juni 2008

hoeveel weken zijn jullie mannetjes eigenlijk.

mijn mannetje is 5,5 week.

we hebben een aardig rite steeds om de 3 a 4 uur, alleen verspringen de tijden soms omdat hij de ene keer 's nachts na 3 uur komt en de andere keer pas na 5 uur. maar ach!

ik vind het ook erg lastig met wat hij aan moet!
zoiezo nooit te warm dat is idd slecht.
ze advieseren wel om een broekje en sokjes in bed aan te houden, die moeten goed warm blijven want anders stijgt alle warmte naar hun hoofdje.
waarschijnlijk alleen als ze zo klein zijn,   en als het 30 graden is en zo benauwd dat doe ik het niet hoor.

we hebben hier ook het probleem dat het boven steeds bloedheet is, krijg het niet koel, doe 's ochtends alles tegen elkaar open en daarna alles + gordijnen dicht maar helpt niet, hebben jullie dit ook??

ik laat hem na het wandelen liggen, want hij is anders gelijk wakker.

groetjes
 
ha

ons ventje is nu 3 weken en 4 dagen oud... hij weegt nu ruim 7 pond... met de geboorte was dit 6 pond. Als ik van tevoren weet dat ik ga wandelen leg ik hem na de fles al in de wagen. Ik laat hem dan liggen tot de volgende voeding. Slaapt jullkie kindje altijd in z'n bedje? T. valt ook wel eens in de box in slaap. ik leg er dan een kleed overheen. hoe lang is jullie kind wakker op een dag? T zo'n 6 uur. ik vind dat best lang. ook huilt hij altijd van 4 tot 7 uur... lekker handig tijdens het koken en eten....
maar ik kan er goed tegen. huilt jullie kindje veel?
grt
 
HoiHoi...
Ons mannetje is vandaag precies 4weken....en hij weeg al 9pond hihi!! Jaja flin ke boy!!

Ons mannetje slaapt ook weleens in de box of kinderwagen, alleen smorgens na zn badje en smiddags na de fles van +-3uur wil ik proberen dat tie wel even in zn bedje ga....hij slaapt dan het beste.....en smorgens kan ik dan lekker in mn huissie aan de gang en na 3uur vind ik het wel lekker dat ik mn handen vrij heb...met eten koken en als mn man thuis kom. Patrick is meestal na de fles van 7uur wat huilerig/onrustiger....hij blijf dan meestal lekker beneden in de box slapen of bij mama lekker op de buik.
Ik begin nu echt te genieten nu we een ritme hebben en jejej mannetje steeds beter leert kennen.

Succes iedereen!!
Zal binnenkort is kijken of ik een leuke foto van het mannetje kan plaatsen!!!!

Groetjes
 
hoihoi!!

Hoe gaat het bij jullie??? Genieten jullie ook zo of ...??

Ons kleintje slaapt sinds deze week door!!!!! Van 10 uur tot en met 6 uur 's ochtends en dan weer tot 10 uur!! Ideaal hoor! Ik haal nu   m'n schade ook helemaal weer in!
Ik merk wel dat ons ventje erg onrustig wordt als ik hem ergens mee naar toe neem. Een uurtje gaat wel, maar een halve dag is veeeeeeeeeeeeeeels te veel. Jammer, maar ik meot het nog even rustig aan met hem doen. Ik hoop wel dat het zomer weer komt, ik houd namelijk erg veel van wandelen en met regen is dat niet erg handig!!
Groetjes!!
 
Hoi

Hoe gaat het bij jullie???
Ik ben erg benieuwd hoeveel jullie kindje nu drinkt en slaapt... Onze kleine drinkt nu wel heel veel, vind ik. Hij drinkt nu 160ml en krijgt de fles om de 4 uur. Hij krijgt er dan 5 op een dag. In de tabel die ik van het consultatiebureau gekregen heb, drinkt hij volgens een baby van ruim 2 maanden. T. is nu ruim 6 weken.. Hij gaat ook de nachten door en het slapen overdag wisselt nogal. Al met al een heerlijk kind!!   Ik maak me er geen zorgen om, ik vind het prima gaan zo, maar ik ben wel benieuwd hoe het bij jullie gaat.

groeten JT
 
hoi,

ons mannetje drink sinds vorige week 150 ml+5 schepjes, 5 flessen
hij woog 4700 gram toen ik ging wegen
mag zelfs nog een fles extra geven als het nodig was (vind ik persoonlijk te veel, en hij heeft het niet nodig)

hij slaapt goed door van 10.00 tot 6.00 en daar na idd ook nog tot 10.00 verder komt hij om de 4 uurtjes.
 
wel lekker hoor zeker als je even weg wilt dan heb je meer tijd tot de volgende voeding.

volgende week gaan we lekker een weekje naar Texel. heb er heel veel zin in, ff weg van huis.

vraag me wel af of ik de kleine in de draagzak mee kan sjouwen het strand op, ingesmeerd en een petje op? of kan dan niet als het zo waait?

hoe liggen jullie kleintjes eigenlijk in bed?
hij moest al snel in een slaapzak, draaide steeds overdwars in bed.

alleen wat moet ie dan aan. doe nu vaak dunne lange kleertjes en sokjes aan. bij het cb zeiden ze dat de beentjes en voetjes goed warm moeten blijven.
maar tot welke leeftijd moet je dat doen?

groetjes klavertje vier
hummeltje 9 weken

 
Hoihoi,

Ons kleintje drinkt 6flessen van ongeveer 140 of 150, hij komt helaas 's nachts nog 1 keer rond half 4. Dit is pas sinds een week want eerst kwam hij echt nog 2x 's nachts. Lijkt me heerlijk alstie gaat doorslape!!!! Moetie ook wel kunnen want hij weeg zeker wel 5kilo! Ga zo na het buro om even te wegen zo tussendoor. Alleen spuugtie ook vreselijk veel dus misschien dattie daarom nog 6x krijg. Ik ga even overleggen of we het in mogen gaan dikken!!

We gebruiken sinds maandag de puckababy omdat hij erg onrustig was geworden, al een week lang, slecht slapen enz. Nu slaap tie echt heerlijk overdag. Alleen 's avonds meestal vanaf een uur of 7 istie erg onrustig en huilerig, maar dat is na de avondfles van 10uur half11 helemaal over!! Vaak gaan we nu 's avonds dus wandelen of ergens heen. In de puckababy laat ik er wel 1 hand uit omdat tie graag op zn handjes sabbelt.
De puckababy is ook een soort slaapzak alleen met beperkte ruimte en waar de armpjes in kunnen, als hij overdag gaat slapen doe ik zn broek en sokjes uit dan in de puckababy en gewoon onder de dekens. Volgens mij is dat warm zat. 's nachts meestal wel een broek aan.

Dus zoals jullie lezen gaat het prima hier!!

Lekker dat jullie een weekje na texel gaan, volgens mij kun je de kleine goed meeneme in de draagzak hoor!! Lig lekker beschermd tegen je aan, kan echt geen kwaad volgens mij!!
Wij gaan de eerste 2 weken van sept op vakantie dus dat duur nog even!!

Veel succes allemaal!!
Groetjes
 
Lekker zo'n vakantie in Texel... khoop dat jullie kleintje het goed doet, zodat je er echt van kunt genieten. Wij hebben de vakantie nog even uitgesteld...
Ik zou die kleine wel iets van een jasje ofzo aandoen... Maar dat ligt natuurlijk helemaal aande temperatuur.

Met dit weer... tussen de 15 a 20 graden hou ik het op lange mouwen en een lange broek. Boven de 20 graden ga ik naar korte mouwen een een lange broek en vanaf zo'n 24 graden pak ik een korte broek.... En dit geef ik hem ook aan naar bed. Ik ben zelf best een koukleum, dus ik meot het wel goed in de gaten houden datik hem niet te warm aankleedt.

Wel grappig klavertjevier... ons ventje is nu 6 weken en weegt net zoveel als jouw mannetje... hoeveel woog jullie kindje bij de geboorte. Ons ventje woog 6 pond. Hij groeit gigantisch hard nu. maatje 56 heeft hij bijna overgeslagen...

hoi mamasab... toch ook wel lekker dat ie nu geen 2x komt, en nu maar hopen dat ie snel doorgaat. Ons mannetje gaat ook niet altijd door hoor, maar het gaat steeds beter. Ik merk wel dat als hij doorslaapt ik veel meer energie heb!!! heerlijk dus!!
Ons ventje is de laatste dagen 's avonds ook erg onrustig... veel huilen, volgens mij om niks! Echt leuk is dat niet, vooral niet als er visite is. Ik vind het moeilijk als hij zo overstuur is om hem op bed te leggen. Vaak zit ik er dan de hele avond mee.... Gelukkig is dit ;s avonds en niet overdag.
I

KHoop dat je er gauw achterkomt waarom je ventje zo vaak huilt, klavertje4... tis wel apart dat het nu pas is gekomen en dat dit de eerste paar weken niet zo was. Sterkte ermee!!

groeten!!!!!
 
Terug
Bovenaan