Kaalscheren??

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Een probleem van hele andere orde..........
Ons meisje (maandag 11 weken oud) is geboren met een bosje nesthaartjes op haar hoofdje, heel leuk.......
Zijn haartjes van zp'n 4 cm lang en het piekt alle kanten op, een dag nadat het gewassen is, is het al weer vet en ik kan er gewoon helemaal niets mee........

Moet dit allemaal nog uitvallen of blijft dit het en komt er steeds meer haar bij?
Ik heb namelijk grondig de neiging mijn meisje bij de kapper neer te zetten om de tondeuse er over heen te laten halen.........ziet er niet uit!!

Wat is jullie ervaring??
Thnxs,

Rimke

hoi rimke,
dus jullie kleine meid heeft kuikenpluis.
tja, ik zou lekker doen wat je zelf fijn vind. voor de ontwikkeling van je kind maakt het niks uit.
de een houd dit haar nog een hele tijd. ik heb vrienden die een dochter van 1 hebben die nu pas wat haar aan het kweken is. andere vrienden hebben weer een zoon van 9 maanden die nu ook meer haar krijgt. maar bij mijn dames groeit het al flink sinds de geboorte. ik kan inmiddels (als ik weer een melige bui heb)  wel 4 staartjes bij ze in doen. (ze zijn inmiddels 6,5 maanden)

hier zijn ze 4,5 maandjes jong.

als jij het zat ben, zou ik er gewoon de tondeuse overheen laten halen.

Groetjes,
Petra

Ja maar kijk! Dat zijn echte haren!!
Maudy heeft inderdaad last van kuikenpluis, whahahaha!
Nou, als het over een maandje niet beter wordt laat ik het toch maar eens bijknippen of kortwieken ofzo............dit kan echt niet..........

Thnx!

Ik zit er ook al heel lang over te denken om Celeno's haar te knippen.
Want bovenop is het zo lang, weet niet meer wat ik ermee moet doen.
En de zijkanten zijn een stuk korter. hahaha

xx

Hihihi, ik vind kuikenpluis echt een leuke uitdrukking!! Maarre... denk je niet dat het er heel erg gek uit zal zien als je haar kaalscheert? (Als ik me dat bij Amy voorstel denk ik echt dat ze er uit zal komen te zien als een hooligan...).  Ik was Amy d'r haar iedere dag, dan zit het beter en ruikt ze zo lekker. Het zou niet goed zijn voor d'r huid maar ik heb helemaal niet het idee dat het droog is ofzo. Heb je trouwens van Zwitsal al die haarlotion geprobeerd? Dat geeft een beetje vorm aan het haar. En anders de babygel van Zwitsal? Die heb ik nooit geprobeerd maar zag het toevallig laatst staan in de winkel. En ik vind het trouwens helemaal niet gek staan bij Maudy. Schattig juist, die piekhaartjes! Ook dit zal toch wel anders zijn voordat ze zestien is?

Liefs,
Marian

Petra als ik die meiden van jou zie, kan mijn zoontje wel een broertje van ze zijn.
Hij heeft nl net zulk haar en voor de gein wil zijn grootste zus wel eens dat ik staartjes in zijn haar doe. Hij heeft ook van die mooie krullen als ik het nat maak, zo niet dan is het een gek bossie haar
Nu gaat ie volgende week maar vast naar de kapper, voordat hij uitgescholden wordt voor meisje haha. En dan kan ik ook echt stiekeltjes maken, als dat tenmisnte wil met zijn krullen.

Gr Bianca, mama van oa Joah (16 mei)

Ja, mooi nieuw woord voor in de dikke van Dalen......kuikenpluis.........whahahaha!!
Ik gooi maudy om de dag in bad, heeft een heel droog huidje...........helaas..........i k heb idd de babylotion en gel voor in de haartjes, maar je doet eens een mutsje op en je kan opnieuw aan de gang.........die gel stelt echt niet zoveel voor. En tja, wat voor coupe maak je er van!? Kansloos........
Ik hoop voor mijn meisje dat het idd over is voor ze zestien is........whahahaha! Zou echt zielig zijn. Ach haar vader heeft prachtig haar, en ik, tja..........niet heel dun maar ook niet dat je zegt van goh! wat heb jij een mooi haar!!!

Kijk het nog even aan, ben wel blij dat er meer last van hebben.........die nekhaartjes ook! Het lijkt net een matje............geen hooligan, maar wel een aso-coupje op het moment...........zo'n vlassig matje............jullie weten wel wat ik bedoel! Whahahaha!!

Wat smeren jullie trouwens op die droge wangetjes? Ik heb zwitsal geprobeerd maar daar krijgt ze pukkeltjes van, en heb nu iets van Weleda, maar dat helpt nou niet echt heel goed. Van die rode, droge wangetjes...........hoop niet dat ze mijn huid krijgt...........

Haha, tja die nekhaartjes.... Samantha wrijft met haar hoofd op haar bed/box tijdens het slapen en heeft een kale plek van ongeveer 5 cm. haha. geen gezicht, maar gelukkig zie je het alleen als ze zich omdraait. ze heeft ook zo'n matje in haar nek. de onderste haartjes kort en dan daar nog  4 langere krullen van ongeveer  5 haartjes dik die er overheen hangen. elke keer dat ik haar haren kam, moet ik er om lachen. staat voor geen meter maar goed vind het wel zonde om die mooie krulletjes af te knippen.

ik gebruik geen Zwitsal omdat de meisjes er niet tegen kunnen. kon ik ook niet. heb van een vriendin begrepen dat veel er niet tegen kunnen. ik gebruik Etos huismerk. de lotion is erg handig als ik weer staartjes in hun haar doe.

ik weet nog niet wanneer ik ze naar de kapper stuur.

ik zit ook met het probleem van die droge wangetjes. ik smeer de gezichtcreme voor baby's op hun snoetje, maar het helpt maar heel even. binnen 30 min ziet het er weer droog uit. iemand een tip?

ga nu lekker slapen. ben flink verkouden.

groetjes,
Petra

Terug
Bovenaan