Keizersnede op verzoek

<p>Dag allemaal,</p><p>Ik weet dat de meningen over een keizersnede op verzoek sterk verdeeld zijn. Ik ben net zwanger en na een aantal traumatische (gevolgen van) bevallingen in mijn omgeving ben ik erg bang.  Ik heb paniekaanvallen bij het idee aan natuurlijk bevallen sinds ik zwanger ben . Ik weet ook dat een keizersnede geen pretje is. Nu zou ik graag in contact komen met vrouwen die weten welke verloskundigen/gynaecologen open staan om een gesprek over een vrijwillige keizersnede te voeren en dit niet meteen van tafel vegen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag. Alvast bedankt! </p>

Wat vervelend dat het idee van een bevalling zoveel angst geeft..
Ik denk niet dat ik je zo snel een passend antwoord kan geven. Weet wel dat als je bij een gynaecoloog in het ziekenhuis akkoord heb gekregen dit vervolgens ook wordt voorgelegd aan het team. Als er daar artsen zijn die het er niet mee eens zijn kan je aanvraag alsnog afgewezen worden. Eerlijk gezegd denk ik dat je het hier in Nederland bijna niet voor elkaar krijgt. Mogelijk dat er privé klinieken zijn waar het wel mogelijk is, maar daar heb ik echt geen idee van.
Anders misschien toch focussen op bevallingen die wel goed gaan, hier zijn vele filmpjes van op youtube. Vragen of iedereen met een negatief bevallingsverhaal dit absoluut voor zich te houden en heb ook wel eens vaker hele positieve verhalen over  een doula (voorafgaand, tijdens de zwangerschap en tijdens de bevalling) gehoord.
Heel veel succes en hoop echt dat er uiteindelijk een passende oplossing  komt!

Hallo, 
Ik heb zelf geen keizersnede gehad en ook niet om gevraagd maar had wel zorg en vanwege eventuele epilepsie aanval tijdens de bevalling, ik ben hierin goed begeleid door mijn verloskundigen en ook door de gynaecoloog van  het leidsche Rijn ziekenhuis.. 
Het is ook sterk afhankelijk van waar je woont.. als je in Brabant woont is een arts in Groningen niet echt praktisch.. 
Succes!

Denk ook dat je dat niet (snel) voor elkaar krijgt zonder medische reden. Het is natuurlijk om te bevallen op natuurlijke wijze. Je kunt er natuurlijk wel aangeven steeds bij de VK zodat er meer begrip is. En ook in het ziekenhuis bevallen zodat je medische begeleiding hebt. Ik zou ook het liefst niks van mijn bevalling mee krijgen maar zo werkt het krijgen van een kindje nou eenmaal niet.. Zoals iemand net al zei: focus je op het positieve. Je hoort vaak alleen de negatieve/traumatische bevallingsverhalen. En besef je dat je niet de enige bent die bang is voor bevallen.

Hey,
Begrijp de angst wel een beetje. Ik ben nu 39,4 wkn dus mijn bevalling is er snel. Ik heb er voor gekozen om een bad bevalling te doen. Zou heel veel in de pijn moeten schelen en veel meer rust gevend dan op bed. Mja er kan nog van alles gebeuren waardoor een bad bevalling niet mogelijk is (zoals wanneer je ingeleid moet worden). 
Ik probeer positied te denken en heb ook verschillende videos bekeken van bad bevallingen. Dat bevestigde alleen maar de wil naar een bad bevalling. Ik kijk juist zeer tegen een keizersnee op, vooral op de litteken als de verzorging van de wond of dat niet gaat infecteren. Ik hoop juist dat een keizersnee niet nodig gaat zijn.
Geen idee watvoor verhalen je hebt gehoord of gelezen (heb namelijk ook heel veel traumatische bevallingen gelezen als gehoord) maar dat zou je niet moeten laten afschrikken want jij bent hun niet. 
Dit is trouwens ook me 1ste kindje dus ik heb ook geen idee hoe het voelt of hoe het zou kunnen gaan.
Liefs  xx

Lady's mom, waarom mag je niet in bad bevallen als je ingeleid wordt? Ik ben nl ook ingeleid en ben gewoon in bad bevallen. 
In bad bevallen is zeker aan te raden. Ik kon me enorm goed ontspannen in bad. Daarnaast is het een hele mooie en bijzondere ervaring. Ik wil nu weer graag in bad bevallen. 

Zeeuwse mama,
Kwam veel te lezen dat bij bevallingen een bad niet mogelijk was wanneer je wordt ingeleid. Maar ondanks inleiding, kan het nog steeds? Nou dat lucht echt op! Was bang dat een badbevalling niet meer mogelijk was als het te lang zou duren. Ben bang dat ze nog lang blijft zitten... zucht!

Wat ontzettend rot dat je zo'n gevoelens en paniek krijgt als je aan bevallen denkt! Hoe ver ben je nu? Al bij de verloskundige geweest? Ik denk dat het heel belangrijk is open over je gevoelens te praten met de verloskundige. Ik vraag me af of een geplande keizersnede de oplossing is voor jouw angsten. Een keizersnede moet je wel echt zien als een operatie met ook risico's en een langer herstel.
Ik heb zelf twee heel fijne bevallingen gehad. Eerste thuis en tweede ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging. Ja, bevallen is heftig en pijnlijk, maar ook echt het allermooist wat ik ooit heb meegmaakt.  Er zijn al miljarden vrouwen bevallen. Je lijf is hiervoor gemaakt. Ik hoop dat je meer vertrouwen in je lichaam (en natuurlijk ook in de personen die je begeleiden) krijgt naarmate je zwangerschap vordert. 

Terug
Bovenaan