juni 2008

ha...

onze kleine heeftook het ritme van 3 uur. je kunt je klok er op gelijk zetten. de nachten gaan nu al beter. hij krijgt 100cc en dan 3scheppen ivm krAMPJES. heb geen idee of dit ook werkelijk helpt...
nu wil ik van lieverlee naar de 4 uur gaan. dus geef ik de fles nu na3.5 uur. dat gaat best. dan krijgt hij 110 cc. Omdat hij 's nachts ook nog komt krijgt hij nu 7 voedingen per dag en soms wel 8. terwijl hij er volgens de boekjes maar 6 nodig heeft... nou ja, hij groeit lekker en drinnkt z'n flesjes leeg, dus hij heeft het vast nodig. maatje 50 is nu al aan de kleine kant.

hoe gaat het met jullie zelf eigenlijk? Al opgeknapt van de bevalling? ik mis m'n energie nog en heb veel hoofdpijn. Tijdens m'n zwangerschap voelde ik me zo goed, dat ik daar naar terug verlang...
hoe zit het met de kilo's? ik moet er nog 4.... m'n kleding zit nog behoorlijk strak!!

hoop van jullie te horen...

grt!!!!
 
HoiHoi....
Met mijzelf gaat het behoorlijk goed!!! Ik heb die 9mnd zwanger zijn zo weinig energie gehad en nu het dubbele!! Ook niet alles..want daardoor vorige week mn rug overbelast. Nu rustig aan doen. Wel heb ik ook last van hoofdpijn....voornamelijk 's avonds maar ja gebroken nachten en drukke dagen haha!!
Wat een was heb je met zo'n kleine he!!
Ik moet ook nog ongeveer 5kilo kwijt zodat mn kleren weer wat lekkerder gaan zitten.
Ben nu bij die kleine ook aan het proberen om de 3.5uur te voeden....alleen slaaptie zn 3uur ertussen niet helemaal dus meestal is die eerder beneden. H ij heeft heel veel zuigbehoefte....de fopspeen vindtie maar niks maar ja ik kan ook niet de halve dag met mn pink in zn mond zitten!!!

Groetjes allemaal
 
hoi!

ik zit ook op 7 voedingen, om de 3 uur en 's nachts 4.
het cb vond 7 x prima,
ze vinden 5 of 6 zelfs onverstandig!

vind het wel lastig af en toe met de voeding, wanneer en hoeveel enzo. hij krijgt nu 100 cc per x.

de kleine heeft nu last van 1 vies oogje, echt zielig, er komt veel geel/groene zooi uit.
ook had hij een mooi koppie met haar, maar nu het lijkt het wel een oud mannetje, want het haar op zijn voorgoofd verdwijnt.whaaaa zou dit weer terug komen,  ook is het erg droog .


ik was ondanks alles al na 2,5 week helemaal opgeknapt, nergens last meer van.je zou niet zeggen dat ik 5 weken geleden ben bevallen.

ook ben ik weer op mn oude gewicht, heerlijk.
 
Hoi Klavertje 4, mijn kleine zit nu sinds 2 dagen een beetje in een ritme waar we allemaal blij mee zijn.....overdag om de +-3 a 3.5uur en 'snachts ook om de 4 a 4.5uur. Nou dat vinden we echt lekker.
Ik heb ook niet het idee dat ik pas bevallen ben haha voel me heerlijk fit.
Vloeien jullie nog veel?? Bij mij was het bijna over en sinds een paar dagen vloei ik weer flink, dat vind ik echt wel een nadeel bahbah.

groetjes
 
hallo!!!

Hier hebben we nu ook eindelijk een ritme te pakken!! 10-13-16-19-22 uur... 's nachts komt de kleine vaak rond 3 uur en 6... maar ook wel eens om 4 en 7..., maar dat maakt me allemaal niet uit.
Wel vind ik het een heel geregel om weg te gaan... Het liefst ga ik weg als de kleine wakker is... dan is hij tenminste stil. Hij moet namelijk nog erg wennen om zichzelf te vermaken en ligt het liefst bij zijn mama. Als we gaan wandelen valt hij ook echt niet in slaap, maar ligt heerlijk te kijken. Zou ik thuis blijven en hem in de box of z'n wippertje leggen, dan begint hij gelijk te huilen, want dan wil meneer bij z'n mama zijn... Maar ja, die heeft ook wel wat anders te doen! Ik baal dus altijd als hij slaapt wanneer we weggaan... dan denk ik: nu mag je wel wakker zijn, nu geeft het niks. Maar ja: dat is mijn ritme, meneer denkt er toch anders over. In de maxicosi hangt hij nog letterlijk!! Eigenlijk is hij er nog te klein voor, dus grote afstanden rijden we niet met hem. En daarna gaat hij gelijk uit de maxicosi...
Hoe doen jullie dat als je weggaat? Met alle spullen die je mee moet nemen! Sinds we eenflessenwarmer hebben heeft meneer ook minder last van krampjes... dus die moet ook weer mee. Kheb een hele tas vol haha! Ik moet er nu zeker wel 20 minuten extra voor uittrekken als we gaan.

Mamasab.. Het vloeien is bij mij echt minimaal. Ik verlies nu alleen nog wat bruin vocht/slijm. Ik geloof dat dit nog wondvocht is ofzo... Hebben jullie alweer gevreeën? Ik heb geen hechtingen ofzo, dus het moet kunnen, maar we wachten eerst de menstruatie af, want dan begin ik weer met de pil. Maar ik zou best weer zwanger willen worden hoor... kvoelde me toen heerlijk, beter dan nu!! Maar ja.. het verstand zegt me nog even te wachten. Ik ga nu heerlijk pannenkoeken eten!!

doei!!!!!!!
 
HoiHoi!!
Ons ritme loop precies een uur vroeger als bij jou jt alleen 's nachts hetzelfde!!
Tja als wij weggaan gaan we gelijk na een voeding weg en proberen voor de volgende voeding terug te zijn als we bv boodschappen ofzo gaan doen. Zaterdag gaan we voor het eerst wat langer weg.

Nee wij hebben nog niet gevreeen tenminste niet echt haha!! Daarvoor vloei ik nog te hard. Maare hoop dat het niet al te lang meer duurt wantte het mag wel weer van me!!
Ik had alleen 2 inwendige hechtingen maar die zoue na 10dagen ongeveer opgelost zijn!!

Nou de kleine begin te pruttelen....etenstijd!!!
Doeidoei
 
Hey meiden,

Hoe gaat het bij jullie? Hier gaat het super... Ons jochie doet het fantastisch!! Heeft ook bijna geen krampjes meer en zit heerlijk in het ritme! Intussen heb ik m'n huisje lekker schoongemaakt en wacht nu tot de kleine wakker wordt voor z'n fles.
Weet je wat ik zo lastig vind: het aankleden. Wat voor kleertjes trek ik hem aan? Een truitje is te warm...... hij zweet enorm. Dus vaak krijgt hij een shirtje aan. Ik vind het alleen best lastig met korte mouwen en korte broeken. Is hij daar nog niet te klein voor en is het dan ook niet te koud voor hem? Hij draagt nu net maat 56.... is nog aan de ruime kant, maar 50 is te klein. Ik heb best wat kraamcadeaus gekregen: shirtjes met korte mouwen. Dit los ik op door een rompertje met lange mouwen eronder aan te trekken... Hoe doen jullie dit? Krijgt jullie kindje korte mouwen, of korte broeken aan? Ook als ik ga wandelen vind ik het lastig. Zijn mutsje laat ik nu af...... hij heeft er een hekel aan en ik geloof ook niet dat dit nu nog nodig is met dit weer. Verder trek ik hem ook geen jasje aan, maar doe alleen een dekentje over hem heen en zo'n  hoes van de kinderwagen wat de wind tegenhoud... Hij is nog niet verkouden, dus zal het wel goed zijn :)   Ga zo denk ik ook maar weer even wandelen... Kheb nog nooit zoveel gewandeld geloof ik!!

doei
 
oo vandaag is de kleine totaal het ritme kwijt....maar goed morgen beter zullen we maar hopen.
Ja ik vond het ook moeilijk om te bepalen wat aan te doen bij die kleine.....maar hij draagt nu lekker korte broekjes en shirtjes, als ze zich goed op temperatuur houden kan dit heel goed....vertrouw je het niet kun je ze altijd een keer extra temperaturen. Onze kleine had na 1 week al buiten het mutsje niet meer op. 's nachts trek ik hem een shirtje aan met lange mouwen maar geen broekje, en dan lekker onder de dekentjes. In de kinderwagen leg ik wel wat over hem heen....vanmorgen waaide het nogal dus lekker het dekbedje en dan als het warm word lekker bovenlijfje er onder vandaan, is het warm buiten doe ik alleen het hoes van het dekbedje. Als ze het warm hebben merken we het gauw genoeg en ze zeggen dat te warm aankleden slechter is al dat ze het wat frisser hebben. Weet niet of dit waar is hoor!!

Vanmorgen na het buro geweest, de kleine weeg 4.5kilo en is 55cm, jaja het word een hele bink. Wel krijgen we kinderfysio, hij heeft een enorme voorkeurshouding, we hebben echt al het mogelijke al uitgeprobeerd maar niks geholpen en ze konden het al iets zien....gelukkig wel optijd erbij. Ook heeft de kleine onder rechterborst een hele harde schijf zitten...kunnnen klieren zijn maar dan moeten we uitkijken voor borstontsteking, maar het kon ook een cyste zijn....nou maar even goed in de gaten houden. Verders gaat alles oke, hij is al enorm sterk in zn nekkie en probeert al 1 en ander met de ogen te volgen......wat gaat het hard he???? Maar volop genieten!!

Gaan jullie nog op zomervakantie?? Wij gaan in september 12daagjes na de belgische ardennen...wel even eruit....maar niet al te ver!!!

ps: als jullie na een voeding gaan wandelen en weer thuis komen, leg je de kleine dan in zn eigen bedje of laat je hem in de wagen liggen????

Groetjes
 
Terug
Bovenaan