leeggepompt worden

met mij ging het ook niet zo best een uur na de bevalling, mn baarmoeder kromp niet waardoor ik heel veel bloed verloor (uiteindelijk 1300ml) en mn bloeddruk en hb gehalte  waren veelste  te laag, heb een bloedtransfusie gehad en allerlei andere spuiten en pillen.

uiteindelijk 1,5 dag later mochten we samen naar huis, bleek dat de kleine niet dronk was in 1,5 dag 350gr afgevallen! dus weer terug naar het zh aan de sondevoeding een week later mocht hij naar huis.

nu doet hij het super goed, drinkt zelfs veelste gulzig.
de bevalling zelf is me overigens wel meegevallen hoor duurde maar 8 uurtjes.

bij jullie?
 
Hey

Dat was volgens mij wel even schrikken of niet Klavertjevier"? Zo'n ukkie in het ziekenhuis. Ze zijn dan nog zo klein en kunnen maar weinig hebben. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Onze kleine doet het erg goed. Hij heeft nu het ritme goed te pakken. Je kunt de klok er op gelijk zetten. Meestal komt hij ook maar 1 keer per nacht, dat vind ik ook wel erg lekker, want de eerste week kwam hij 2 x per nacht :-( ... Misschien dat hij over een weekje wel doorslaapt... hoop ik!! Want die nachtelijke uurtjes slopen je toch!
Mijn bevalling was goed te doen. Nadat mijn vliezen spontaan gebroken waren begonnen de weeën gelijk goed. Ik had dit nooit verwacht, want ik had gelezen dat bij 10% eerst de vliezen breken en dan de weeën pas komen... en wie verwacht er nu dat je bij die 10% zit? Ik in ieder geval niet! Bij het breken van de vliezen moesten we de verloskundige bellen... Zij zou 's avonds voordat we gingen slapen even langskomen. Maar na het telefoontje kwamen de weeën al op gang. Om de 4 a 5 minuten een flinke wee van zeker wel een minuut. 2 uur later konden we dus weer bellen en kwam ze even kijken. Op dat moment had ik nog geen ontsluiting... dat was even een teleurstelling. Zo ging het de hele dag door en halve nacht. Midden in de nacht besloot de verloskundige dat ik naar het ziekenhuis moest om dat de ontsluiting niet doorzette en ik enorme weeën had... dus daar kon het niet aan liggen. In het ziekenhuis heeft de gynaecoloog me aangesloten op allerlei apparatuur.... dat uurtje in het ziekenhuis was echt een nachtmerrie. De weeën kwamen zo snel dat ik amper de tijd had om bij te komen. Gelukkig mocht ik na dat uurtje al gaan persen en is de kleine 3 kwartier later geboren. Zonder knip en zonder hechtingen! Dat laatste wastrouwens wel op het nippertje, want als diekleine niet met de laatste wee was gekomen, hadden ze geknipt... het hartje hoorde ze namelijk niet meer. Al met al duurde de bevalling maar liefst 18 uurtjes... pfffff maar ik heb het er wel voor over gehad.
Nu moet ik wel erg wennen aan dit nieuwe leven. Je kan niet zomaar de deur uit om ff snel ergens heen te gaan. Het kost me minstens 15 minuten extra om alles te pakken en dan moet ik ook nog eens rekening houden wanneer we het beste weg kunnen gaan. Na de flesvoeding, voor dat hij in slaap valt enz, enz. En je zit natuurlijk wel aan huis gekluisterd. Maar al met al geniet ik enorm van dit kleine mannetje. Het liefst zou ik hem overal naar teo willen slepen, maar ik houd me in. Regelmaat en rust is het beste voor hem, dus moet ik me daar maar aan aanpassen.
mamasab... hoe was jouw bevalling?

grt!!
 
HoiHoi....
Mijn bevallingsverhaal........Nou ik was 15juni uitgerekend, de laatste week van mei had ik allemaal al van die vage klachten..ongesteldheidspijn..veel slijmverlies enzenz.
Vrijdagavo 30mei gezellig met man lief samen 2 nieuwe stoeltjes wezen kopen voor de huiskamer, toen we thuis kwamen had ik iets bloedverlies maar heel minimaal. Om 23uur gaan slapen.....om 4uur werd ik wakker van de pijn..wist gelijk dat het weeen waren, ze kwamen toen ook al om de 4a5min en duurde wel een minuut, nog geprobeerd te slapen omdat ik in mn hoofd had dat een eerste bevalling heeeel lang kan duren...maar helaas slapen lukte niet meer. Vanaf 5uur was mn man ook wakker en die wilde zelf echt niet meer gaan slapen. Ik had in mn hoofd om de verloskundige pas tussen 7en8uur te bellen, de weeen waren nog goed op te vangen en ik was bang dat als ik om 6uur zou bellen, en ze zou komen er nog niks gebeurd zou zijn. Om kwart voor 6 werden de weeen opeens erg heftig, mannetje toch maar de vk gebeld om 6uur. Die was er tussen half7 en 7uur en wat bleek....al 8cm ontsluiting!!!! Al binnen het uur had ik 9.5cm ontsluiting, was heel misselijk, moest overgeven bahbah. En opeens zwakte de weeen af.....ik vond ze nog heftig genoeg maar mn vk was er niet mee tevreden. Nog even thuis aangekeken, maar uiteindelijk toch naar het zh. Daar heeft de gynecaeloog een echo gemaakt en gevoeld of het kindje met zn hoofdje goed lag en mijn een infuus gegeven met weeenopwekkers, daarna heeft mijn vk alles weer overgenomen en de rest van de bevalling gedaan. Ik kreeg al snel persweeen heeeel vermoeiend vond ik die maar beter te doen dan de echte weeen op het eind. Uiteindeijk is na 12minuten persen onze zoon er al!!!! Was echt voor een eerste bevalling alles ontzettend snel gegaan. Vandaag is onze zoon 3weken oud en ik kan me eigen al niet meer voorstellen dat ik echt die bevalling heb meegemaakt...het lijk wel een droom. Ik heb geen knip ofzo gehad, alleen 2 inwendige hechtingen en daar heb ik totaal geen last van gehad!!

Op dit moment zijn we nog steeds ritme aan het zoeken...de kleine kom nog elke nacht 2x helaas..echt precies om de 3uur terwijl die overdag er soms een potje van maakt. Hij is een wat moeilijker drinker en spuugt ook regelmatig, gebeurd regelmatig dat die zijn flesje niet leegkrijg maar dan alwel na 2.5uur alweer honger heb. Nu maak ik me er niet meer zo druk om, hij groeit goed, ik bied elke keer een flesje aan van 120 cc, heeft die die op krijg tie niet eerder als na 3uur weer, maar spuugt die flink of drink maar een halve fles en hij komt na 2.5uur dan krijgtie gewoon zn volgende fles!!
Met dit weer lekker elke dag na buiten en gisteren voor het eerst samen na de stad geweest...heel spannend maar ontzettend gezellig en er even lekker uit. Vanavo een verjaardag en dan gaatie voor het eerst mee!!!

Succes iedereen......
Groetjes



 
Terug
Bovenaan