keuze voor fv bij eerste kindje, waarom krijgt bv niet eens de kans? ben benieuwd

marloes, dit is echt heel jammer;
terug bij af; heb je de berichten wel gelezen, vraag ik me af.

De sfeer was net weer zodanig verbeterd binnen dit draadje, dat er ruimte voor iedereen was om haar mening/ beweegreden/ ideeen te uiten/ vertellen zonder dat er gelijk een oordeel overheenkwam, en daar hebben we allemaal baat bij.

Wat jij nu doet is niet alleen die sfeer om zeep helpen, maar ook de vooroordelen aanwakkeren. Ik zou zeggen, niet doen, alsjeblieft; je hebt recht op je mening en je mag die altijd en overal verkondigen, maar denk aan anderen, en aan de toon waarop je het doet.

wasabimammie, en Ptra, ik vind jullie juist heel positief in deze discussie, laat de eer aan je zelf, zoals je nu al doet. Ik was iig heel blij met jullie berichten, deze laatste toevoegingen van marloes, ach, het is droevig dat het zo afloopt, maar blijkbaar kan het niet anders.

groetjes

Nou zeg.... iedereen mag z'n zegje doen en nu mag ik het niet (meer).
Maar okee, ik heb grotendeels alle reacties gelezen maar niet alle.
Misschien is het ook allemaal iets harder geschreven dan ik bedoel maar ik sta er wel achter.
Hier in mijn omgeving heb ik (bijna) niemand die ook borstvoeding geeft. Maar als ik het er met die moeders over heb, zeggen ze allemaal dat ze dat ook hadden willen doen. Als ik dan vraag waarom ze het nu niet meer geven, ligt daar bijna altijd en oorzaak achter die verholpen had kunnen worden indien ze de juiste informatie hadden gehad. En zeggen ze allemaal dat ze bij een evt. volgende het ook anders zouden doen.
En als flesvoeding zo goed zou zijn als borstvoeding, waarom geeft dan zelfs de overheid een verbod op reclame voor zuigelingenvoeding? Maar okee, laat maar zitten anders kunnen we inderdaad weer van voor af aan beginnen.
Maar zoals ook in de stelling staat dat je flesvoeding voor jezelf kiest is ook niet helemaal negatief bedoeld hoor. Soms MOET je nou eenmaal voor jezelf kiezen. Wat heeft een kindje eraan als de moeder er aan onderdoor gaat. (Maar misschien met de juiste info was ze er niet aan onderdoor gegaan....) Dat snap ik ook wel.
Kort samengevat: met de juiste info kùnnen veel meer mensen bv geven, daar ben ik wel heilig van overtuigd.
Sorry als mijn reacties misschien te heftig overkomen....

ik heb het bij de eerste 6 wk geprobeerde e ben niet van om mijn kraamtijd van de tweede te laten verpasten door het mislukken van de borstvoeding.deze keer ga ik genieten van mijn kleintje en ga dus fv geven

hééérlijk, zo'n felle discussie! houdt het spannend hier!
En ga nu niet zeggen, dat het verschrikkelijk is al die felle reacties, dat het kwetsend is enzo. Want dan moet je gewoon niet meer lezen en reageren. Als je reageert wil je ook graag meedoen aan deze discussie toch? moet kunnen hoor!
Nog even een stukje van www.babyinfo.nl

Moedermelk geen bescherming eczeem

11 januari 2007

Kans op eczeem even groot als bij flesvoeding

Hoewel borstvoeding natuurlijk heerlijk is om je kind te (kunnen) geven, blijkt het uit onderzoek niet zo te zijn dat je kleine minder kans op eczeem heeft. De Universiteit van Maastricht heeft onderzocht in hoeverre moedermelk bescherming biedt en kwam tot de conclusie dat eczeem in de eerste drie maanden na de geboorte zelfs iets váker voorkomt onder borstgevoede kinderen.

Het blijkt ook dat van de gevolgde baby’s op eenjarige leeftijd meer dan een vijfde last van eczeem heeft. De kans erop is met of zonder borstvoeding even groot. Maar na correctie van een aantal andere factoren, zoals levensstijl van de moeder, allergie in de familie en een vroege introductie van vast voedsel, hadden baby’s die minstens zeven maanden borstvoeding hadden gehad iets minder last van eczeem.

(Bron: NRC Handelsblad)

Een baby aan de borst is een ontzettend lief gezicht en moedermelk (kunnen) geven ís ook bijzonder. Maar zoals uit dit onderzoek blijkt: het biedt dus niet de voordelen tegen het ontwikkelen van allergieën, zoals altijd is aangenomen. Maakt dit voor jou verschil in je keuze voor geven dan wel langer doorgaan met het geven van borstvoeding?

quote: sjana1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-02-2007 16:22:40'));

hééérlijk, zo'n felle discussie! houdt het spannend hier!
En ga nu niet zeggen, dat het verschrikkelijk is al die felle reacties, dat het kwetsend is enzo. Want dan moet je gewoon niet meer lezen en reageren. Als je reageert wil je ook graag meedoen aan deze discussie toch? moet kunnen hoor!
Nog even een stukje van www.babyinfo.nl

Moedermelk geen bescherming eczeem

11 januari 2007

Kans op eczeem even groot als bij flesvoeding

Hoewel borstvoeding natuurlijk heerlijk is om je kind te (kunnen) geven, blijkt het uit onderzoek niet zo te zijn dat je kleine minder kans op eczeem heeft. De Universiteit van Maastricht heeft onderzocht in hoeverre moedermelk bescherming biedt en kwam tot de conclusie dat eczeem in de eerste drie maanden na de geboorte zelfs iets váker voorkomt onder borstgevoede kinderen.

Het blijkt ook dat van de gevolgde baby’s op eenjarige leeftijd meer dan een vijfde last van eczeem heeft. De kans erop is met of zonder borstvoeding even groot. Maar na correctie van een aantal andere factoren, zoals levensstijl van de moeder, allergie in de familie en een vroege introductie van vast voedsel, hadden baby’s die minstens zeven maanden borstvoeding hadden gehad iets minder last van eczeem.

(Bron: NRC Handelsblad)

Een baby aan de borst is een ontzettend lief gezicht en moedermelk (kunnen) geven ís ook bijzonder. Maar zoals uit dit onderzoek blijkt: het biedt dus niet de voordelen tegen het ontwikkelen van allergieën, zoals altijd is aangenomen. Maakt dit voor jou verschil in je keuze voor geven dan wel langer doorgaan met het geven van borstvoeding?

Hoi,

Dit artikel is al aan bod gekomen én ontkracht op pagina vier (zo'n beetje in het midden) van deze discussie: Pagina vier.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Terug
Bovenaan