keuze voor fv bij eerste kindje, waarom krijgt bv niet eens de kans? ben benieuwd

Hallo,

Met veel belangstelling deze 6 pagina's gelezen.
Wil graag vertellen hoe het bij mij ging.
Tijdens de zwangerschap, in de 4e maand, begon de melk al uit mijn borsten te komen. Dus ik had toen al van die lapjes ervoor (ben de naam kwijt, wij noemden ze altijd melkpads).
Toen Robin geboren is bijna gelijk aangelegd en dat ging goed. Hij dronk goed alleen lukte het hem niet mijn tepel in de mond te nemen.
Nu had ik wat platte tepels. Kraamhulp deed  een tepelhoedje erop, ging super. 3e dag na de bevalling kreeg ik stuwing, die niet op hield, was een beetje pijnlijk. Op de 7e dag werd ik ziek. Had meer dan 40 graden koorts en toen de verloskundige langskwam (gebeld) kwamen we erachter dat ik baarmoederontsteking had. Antibiotica, kind onder de puskopjes. Kregen we spruw. En dat is best pijnlijk. Daaroverheen kreeg ik nog buikgriep en toen had ik het psychisch helemaal gehad. Later bleek dat Robin een te korte tongriem heeft, daarom kan hij niet een hele tepel pakken, alleen maar een gedeelte ervan.

Borstvoeding liep niet meer en deed enorm zeer. Heb toen maar een fles gekocht en een pak melkpoeder, zeer tegen mijn zin. Maar achteraf is het voor mij wel beter geweest, lichamelijk. Ben nog erg lang slap en veel moe geweest.
Psychisch heb ik het erg lang moeilijk gevonden om mijn kind melk uit een pak te geven. Wij eten biologisch en ik heb het beste voor met mijn kind, daar hoort ook BV bij.
Maar ik heb mij voorgenomen om bij een volgende, als we  nog een kindje mogen krijgen, gewoon weer BV te gaan geven.

Robin is een goede  eter, is niet heel vaak ziek en groeit lekker. Daar ben ik blij mee.
Maar ik vind het nog steeds moeilijk, en baal van mijzelf dat ik toch niet heb doorgezet ondanks alles.

Groetjes Linda

Eens met Marieke

Ik heb ook geen borstvoeding geprobeerd, omdat wij zelf flessenvoeding beter vonden
Geen uitleg waarom, het is onze keuze (THANK GODDDDDD dat er een keuze bestaat)

Gr. Jeannette L

Kikkertoto hier je antwoord op je vraag.

Ik ben ook een fv-moeder, heb bij alle 3 de kinderen meteen de fles gegeven.

Mijn reden bij de 1e was: Als je bv geeft, geef het dan zeker 9 maanden. Nou, Ik wilde wel kolven, maar niet op mijn werk (School) waar constant pubers in mijn kabinet rond lopen! Mijn werkgever had voor mij wel een andere plek: de WC! NOT!! Thuis of kdv was te ver weg om zelf te gaan voeden!

De 2e was zo hongerig dat ik bv meteen met bijvoeding moest geven!!, Zelfs de  fv voor hongerige baby's was niet voldoende! Kwam steeds elk uur! Dus volledig fv en elk uur een flesje water!

Nu, bij de 3e, wilde ik weer bv geven. Maar de vk raadde mij dit af. 3 kinderen, geen ervaring en zeer grote kans op een pnd. Ik zou geen rust meer krijgen! En rust is voor mij momenteel het allerbelangrijkste!

Ben heel tevreden dat ik weer de fles geef, kinderen zijn tevreden, mama tevreden: kortom iedereen happy! Wat reuze belangrijk is!

Sorry hoor Kikkertoto, maar je krijgt niet voor niets deze reacties. De discussie is al weet ik veel hoe vaak gevoerd en het kan prettig zijn om het erover te hebben. Maar de manier waarop jij het opstart, krijg ik er de kriebels van. Op een of andere manier een beetje dubieus. Waarom weet ik ook niet. Wil je een pluim? Bij deze, heel goed van jou hoor.

goh dankjewel, ja inderdaad ; ik zat Echt op een pluim van Jou te wachten!
dat jij er de kriebels van krijgt wanneer iemand anders een vraag stelt...wat kan ik daar aan doen?

by the way, je hoeft deze berichten toch niet te lezen? Ik dwing je niet om ergens over na te denken, stel je voor.
Nou bedankt hoor; dat was een hele constructieve toevoeging.

oh en trouwens, ik kan wel tegen een stootje hoor, maar die achterdocht die hier af en toe rondwaart......wauw, dat ben ik van mn leven nog niet zo tegengekomen.....
wat is er zo moeilijk aan om te geloven dat ik oprecht belangstelling zou hebben?
bah

Terug
Bovenaan