kdv :(

hmmmm.... zo hoort het echt niet te gaan hoor. Wat zegt jouw gevoel, krijgt hij daar zijn rust niet omdat het een prikkelgevoelig kindje is, of omdat hij daar een beetje teveel aan zijn lot wordt overgelaten? En wat zijn jouw gevoelens bij het kdv? Je kan altijd even rond gaan kijken bij andere kdv's. Liever 5 minuten extra reistijd en een blije baby!

Ik sluit me volledig aan bij Margreet. Dit kan echt niet. Als jij je er niet goed bij voelt voelt Quintus dat ook aan. Hoe leuk het kdv misschien ook wel is, misschien past dit gewoon niet bij jullie.

Zelf hebben wij Delani altijd weggebracht naar mijn tante voor 2 dagen in de week en daar betaalde wij haar voor (zwart) 25 euro per dag. Delani heeft daar de tijd van haar leven gehad en dat is me alles waard. Ze noemt mijn tante dan ook "mijn grote vriendin" en ze gaat er nu nog geregeld heen om te spelen of te slapen, want ik ben inmiddels gestopt met werken. Zelf heb ik ook een tijd als gastouder gewerkt voor het dochtertje van een kennis van mij. Dat kind vond het geweldig bij ons. Als ik haar nu nog weleens zie (is inmiddels ruim 2 jaar geleden dat ik heb opgepast) vliegt ze me om de nek en wordt ik bedolven onder de kleffe zoentjes en dikke knuffels. Heerlijk toch?

Misschien is dit ook wel een uitkomst voor jullie. Ik zou het zeker overwegen.

Heel veel succes verder, sterkte!

Bedankt voor jullie berichtjes! Ik heb het net ook nog uitgebreid met mijn man besproken en we hebben besloten dat hij er niet meer heen gaat. Ik heb er gewoon geen vertrouwen in. Ik kan wel met de leidster gaan praten, maar ik heb het idee dat het enige dat dan verandert de communicatie naar mij toe zal zijn. En dat ze enorm op hun hoede zullen zijn als ik hem haal. Na wat ik vanmiddag zag, vertrouw ik haar gewoon niet meer.

Het voorval van vorige week dat ik hem kwam halen en hij helemaal alleen in de hangwieg lag en de leidster in een ander huis was, zit me ook verre van lekker. Als ik hem alleen thuis zou laten en boodschappen zou gaan doen, ben ik een ontaarde moeder, maar als ze hem daar alleen laten liggen en naar een ander huis toe lopen, is het heel normaal. Hij lag toch te slapen? zei ze tegen me.

Het druist gewoon compleet tegen mijn moedergevoel in om hem daar nog een keer te brengen. En als ik iets geleerd heb de afgelopen 5 maanden is het wel dat ik daar op moet vertrouwen. Het is een lief en vrolijk mannetje en dit verdient hij niet. Wij zijn als ouders de enige die voor hem op kunnen komen en dat ga ik dus ook doen. Over 1 1/5 jaar proberen we het misschien nog eens. Ik ben er namelijk wel van overtuigd dat het voor oudere kindjes heel erg leuk kan zijn om naar een kinderdagverblijf te gaan en lekker te spelen. En dat het goed is voor de sociale ontwikkeling.

Ennieweej, bedankt voor jullie steun. Ik zat echt even in een wak vandaag :)

Wow met vol ontzag je verhaal gelezen en je latere bericht ook, in een hangwieg en in een heel ander huis aanwezig zijn, nou sorry, mijn klomp is nunet gebroken, dat kan en mag niet!!! ok hij sliep, maar zorg dat hij dan iig in een goede wieg of ledikant ligt babyfoon erbij, maar wat als hij ineens wakker schikt, en gig zou gaan bewegen, hij zou er zo uit kunnen vallen!!!!

Als ik dit zo lees ben ik zo gigantisch blij met onze gastouder, ze weet niet dat ik dit heb gehoord, maar afgelopen weekend hadden we hier buurt feest en mijn overbuurvrouw haar zoon zit in zelfde klas als de oudste van de gastouder, en ze was toevallig met de 3 kinderwagen en kon de deur niet door, ze kent mijn overbuurvrouw als speelmaatje van haar zoon. en vroeg zou je hem willen begeleiden naar de klas, want ik heb 1 kindje die in nooit alleen mag laten, en na terug komst zij mn overbuurvrouw oh leuk jij past dus op Rebecca!! Nou gastouder was ineens stil en vroeg oh hoe ken je haar dan, zij verteld,

Ik moet zeggen je hebt groot gelijk met dat jullie het beste voor hem kunnen zorgen en als je het zou kunnen doen zou ik zeggen doe het. als je m nu naar kdv hebt ivm mat dat je moet werken zou ik anders een gastouder aanraden. want is kleinschaliger, en voor mijn gevoel gemoedelijker. Ben nl zelf een kdv kindje en heb een nicht gehad die gastouder was, en er wel eens mee geholpen als ze niet lekker was (haar eigen kids dan, weg brengen ed) en ik vrije dag van mn werk, en veel gemoedelijker.

Veel succes met je beslissing verder

Ik denk dat je een heel goed besluit hebt gemaakt. Altijd je moedergevoel volgen hoor!!!! En wat raar dat ze een baby in een hangmat alleen laten. Sorry hoor, maar dat is echt heel verkeerd.

Maar ik krijg nu toch een beetje het gevoel dat het KDV als superslecht word afgedaan (ok, die van missping is dan ook superslecht)

Maar er zijn ook gastouderverhalen waar ik mijn wenkbrauwen bij optrek. De tante van mijn man doet ook gastouderopvang. Zij rookt, twee van haar kinderen ook (eentje woont nog thuis) Ze rookte niet binnen als ze kinderen opving, maar wel dus 's avonds in huis. Dat vind ik persoonlijk dus ook echt heel verkeerd, die rookdeeltjes blijven echt wel hangen. Bovendien, overdag rookt ze weleens een peukie buiten. Wie let er dan op de kinderen?

Zoals er slechte KDV's zijn, heb je ook slechte gastouders.

Er zijn ook leidsters die roken, en ookal roken die leidsters niet binnen op het dagverblijf maar alleen buiten in hun pauzes, die rookdeeltjes blijven ook op hun kleren hangen. Helaas is het zo.... Zelf ben ik heel ANTI rook als het om kinderen gaat. (Zelf heb ik jarenlang gerookt maar ben gestopt toen wij een kinderwens kregen), maar dat is een totaal ander punt van discussie.
Er zou van mij een verbod voor roken mogen komen op alles en iedereen die met kinderen werkt.

(Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot, want dat is absoluut mijn bedoeling niet)

hoihoi! Ik weet wel dat er veel verschil kan zitten tussen KDV. Dus je kan misschien ook naar andere kdv kijken tzt.
En dan naar beleidsplan/ pedgochisch plan kijken. Hoe goed zijn ze voor de kids? En evt andere ouders vragen hoe hun ervaringen zijn.

Terug
Bovenaan