keuze voor fv bij eerste kindje, waarom krijgt bv niet eens de kans? ben benieuwd

Weet je wat ik me afvraag waarom deze discussie er altijd is(niet dat dat erg is dat is juist goed) en waarom dat deze vaak verloopt met steken onder water en felheid.(niemand persoonlijk bedoeld) Het is misschien een stom vergelijk maar je wordt toch ook niet kwaad als iemand een string draagt en jij niet.En inderdaad als je niet wil lezen dan doe het niet.Als je al krielig wordt van zo iets normaal dan wil ik niet weten hoe je bent als er echt iets ernstigs is.Je kunt voor jezelf de voordelen en de nadelen op een rijtje zetten maar feiten zijn feiten of je hier nou mee eens bent of niet.En over feiten kun je wel praten maar eigenlijk niet discussieren dat kun je alleen over meningen.En die moet iedereen kunnen geven of je gaat iets anders doen maar krielig worden heeft niet zo veel zin

ik heb drie weken mijn kindje de borst gegeven zij kreeg spruw en ik tepelkloven en ik had echt enorme pijn bij het voeden en ben toen acuut gestopt er was geen mens meer die me kon overhalen
wat een ellende was dat bij een volgend kind begin ik direct met de fles dit hoeft van mij nooit meer

ok... tip van de dag:
Laat iedereen in elkaars waarde, met haar beslissingen.Iedereen haar eigen keus.

Zelf heb ik een poging gedaan met borstvoeding, mijn kleine meid was veel te licht, ik heb 1 ver ingetrokken tepel en 1 afgevlakte tepel.
Toch heb ik het een aantal   dagen geprobeerd, (elke 2 uur voeden) lukte voor geen meter... en de kleine kreeg zelfs met tepelhoed de tepel niet te pakken.
Achteraf had het nooit kunnen lukken, de kleine heeft ook nog eens het KISS-syndroom.
En dan het afkolven.. ja HAD ik kunnen proberen, maar niet gedaan.
Als je 8 dagen zo aan het sukkelen bent elke 2 uur ben je zowel zelf en de kleine zo gefrustreerd, dat dat ook niet meer gezond is.

het enige wat ik probeer te zeggen: de vrouwen die wel borstvoeding geven: respect... maar ook voor de vrouwen die het NIET doen.. welke type fv dan ook: ook RESPECT

(ps ben zelf ook een fv kindje en er ook niet minder om geworden..   heb ook geen allergieen ofzo)

Hallo Allemaal, Ik wilde even laten weten, dat toen ik net zwanger was, absoluut geen bv wilde geven. Ik heb hele gevoelige borsten en tepels en was zo bang dat het zeer zou doen. Ook dacht ik dat mijn kindje het meest intiemste wat ze kon krijgen zou missen met mijn partner. Een kennis van mij noemde mij egoistisch. Ik werd daar eborm boos over. (wie is zij om te bepalen wat ik moet doen en dan ook te oordelen). Maar ik ben toen naar zo'n borstvoedings informatie avond geweest en heb het gewoon geprobeerd. Nynthe (mijn dochtertje) is ondertussen 19 weken oud en ik geef nog steeds 2 keer per dag bv.  Ik  vind dat  iedereen zelf mag weten. Ik ben wel van mening als je twijfelt, dat je het dan gewoon moet proberen, lukt het niet dan kun je altijd nog op fv overstappen.
O ja, het is wel heel fijn om 's ochtens en 's avonds mijn meisje heel dicht tegen mijn te hebben tijdens het voeden, groeten Yvette

quote: saben reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-02-2007 21:35:40'));

ik heb drie weken mijn kindje de borst gegeven zij kreeg spruw en ik tepelkloven en ik had echt enorme pijn bij het voeden en ben toen acuut gestopt er was geen mens meer die me kon overhalen
wat een ellende was dat bij een volgend kind begin ik direct met de fles dit hoeft van mij nooit meer

Hoi Saben,
Vreselijk joh, dat je spruw en tepelkloven kreeg. dat is inderdaad ellende, mijn zoontje en ik hebben het ook nu in totaal al drie keer gehad, en het was ellende; voor hem want hij kon niet meer drinken of eten, en voor mij om dat mijn borsten ZEER deden, ohoh wat deed dat pijn, en elke keer had ik te laat door dat het spruw was, maar ik heb elke keer wel veel gehad aan contact met HA en lactatiekundige, vooral die laatste heeft me goed geholpen en gesteund.

Jammer dat het bij jou zo gegaan is, en ik begrijp dat je denkt; 'die ellende nooit meer'. Ik las eerder in dit draadje een bericht dat er niet de juiste informatie verstrekt wordt, en dat kan ik onderschrijven; aan bv geven zitten ook nadelen, en het kan gepaard gaan met een hoop gedoe en PIJN, en dat moet je eigenlijk ook weten voordat je eraan begint. maar ja, het is nu zo gegaan bij jou, en dat is erg. Blijkbaar ben je er ook boos over.

ik begrijp het dat je er een volgende keer niet aan begint, ik vind het tof dat je reageert op mijn vraag, maar jij hebt het iig de kans gegeven, en ik richtte me juist op vrouwen die bij voorbaat bij hun eerste al denken van , gelijk aan de fles. begrijp je, maar evengoed bedankt voor je bericht

groetjes

quote: Vetje74 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-02-2007 17:38:26'));

Hallo Allemaal, Ik wilde even laten weten, dat toen ik net zwanger was, absoluut geen bv wilde geven. Ik heb hele gevoelige borsten en tepels en was zo bang dat het zeer zou doen. Ook dacht ik dat mijn kindje het meest intiemste wat ze kon krijgen zou missen met mijn partner. Een kennis van mij noemde mij egoistisch. Ik werd daar eborm boos over. (wie is zij om te bepalen wat ik moet doen en dan ook te oordelen). Maar ik ben toen naar zo'n borstvoedings informatie avond geweest en heb het gewoon geprobeerd. Nynthe (mijn dochtertje) is ondertussen 19 weken oud en ik geef nog steeds 2 keer per dag bv.  Ik  vind dat  iedereen zelf mag weten. Ik ben wel van mening als je twijfelt, dat je het dan gewoon moet proberen, lukt het niet dan kun je altijd nog op fv overstappen.
O ja, het is wel heel fijn om 's ochtens en 's avonds mijn meisje heel dicht tegen mijn te hebben tijdens het voeden, groeten Yvette

Wat een mooie middenweg zo! Heerlijk dat jullie van die twee voedingen genieten!
Grappig he, dat je er eerst compleet anders over gevoeld hebt? Knap dat je dan toch probeert, ik deel jouw mening, wat niet wil zeggen dat ik geen respect heb voor mensen die anders beslissen.

geniet van je meisje,
groetjes

quote: verdrietigmeisje22 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-02-2007 13:53:04'));

ik heb het bij de eerste 6 wk geprobeerde e ben niet van om mijn kraamtijd van de tweede te laten verpasten door het mislukken van de borstvoeding.deze keer ga ik genieten van mijn kleintje en ga dus fv geven

ik had eerder op je berichtje willen reageren, maar het schoot er bij in
Ik vroeg me af hoe de bv mislukt was bij jou? Waar lag het aan?
Ik kan goed begrijpen dat je geen zin hebt om bij de tweede je kraamtijd er door te laten vergallen, de vraag is echter of het de tweede keer niet anders zou kunnen gaan?
Maar ik was benieuwd of je er iets over wilde zeggen, hoe het bij jullie verlopen is?

Mijn kraamtijd was echt geen ROZE wolk, oh wat was die wol gitzwart....ik heb ook veel huilend tijdens en na de voedingen gezeten, van ohohoh, waarom heeft niemand me dit verteld>>>!!?? die pijn, ik kon me niet indenken dat andere mensen het volhielden als het ZO moest...maarja, gelukkig kon ik na flink wat advies, hulp...toch verder voeden, maar ik heb met zeven weken ook een oak fv in huis gehaald! Maar na 1 flesje, heb ik dat pak niet meer gebruikt; maar dat is mijn ervaring, het is voor iedereen anders, dat besef ik heus

veel plezier en succes met je tweede kleintje!
Groetjes

quote: clasce reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-02-2007 13:34:43'));

Hallo,

Met veel belangstelling deze 6 pagina's gelezen.
Wil graag vertellen hoe het bij mij ging.
Tijdens de zwangerschap, in de 4e maand, begon de melk al uit mijn borsten te komen. Dus ik had toen al van die lapjes ervoor (ben de naam kwijt, wij noemden ze altijd melkpads).
Toen Robin geboren is bijna gelijk aangelegd en dat ging goed. Hij dronk goed alleen lukte het hem niet mijn tepel in de mond te nemen.
Nu had ik wat platte tepels. Kraamhulp deed  een tepelhoedje erop, ging super. 3e dag na de bevalling kreeg ik stuwing, die niet op hield, was een beetje pijnlijk. Op de 7e dag werd ik ziek. Had meer dan 40 graden koorts en toen de verloskundige langskwam (gebeld) kwamen we erachter dat ik baarmoederontsteking had. Antibiotica, kind onder de puskopjes. Kregen we spruw. En dat is best pijnlijk. Daaroverheen kreeg ik nog buikgriep en toen had ik het psychisch helemaal gehad. Later bleek dat Robin een te korte tongriem heeft, daarom kan hij niet een hele tepel pakken, alleen maar een gedeelte ervan.

Borstvoeding liep niet meer en deed enorm zeer. Heb toen maar een fles gekocht en een pak melkpoeder, zeer tegen mijn zin. Maar achteraf is het voor mij wel beter geweest, lichamelijk. Ben nog erg lang slap en veel moe geweest.
Psychisch heb ik het erg lang moeilijk gevonden om mijn kind melk uit een pak te geven. Wij eten biologisch en ik heb het beste voor met mijn kind, daar hoort ook BV bij.
Maar ik heb mij voorgenomen om bij een volgende, als we  nog een kindje mogen krijgen, gewoon weer BV te gaan geven.

Robin is een goede  eter, is niet heel vaak ziek en groeit lekker. Daar ben ik blij mee.
Maar ik vind het nog steeds moeilijk, en baal van mijzelf dat ik toch niet heb doorgezet ondanks alles.

Groetjes Linda

Oh Linda wat een verhaal, wat vreselijk!!
En dat je van jezelf baalt....meid dat vind ik nog het ergste eigenlijk. Jij hoeft niet van jezelf te balen, jij hebt zo je best gedaan!
Antibiotica kuur, en dan spruw en dan loopt het niet, grrrr hoeveel kan een mens verduren??
En dat je bij de tweede het gewoon weer gaat proberen, na zo'n rottige ervaring, dat getuigt toch ook van heel veel doorzettingsvermogen?
en een verkorte tongriem, daar kan de beste wil niet tegen op....dat is gewoon een medisch feit,
ik wens je veel succes en liefde met je tweede kindje
groetjes!

Terug
Bovenaan