Juni 2009 uitgerekend?

bedankt voor je reactie first mum!!

nu heb ik nog een vraagje, dit word ook ons 2e kindje, en als de 2e komt is mijn dochtertje bijna 2 jaar (ben 16 juni uitgerekend en zij word 10 juli 2 jaar) nu zit ik nog te twijfelen wat ik qua bedje moet doen! wat doen jullie? al in een 'echt' bed met ophoogje ofzo of nog in ledikant?
ik hoor het graag!!
liefs ilona

Hoi Ilona,
Mijn oudste was 1 jaar en 10 maand toen de tweede kwam.
Ik heb een ledikantje op marktplaats gekocht en een komode. (€50,-)
Ik vond haar nog veel te klein voor het grote bed.
Nu de derde komt is de jongste 2,5 jaar. Die gaat wel straks bij haar zus op de kamer onder in het stapelbed.
Gr Anita

Hoi Ilona,

wanneer onze tweede geboren wordt is ons zoontje net 2 geweest. Ik wil hem dan graag in een groot bed hebben, we kijken alvast wat rond. Ik wil graag een bed met een bureautje eronder, niet te hoog, want moet het ook opmaken natuurlijk. Tegen die tijd kijk ik wel hoe het gaat of ik denk dat hij er wel aan toe is. Anders kan hij eerst nog even in zijn ledikantje blijven, want de kleine gaat de eerste tijd toch in een wiegje.
Ik heb wel gehoord om de veranderingen niet net voor of net na de bevalling te doen, omdat als er een broertje of zusje bijkomt dat het anders teveel wordt. Maar er dus een tijdje overheen laten gaan. Ik kijk wel als hij 2 is geworden of het kan en anders een maand of twee na de bevalling.

Het ligt er net aan hou jullie eerste is. Het ene kind is er eerder aan toe dan een ander. We kunnen je dus niet echt iets concreets zeggen van wel of niet doen. Ik denk dat je tegen die tijd even moet kijken en dan je gevoel volgen.
Gelukkig duurt het nog even en heb je nog wel de tijd.

Succes met jullie keuze.

Liefs,

Hallo dames,

wat fijn om te horen dat het met de meeste allemaal beter gaat!

Ze hadden op het juni 2008 forum ook al een lijst gemaakt waar de datum van eerstvolgende afspraak met vk was en wanneer de 20 wkn echo.. Maar zal het hier ook nog wel ff melden ;)..

moet 7 jan voor de 20 wkn echo dan ben ik bijna 19 wkn, dus ik hoop zoooo dat er dan wel al te zien is wat het gaat worden want ik ben echt TE nieuwsgierig.. hihihi

Groetjes Claudia

Hee allemaal,

@ ANita. JA we zijn echt benieuwd de kleine van me schoonmoeder geeft ook aan er zit een jongen in je buik spannend hoor.

@ First Mom, BEdankt voor het opzoeken sorry dat ik zo laat reageer. Ik dnek dat ik de pillen ga halen jeuk valt nu wel weer mee.

Hebben jullie ook een raar gevoel in je buik? Ik voel steeds net of dat het een spiertje is die beweegt. Zou dat de baby zijn? Ik ben dinsdag 17 weken. Ben nog best wel ongerust ivm mijn astma aaval die ik heb gehad ivm de medicijnen. Vrijdag was ik weer bij de dokter alles was goed met mijn longen en heb het nogmaals gevraagd over het medicijn gebruik en ze geeft aan dat het geen kwaad kan. Maar ik wantrouw iedereen echt erg haha. Nog een tijdje wachten en dat weet ik of alles goed is. Heb de verloskundige ook al gebeld en ze geeft aan dta het geen kwaad maar ik blijf ongerust wat te doen nu.

Fijne dag allemaal.

Liefs melis

hoi Melissa,

maakt niet uit hoor.
Het kan goed zijn dat het de kleine is. Onze eerste voelde ik met 16 weken. Ik voelde het toen als plofjes (zo noemde mijn schoonzusje het, heb er hard om gelachen, maar die omschrijving past er echt bij) in je buik. Met week 17 wist ik het zeker dat ik hem al die week ervoor voelde. Het is allemaal nog zo zachtjes, dat je aan je zelf gaat twijfelen.

Liefs,

Kregen vandaag de uitslag van de combinatietest, de kans is kleiner dan 1 op 5000 dat er sprake van Down syndroom is.... jippie !!! Bij  mijn dochter  was het 1 op 3000, dat gaf al een goed gevoel, maar dit is nog beter... Hopelijk de 20 weken echo ook. We hebben het maagje en  blaas en één hand met vijf vingertjes al duidelijk in beeld gezien bij de nekplooimeting.  

Terug
Bovenaan