KID/BAM - een boel onzekerheden!

Allereerst........ gefeliciteerd!!!!! Super zeg!!!
enorm bedankt voor je uitleg! Ik wil ook open en eerlijk zijn naar mijn dochtertje als ze gaat vragen ze is nu pas 8 weken dus dat is van latere zorg maar je denkt er toch over na! 
Het is idd wel fijn dat de anonimiteit niet meer kan en dat ze later altijd op zoek kunnen naar hun biologische vader als ze dat willen.
ik vind heel weinig forums of ander soort groepen met bam moeders, jij nog tips?
maar wat fijn dat je toch best snel zwanger bent in dit traject want je hoort wel dat het tot een jaar kan duren! Ik zelf had leeftijd (39) tegen plus maar 1 eileider dus ze hadden me gewaarschuwd dat het wel langer dan een jaar kon gaan duren, godzijdank de 6e poging raak en heb ik geloof ik ook een stuk of 5 testen gedaan haha! Ik dacht nml ook steeds oh ik word toch ongesteld zo voelde het maar nee hoor! 9 maanden later een prachtige dochter op de wereld gezet.
je krijgt wel "oordelen" als bam moeder, maar vond mijn gynaecoloog zo lief die zei "geen kind is gewenster dan een kind waar zo bewust voor gekozen is en zoveel moeite voor is gedaan" en zo is het maar net!! 
Ik zou het leuk vinden om op de hoogte te blijven van je zwangerschap! 

Dankje!! Ik ben ook echt super blij! Al kan ik het nog steeds niet echt geloven ;) Ja ongelooflijk dat het in 1 keer raak is. Nou heb ik een aantal lesbische stellen in mn omgeving die bij alle zwangerschappen ook in 1 keer insemineren zwanger waren. Maar ik had nooit verwacht dat dat bij mij ook zou gebeuren. Gelukkig heb ik dan wel weer mijn leeftijd mee, ik ben 29. 

Oh, maar jij bent dus ook pas net bevallen! Nog gefeliciteerd met je dochter! En je gynaecoloog heeft helemaal gelijk! We hebben er zo goed over nagedacht, alle opties uitgeplozen en bij de intake en screening zo door de mangel gehaald, dat het meer dan 100% een bewuste keuze is. Ik geloof meteen dat je als bewust alleenstaande moeder genoeg oordelen over je heen krijgt. Je bent toch anders dan wat er verwacht wordt. Ik ben altijd al anders geweest, doordat ik geen vader heb en doordat ik lesbisch ben en als puber was ik gothic en nu kies ik ervoor om niet op een partner te gaan zitten wachten maar alleen voor het ouderschap te gaan. Ik zal vast genoeg scheve blikken, zure opmerkingen of andere dingen over me heen krijgen. Maar so be it. Die instelling heb ik altijd gehad, ik hoop dat ik die instelling ook vast kan houden. Natuurlijk denk ik ook nu al na over of dit nare gevolgen voor mijn kind kan hebben. Maar ik woonde in een klein dorpje toen ik kind was en er waren genoeg mensen die er zo hun mening over hadden, maar ik had ook gewoon mijn vrienden en ik heb me nooit vervelend anders gevoeld ondanks dat ik wel wist dat ik anders was. Als je weet waar je voor staat en als je weet dat jij je best doet, dan laat de rest maar denken. Als jij en je dochter maar samen gelukkig zijn. 

Ik ga je op de hoogte houden van mijn zwangerschap! Ik ben zo benieuwd hoe het allemaal zal gaan. 

ik zie trouwens online overal dat ze de zwangerschap al gaan tellen vanaf de laatste menstruatie.. moet ik dan nu kijken voor info bij de 3 weken zwanger zoals ik echt ben, of moet ik daar dan voor die algemene berekeningen nog 2 weken bij op tellen? gezien ze overal uitgaan van dat je 2 weken voor je ovulatie ongesteld was. 
En bij de echo 4 september er maar van uit gaan dat dit een inwendige echo gaat zijn of niet? omdat het nog zo vroeg in de zwangerschap is. Dan weet ik dat ik even een wijde rok aan moet doen, want ik moet de jongste (3 jaar) van mijn oppaskinderen meenemen gezien het tijdens werktijd is. dan kan ik die kleine nog een beetje bij mn hoofd zetten en heeft hij niet te spannende verhalen te vertellen aan het eind van de dag :p haha 

Hoppaaaa, gefeliciteerd!! Zo leuk! Dit is het mooiste wat er is. Idd 5 weken zwanger nu dan. Geniet ervan! 

Ze rekenen bij jouw vanaf je inseminatie
de eerste echo is meestal inwendig maar wat je dan ziet ❤️
geniet ervan! 
Ik trek me geen zak aan wat ze zeggen ik woon in een klein dorp waar volgens mij 3/4 kerken staan dus ik viel sowieso al buiten de boot omdat ik niet bij die "clubjes" hoor. 
Kon jij nog in en Nederlands ziekenhuis terecht qua donor? Ik moest voor zaad uitwijken naar Denemarken (Cryos) omdat ik 1,5/2 jaar wachten te lang vond gezien mijn leeftijd. Werd wel ik NL geïnsemineerd. 
Fijne dag! Geniet! Word elke dag weer leuker en zeker na de echo

dankje dankje!! 
het eerste wat ik ook dacht vanmorgen was: whaaaaa ik ben zwanger!!! 
Ja, ik ben idd zo benieuwd naar de eerste keer dat hartje zien kloppen! Maar goed dat ik dan idd weet dat het waarschijnlijk een inwendige echo zal zijn, dan pas ik mijn kleding daar even op aan. 

Heel goed dat je je niks aantrekt van anderen! de bekrompenheid van anderen is hun gemis en jij kunt je dochter iig leren dat anders zijn helemaal niet slecht is maar dat alles mogelijk is als je het graag wil. 

Ja, ik heb het geluk dat ik in Arnhem woon. Het rijnstate heeft een van de korste wachttijden van Nederland en insemineren gelukkig ook alleenstaande/lesbische vrouwen. En daar was ik ook heel blij mee want het ziekenhuis had bij mij de voorkeur. Ik heb 20 oktober de verwijsbrief van de huisarts gekregen. 15 februari het eerste intakegesprek, 6 april psychologische screening, 14 juni kreeg ik eindelijk te horen dat ik groen licht had en dat ik verder mocht met het traject, 20 juni heb ik mijn top 3 donoren uit mogen kiezen en 25 juli was de eerste inseminatie, en 14 augustus wist ik dat ik zwanger ben :D als ik het zo opsom dan valt het allemaal reuze mee en heb ik super veel geluk gehad met hoe snel het is gegaan, maar pfff al die onzekerheid van het wachten op groen licht, dat leek wel jaren te duren. 

Ik had december 2015 mijn eerste afspraak en kon alleen via cryos dan snel starten maar uiteindelijk duurde dat (zeker voor je gevoel) een eeuwigheid!! Volgens mij juni 2016 dat ik pas groen licht kreeg, maar het resultaat blijft hetzelfde een wolk van een dochter ❤️ het is puur op het moment dat je erin zit dat het wachten zo lang duurt je leeft van ovulatie naar menstruatie naar ovulatie...... 
maar gezien mijn leeftijd en maar 1 eileider mocht ik nog niet klagen! 

nee inderdaad, het heeft gewoon zo moeten zijn! prachtig dat je nu kunt genieten van je kleine meid. Hoe voel je je nu 2 maandjes na de geboorte? gaat het herstellen goed? en heb je wel hulp van familie/vrienden? 
En wat waren de kwaaltjes waar je last van had tijdens je zwangerschap? 

Terug
Bovenaan