kdv :(

Heel goed en wijs besluit. Maar ga je dat wel goed toelichten bij het KDV waarom je deze keus maakt. Heeeeel misschien doen ze dan ook nog iets met jullie kritiek.

En natuurlijk het ene KDV is het andere niet. De kinderen van mijn zus vonden het van baby af geweldig, en het is ook altijd goed gegaan!

Maar denk voor juillie een wijs belsuit.

Menen jullie dat nou zo serieus van dat roken? Wij roken zelf niet en er wordt hier in huis ook niet meer door bezoek gerookt sinds Quintus geboren is, maar ik zou toch echt niet wakker liggen van rookdeeltjes op de kleding van mijn moeder die wel rookt. Als ik morgen met hem door de stad loop en er komt en vrachtwagen voorbij, krijgt ie meer binnen denk ik? Je kunt ze niet overal tegen beschermen.

Dan over een gastouder. Ik vind nog veel ongrijpbaarder dan een kdv. Bij een gastouder kun je natuurlijk een hele goeie hebben, maar als dat niet zo is dan is er geen enkele controle. Op het kdv zijn duidelijke regels, de leidsters houden elkaar nog een beetje in de gaten en de ruimte is er helemaal op ingericht. Onze buurvrouw is ook gastouder. Nou ik zou haar mijn hond nog niet eens toevertrouwen... Die kinderen lopen hier allemaal door de straat te stekkeren in de zomer en zij is in geen velden of wegen te bekennen. Onverantwoord!

Over het kdv. Ik denk dat we gewoon en pech hebben gehad met deze leidster. En Quintus en ik zijn in deze fase van zijn leven niet geschikt voor een kdv waarschijnlijk. Als alles gaat zoals we nu hopen, wonen we over een jaar in een ander dorp en gaan we het daar gewoon opnieuw proberen voor een dagje in de week. Ik ben eigen baas qua werk dus ik heb gelukkig de vrijheid om deze keuze nu te maken.

Maandag komt er een eerste meisje op gesprek om hier op te gaan passen. Ben benieuwd! Als iemand een goeie weet omgeving Utrecht, hou ik me aanbevolen.

Succes! Belangrijk om je moederhart te volgen. Ik heb zelf heel veel mazzel met een hele lieve oppasmoeder. Heerlijk om mijn meisje met een gerust hart achter te laten.
x Taraneh

Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat je er toch geen controle op hebt over of een kindje rookdeeltjes binnen krijgt. Of dat nou bij een gastouder of een kinderdagverblijf is.
Persoonlijk ga ik niet op visite bij mensen waarvan ik weet dat het huis blauw staat van de rook, maar natuurlijk mag mijn oma wel knuffelen met mijn kids ondanks dat ze een verstokte roker is. Wel ben ik van mening dat het beter zou zijn dat mensen die met kinderen werken niet roken. Ook als je kijkt naar de voorbeeldfunctie die zij hebben.

Goed dat je een beslissing hebt genomen waar je je het beste bij voelt!!

Ik denk ook dat je pech hebt gehad bij het kdv. Ik vertrouw de leidsters van mijn meiden helemaal, heb er echt een goed gevoel bij.
Maar dat betekent toch niet meteen dat een kdv niet geschikt is voor Quintus? Wie weet is er een ander kdv waar Quintus zich wel goed bij voelt.
Wel fijn dat je voor jezelf werkt en het zo in kan passen.

Ik denk dat ik nog een toevoeging moet maken op mijn berichtje, ik doelde voor haar op evt gast ouder ivm misschien overprikkeling, daar is het dan rustiger. En ja de contole, je kan het nooit zeggen. weet dat mijn gast ouder laatst ook ineens een soort van keuringdienst op de stoep had staan, totaal onverwachts, en dat gebeurt bij KDV ook, en ja ze kunnen het op een goed moment treffen maar ook op een sleacht moment. Ik ben niet tegen KDV alleen weet ik nog van vroeger hoe ik mij er persoonlijk hebt gevoeld, te masaal. maar dat is ieder zijn eigen ervaring. En wij hebben bewust ivm met felxibele tijden voor gastouder gekozen ivm met wel vast dagen naar dan in de ochtend en dan in de middag ivm met wisselende diensten van mijn man.
Over het roken, nou nu krijg ik weer wat mensen over me heen, kan ik niet veel zeggen want ja ik rook zelf. ook tijdens mijn zwangerschap ben ik van pakje per dag naar max 5 sigaretten gegaan, was zelfs paar dagen vrij en toen kwam alles qua problemen en het is toen niet gelukt. Wel rook ik buiten. En ben weer aan het afbouwen, maar ik maak me dus niet zo druk om de rookdeeltjes op evt kleding. Want ja sorry moet regelmatig naar het ziekenhuis, en heb al eens gehad dat in een parkeergarage de alarmen afgingen, motors uit, ivm met teveel vervuiling in de lucht, dan heb je ook geen ventilatie in de auto, bedenk dan eens wat er wel niet binnenkomt.
Met bezoek heb ik tot nu toe niets te klachen gehad, ik bel richting familie die zware kettingrokers zijn ja wil graag langskomen, maar alleen met mooi weer dan kunnen Rebecca en ik lekker nuiten zitten ivm met de sigarettenrook, nou bleek later ze hadden 3 dagen van te voren alleen maar buiten gerookt, en de gehele visite stond buiten te roken die dag. Nou vind ik toch heel netjes.

@ Pauline: Super goed van je dat je in iedergeval probeerd te minderen, al heel knap dat je dat tijdens de zwangerschap hebt gedaan! Wauw, wat geweldig zeg die familie van jouw. Dit zou mijn schoonfamilie eens moeten lezen ;)

Ik heb zelf 10 jaar lang behoorlijk veel gerookt en ben ( ong 5 jaar geleden) van de een op de andere dag gestopt en nooit meer een sigaret aangeraakt. Was geen makkelijke tijd, stoppen met roken is echt heel moeilijk. Maarrrrrrrrr (je voelde hem al aankomen he?) ik ben ZO blij dat ik er vanaf ben. Pas toen ik een paar maanden gestopt was, realiseerde ik me wat een bevrijding het was om niet meer verslaafd te zijn aan iets. En sorry Pauline, ondanks dat ik weet hoe moelijk het is om te stoppen, snap ik echt niet dat je tijdens je zwangerschap gerookt hebt.

Terug
Bovenaan