Juni 2021

Ik merk nog weinig verandering qua groei (ben ook nog maar +5 weken), maar ben wel enorm opgeblazen. Neemt steeds meer toe gedurende de dag. Draag dus ook alleen maar losse broeken of jurkjes. Zit veel lekkerder en dan kan ik het ook wat makkelijker verbergen de komende tijd. Scheelt wel dat we weinig mensen (op wat directe familie na) zullen zien de komende tijd. We gaan het sowieso pas vertellen na een goede termijnecho en misschien wel pas na de NIPT uitslag. 

@cherryblossom wat fijn dat jij al zo vroeg mag! Is dat met een reden? Ik mag pas met 8w3d, duurt lang!
Ik kijk ook zo uit naar dat buikje! Zo veel zin in! Op dit moment niets geen kwaaltjes behalve moe? Elke ochtend denk ik "kan niet wachten totdat ik vanavond weer op de bank lig"! Kan ook de tijd van het jaar zijn haha!
Ik las iets over nipt-test. Ik ben heel erg benieuwd wie dit wel of niet gedaan en waarom? Ik vind dit echt een dingetje.

Ik heb de NIPT bij de zwangerschap van mijn dochter wel gedaan. En daar is ook niks uitgekomen. Vond dat een fijne geruststelling.
Ik denk dat de keuze voor iedereen persoonlijk is. Dat alle kindjes welkom zijn is vaak een reden om het niet te doen. Er zijn echter ook syndromen waarmee een kind niet levensvatbaar ter wereld komt of kort na de geboorte kan overlijden, of meervoudig gehandicapt door het leven kan gaan. Ik wilde dat van te voren weten, mocht dat het geval zijn.  Je kunt 2 varianten doen overigens van de NIPT test. Je wordt daar uitgebreid over geinformeerd door je verloskundige. 

Bij mijn eerste zwangerschap ook de nipttest inclusief nevenbevinden gedaan. Gelukkig een goede uitslag. Wij wilde dit ook perse weten, je krijgt zo ie zo hierover uitleg bij de verloskundige. Ga nu weer de nipt + nevenbevindingen doen. 

Hier is t elke dag wel keer overgeven. En misselijk en weinig eetlust. Wordt er niet beter op ? 

Ik mag pas 4 november voor de eerste echo omdat mijn verloskundige oude apparatuur heeft en voor 8 weken dus niet goed kan zien. Ik kan echt niet wachten tot over 3 weken dus heb volgende week vrijdag een vroege echo gepland bij een echo bureau, die betaal ik dan zelf. Ik ben dan 7 weken. 
Vorige keer nipt en neven bevindingen gedaan, ik wilde dat graag weten. Kwam niks uit. Ga ik deze keer weer doen denk ik.

Ik doe de NIPT zonder nevenbevindingen, die vind ik te onbetrouwbaar en ik wil liever niet onnodig in spanning zitten. Uiteindelijk wordt het meest duidelijk tijdens de 20 weken echo. Een hartafwijking komt bijvoorbeeld niet uit de NIPT. De 3 "hoofd"-syndromen wil ik wel graag weten, in het geval van Patau of Edwards is het kind niet levensvatbaar en dit zou voor ons een reden zijn om vervolgonderzoek te doen. 
Het is heel persoonlijk hoor, waar je behoefte aan hebt en wat je belangrijk vindt of waardoor je je prettig gaat voelen. Ik ben een stresskip dus moet mezelf daarin beschermen ;) Ik ben gewoon heel blij dat we nu zo'n goede test hebben voor het opsporen van Down syndroom, voor de overige zaken vind ik het nog te vaag.

@Tmaam jaa ik heb een vroege miskraam gehad dus de verloskundige vroeg me of ik het nu fijn vond om wat eerder te komen. Sowieso heel lief dat ze meedenken qua je onzekerheid enzo maar voordeel is nu ook dat ik minder lang hoef te wachten natuurlijk ☺️

oh dat moe zijn herken ik zo erg! Ik kan bijna niks anders als een beetje werken en dan weer op de bank liggen. Vreselijk.... ik was zo'n bezig bijtje...

ik ben er trouwens nog niet helemaal uit met de NIPT-test maar ik denk dat ik hem wel ga doen, maar dan ook zonder nevenbevindingen. Ik hoor daar te vaak verhalen over dat er 'iets' gevonden is wat later niks blijkt te zijn, maar die stress....

Hoihoi, wat een berichten in volgens mij 1 week tijd! Heb alles vanaf blad 25 ff terug gelezen. Een hoop nieuwe weer,gefeliciteerd!
Hier vandaag 6 weken, en weer denk ik... pffft lijkt wel alsof ik 15 weken zwanger ben dat gevoel heb ik. De zwangerkwaaltjes beginnen nu wel te komen.. misselijk en ik moet blijven eten anders wordt het alleen maar erger. Sochtends vroeg om 6 uur wakker worden en niet meer kunnen slapen omdat je moet plassen. En dan wil je weer gaan slapen en dan heb je weer honger?. Om vervolgens wat te snaaien en dan roept je lieve dochter 'uit mama, uit mama'.
@Tmaam: wat betreft nipt test, heb ik bij mijn vorige kindje ook niet gedaan. Bij mij is de reden inderdaad, elk kindje is welkom. Natuurlijk als ze bijvoorbeeld iets zien tijdens de zwangerschap wat niet goed is zou ik dat wel willen onderzoeken wat het dan precies is zodat je je eventueel kan voorbereiden als er wat is. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt natuurlijk!
@leonie, fijn joh dat het goed is! Kun je nu weer genieten van de ??!
ik heb het inmiddels aan mijn moeder verteld. Die zat zo zielig thuis met mn zusje in quarantaine omdat ze samen corona hebben. En ik kon t niet meer verbergen haha. Via telefoon (facetime) het geluid uitgezet en toen heb ik gezegd: 'ik ben zwanger'.. ze moest dus ff raden en liplezen?!
mijn man was nu ook niet meer te houden dus die wilde het ook aan zijn ouders vertellen?! Ik was nog niet binnen of mn man gooide het dr al uit?! Liever zo dan dat ie niet enthousiast erover geweest was!

oja, ik zie dat er int lijstje die vast staat mijn naam er ineens niet meer tussenstaat, Per ongeluk met kopieren verkeerd gegaan denk ik. Misschien kan dat er nog tussen? Alst veel werk is dan niet perse heel belangrijk hoor? en misschien kunnen er nog een paar bij dus ik kopieer het hele lijstje nog wel ff zodat er misschien wat bij kunnen? Ik vind t ook wel leuk om te zien van anderen en wie er in de buurt zitten van de uitgerekende datum.

Terug
Bovenaan