juni 2008

Zo ons mannetje weeg 5kilo!! wat een beer he!!! Maar hij is zo lief!!!! Iedereen uit de buurt zeg, nou hij is flink zat die kan makkelijk de nacht zonder voeding doorkomen, volgens het buro is het onzin omdat ieder kind aangeeft wanneer die honger/dorst heb!! Gelukkig ik dacht al dat tie teveel kreeg!!
Wel moet ik het gaan indikken, hij spuugde zoveel en was na een fles erg onrustig en huilirig zo zielig was gewoon van de pijn, nu al paar flessen ingedikt en het ga prima!! Waarschijnlijk mildere vorm van reflux.
Ook zijn we druk met de fysio aan het oefenen, hij heeft zo'n voorkeurskant dat die al een afgeplat hoofdje heb, alleen is tie zo eigenwijs haha, maar ja weoefenen elke dag er op los en we hopen dat het gaat werken. Dinsdag een keer extra na buro omdat rechts zn voorkeurskant is, en zn li-oogje iets kleiner is dan rechter willen ze even nakijken of zn oogje wel alles ziet of dat dat mss de oorzaak is dat die links minder gebruikt. Ook krijgtie dan zn eerste prikken vind het zo zielig!!!!
Wat een verhalen weer he!!
Ons mannetje is ook 's avonds erg onrustig, bij de meeste baby's gaat het vanzelf over na ongeveer 8weken, wij gaan zelf 's avond hele einden wandelen of na de winkel of echt winkelen, dan istie rustig. Ook neem papa hem 's avonds (half10)  mee onder de douche, hier geniet die echt van en is helemaal ontspannen, daarna krijgtie rond 10uur zn avondfles en dan lekker na bed, hij slaap dan als een roosje!!!!

Wij hopen 1sept op vakantie te gaan, de kleine is dan alweer 13weken!! Heb er wel zin in, lekker eruit en geen huishoude!!!  

Maar wat worden ze snel wijs he onze mannen!!! De kleine lacht best veel en maakt ook al echte geluiden, vanmiddag het lachje voor het eerst vast kunnen leggen op fototoestel!!!! Ik geniet echt met volle teugen van ons mannetje.

Maare kga de frietpan zo aanzetten want vrijdag is het echt patatavond!! en daarna gaan we na babypark voor een dooppakje want zondag word onze kleine gedoopt!!!!

Groetjes allemaal en klavertje4 als ik je niet meer spreek, hele fijne vakantie!!! Leuke dingen doen, en genieten van je gezinnetje!!!!

Doeidoei  
 
hey meiden!

ondanks onze mini vakantie op texel die heerlijk was en ons mannetje aardig aan het lachen en brabbelen is.
gaat het nu ff niet zo best.

hij drinkt in 1x heel slecht.
hij krijgt 5 flessen van 150cc en dronk die vaak in 10 min leeg.

nu doet hij er meer dan een half uur over en dan moet ik die laatste 50cc echt in "proppen", hij is erg onrustig tijdens het drinken.
ook komt er veel voeding terug steeds.

ben al bij de ha geweest, die dacht aan reflux en heb dus een middel gekregen en een verwijzing naar de kinderarst (volgende week pas!   ) omdat ik ookal 5 weken aan het tobbe ben met z'n ontlasting.

hij is tussendoor ook wel vrolijjk hoor, lekker lachen met ons.
maar er word ook weinig geslapen en veel gehuild.

word er erg ongelukkig van,  zeker omdat hij al een week na z'n geboorte in het zh heeft gelegen omdat hij niet dronk (aan de slangetjes sondevoeding)  .   dat beeld komt weer helemaal terug.

het is een heel verhaal maar moest het even van me afschrijven.

hoest verder met jullie kleintjes?
 
Hoi klavertje4, ik ben erg benieuwd hoe het met jullie kleine is. Al bij de kinderarts geweest??
Onze kleine man heeft ook reflux maar met nutriton weer aardig onder controle, ik las net ook een stukje op de site van jou waarbij je zoontje met 9weken erg onrustig was enz....is dit weer over gegaan?? Mijn kleine is nu ruim 9weken en is ook al een paar dagen vreselijk onrustig, jengelig en weinig slapen!

Nou we horen het wel weer!!
Groetjes
 
hoi!

het gaat hier weer een stuk beter.
we zijn idd naar de kinderarts geweest maar daar is eigenlijk niks uitgekomen.
behalve dat hij erg veel lucht in zn buikje heeft.
dus extra oplette met drinken en  boeren

maar goed inmiddels is hij morgen 3 maanden en na die tijd schijnt het zoiezo allemaal opteklaren.

waarschijnlijk lag het dus aan nog niet rijpen darmen wat vaker voorkomt bij baby's.

verder is het een lekker vrolijk mannetje, huilt alleen tussen 4 en 5 een kwartiertje (vaste prik)   geen onrust meer, dus dat gaat echt over mamasab
tip van het cb was ook na de fles een kwartiertje spelen dan goed wakker in bed leggen zodat hij niet te moe is om uiteindelijk zelfstandig in slaap te kunnen vallen en ik moet zeggen het werkt echt, alleen tussen 4 en 5 moet hij even lekker huilen voordat hij kan slapen

na de fles van 7 uur valt hij als een blok in slaap moet hem wakker maken voor de fles van 11.00 en dan slaapt hij zo verder tot 6 uur.

hoe is het verder met jullie schatjes? al vakantie gehad? weggeweest

groetjes
 
hoi meiden!

hoe is het met jullie?
hier gaat alles erg goed.
alle 'probleempjes' zijn voorbij. en er zit een goed ritme in eten, slapen spelen.
ook gaat het drinken een stuk beter, heb eindelijk de goede fles (avent met speen 3) en de goede voeding (friso 1) gevonden en het gaat echt super. ben echt zo blij!

Hij is alweer 16 weken
en ben sinds vorige week weer 3 dagen aan het werk en het bevalt prima.

ben benieuwd naar jullie nieuwe ontwikkelingen

groetjes klavertje vier
 
Hoihoi,
Ook hier gaat alles lekker zn gangetje.  De kleine is alweer 15weken en een echte lachebek!!
Zijn vrijdag teruggekomen van 12daagjes vakantie na de belgische ardennen, was echt superleuk en ook de kleine heb genoten!!
Hij drinkt nu 4 flesjes op een dag en delaatste fles met wat rijstebloem. Ook heeft die al 2x een paar hapjes banaan van olvarit op, maar dat vindtie echt heel vies!!

Ook zijn we gisteren begonnen met een ventolinpuf,  hij hoest al 10weken maar zn longetjes zijn schoon, dus de huisarts wilde dit gaan proberen om te kijken of het helpt, hij kan ook van de reflux hoesten maar die medicijnen zijn zwaarder, dus hij wilde eerst dit een weekie uitproberen.

Zelf ben ik weer vanaf zondagavond aan het werk, werk in de thuiszorg en ga 3 routes in de week werken, zal tussen de 12-16uur zijn!! Was wel weer wennen maar ook wel fijn om even weer iets anders te doen.

Ik kijk eerlijk gezegt niet zo vaak hier meer, zit meer op de topic zommer 2008 mama's!!

Groetjes!!
 
Hoihoi,
Ook hier gaat alles lekker zn gangetje.  De kleine is alweer 15weken en een echte lachebek!!
Zijn vrijdag teruggekomen van 12daagjes vakantie na de belgische ardennen, was echt superleuk en ook de kleine heb genoten!!
Hij drinkt nu 4 flesjes op een dag en delaatste fles met wat rijstebloem. Ook heeft die al 2x een paar hapjes banaan van olvarit op, maar dat vindtie echt heel vies!!

Ook zijn we gisteren begonnen met een ventolinpuf,  hij hoest al 10weken maar zn longetjes zijn schoon, dus de huisarts wilde dit gaan proberen om te kijken of het helpt, hij kan ook van de reflux hoesten maar die medicijnen zijn zwaarder, dus hij wilde eerst dit een weekie uitproberen.

Zelf ben ik weer vanaf zondagavond aan het werk, werk in de thuiszorg en ga 3 routes in de week werken, zal tussen de 12-16uur zijn!! Was wel weer wennen maar ook wel fijn om even weer iets anders te doen.

Ik kijk eerlijk gezegt niet zo vaak hier meer, zit meer op de topic zommer 2008 mama's!!

Groetjes!!
 
Terug
Bovenaan