KID/BAM - een boel onzekerheden!

Ik voel me nu goed, was in het begin best onzeker of ik alles wel goed deed en of het "eerlijk" was naar mijn dochter dat ik het alleen ga doen (komt ook door opmerkingen omgeving)
Ik heb tijdens mijn zwangerschap alleen maar last gehad van spanning!!! Maar dit komt doordat ik 7 jaar met mijn (ex) partner in de medische malle molen heb gezeten ik heb 10 zwangerschappen gehad die eindigde in miskraam of buitenbaarmoederlijke zwangerschap door een chromosoom afwijking bij mijn partner, drie keer ivf/pgd gehad maar zonder resultaat helaas, relatie stuk maar die kinderwens bleef!!! Dus toen het besluit genomen om het KID traject in te gaan en geen seconde spijt van.
maar dit zorgde wel voor spanning of het allemaal wel goed zou gaan wekelijkse echo's om mij gerust te stellen. Deze spanning kwam eruit toen ik net bevallen was en dat was ook niet verwonderlijk. Gelukkig een schat van een moeder die dagelijks komt.
sorry heel verhaal..... maar merk door te delen dat het "oplucht" ook al is het op en forum word je ook minder veroordeeld. Hier in mijn omgeving vonden mijn mensen me een egoist omdat ik door ben gegaan. Gelukkig mijn ex partner niet en hebben we goed contact.
lichamelijk heb ik nergens last van gehad gelukkig en de bevalling vond ik ook niet erg was alleen maar dankbaar dat dat meisje op mijn buik lag! 

ik snap je spanning meteen! je hebt er ook al een hele weg op zitten! echt dapper dat je er toch alleen voor bent gegaan en het is je ook zo gegunt dat je nu je kleine meid hebt mogen krijgen! 
en wat naar om te horen dat er in je omgeving ook zo slecht op gereageerd is. ik kan die mening echt niet begrijpen. wat is er nou egoistisch aan je grote wens tot vervulling proberen te laten gaan?! fijn dat je ex hier heel anders over denkt! het zal voor hem misschien ook confronterend zijn. fijn dat je die steun in ieder geval hebt! en ook dat je moeder vaak langskomt. 
ik herken je spanning en onzekerheden ook wel, ondanks dat ik die negatieve opmerkingen niet vanuit mijn omgeving heb gekregen. sinds ik zwanger ben komen de onzekerheden ook ineens naar boven. ik weet dat ik het helemaal doordacht heb en dat ik het ook kan, maar dan toch ineens de twijfel of alleen ik genoeg gaat zijn, dat ik misschien geen broertjes/zusjes kan gaan bieden en er ook maar 1 ouder is. en buiten die zorgen, ook de zorgen of het allemaal wel goed gaat met dat kleine wondertje in mijn buik. de eerste weken van mijn zwangerschap voelde ik vanalles! bijna constand een licht zeurende (mestruatiekrampen achtige) buikpijn, vlagen van misselijkheid bh's zijn nu al 2 maten groter dan voorheen, moe, vaak plassen, soort van opvliegers, enorme zin in augurken en in naturel ribbelchips, opgezette buik, om vanalles kunnen janken... haha alle clichés kwamen al voorbij. inmiddels is er al veel veranderd; vooral de buikpijn is weg, alleen af en toe een steek, minder moe ook, minder vaak plassen al moet ik er wel nog steeds elke nacht rond 5 uur uit, veel minder opvliegers, geen zin meer in augurken maar nu in kaas en ik denk vaker aan iets zoets terwijl ik dat eigenlijk nooit in huis heb, dat snel kunnen janken is er nog steeds wel, en die borsten ook(!), en de opgeblazen buik ook.. het voelt allemaal nog steeds erg onwerkelijk, maar mn onderbewuste is er erg druk mee. ik droom echt elke nacht weer een ander verhaal. vele horrorverhalen over dingen die fout kunnen gaan zijn al voorbij gekomen, maar gelukkig ook een aantal mooie dromen :) 
ik hoop dat de eerste echo een stuk rust kan bieden, nog iets minder dan 2 weken wachten. 

maandag de laatste afspraak op afdeling voortplantingsgeneeskunde gehad en tevens mn eerste echo! het ging allemaal echt super snel! voor ik goed en wel besefte dat ik naar de echo van mijn kindje zat te kijken was het alweer voorbij. Daarna kwam er nog wat informatie en voor ik het wist stond ik weer buiten. Ik heb het hartje zien kloppen en gehoord dat het allemaal goed zit, dat is wel erg fijn. Maar ik vond het echt allemaal iets te gehaast gaan. Volgende week donderdag de intake op afdeling gynaecologie, gelukkig dan als het goed is weer een echo en dan is er wat meer tijd voor alles. Dan krijg ik ook de rest van de informatie over hoe en wat verder. Ik zal ook de hele zwangerschap bij de gynaecoloog blijven lopen ipv de verloskundige gezien ik een longembolie heb gehad een paar jaar terug. Als ik het goed heb, betekent dit meer afspraken en dus ook meer echo's! De kleine spruit was maandag met de echo 7mm. Toen voelde ik voor het eerst echte onzekerheid. Nou eigenlijk vooral de ochtend erna sloeg ineens de paniek toe. Op internet las ik heel andere afmetingen voor 8 weken en ineens werd ik bang of het dan wel echt goed zit allemaal. Dinsdag toch maar het ziekenhuis nog even gebeld, ik dacht ik ga niet zitten stressen tot volgende week donderdag. Ze zei dat ik de komende weken niet meer op internet mag gaan zitten lezen en dat er nu geen reden tot paniek is. De groei van het kindje kan nog erg schommelen, ook hebben ze nog niet vastgesteld wanneer ik ben uitgerekend en hoe ver ik dus nu ben. Het kan ook soms erg lang duren voor het vruchtje innesteld en daardoor kan de groei ook achterlopen op de officiele bevruchtingsdatum. Dat heeft me wel iets gerustgesteld maar nog steeds ben ik erg blij dat ik volgende week donderdag weer een echo krijg. De kindjes op mn werk weten het inmiddels ook, oh wat was dat prachtig mooi! Ze zijn er zo vol van, ze waren zo blij en verrast! En ze zeggen er alle3 bijna om het halfuur wel iets over. Super lief en ontroerend! Het wordt zo toch allemaal wel wat echter. 
Verder voel ik me echt super beroerd de laatste 1,5 week, mja het is allemaal voor een goed doel! En ergens is het ook een bewijs dat er vanalles gebeurd in mn lichaam. Ik ben vanmorgen ook met mn zusje naar de notaris geweest. We hebben vast wat afspraken doorgenomen die in het testament opgenomen gaan worden rondom voogdij e.d. 

Hoi!
dat was een goed advies niks Googlen!! Echt je word gek want het klopt vaak niet want elke zwangerschap is anders en elk kindje groeit anders. Niet twijfelen je bent "lekker beroerd" en dat bevestigd dat je gewoon goed zwanger bent! 
Uitgerekende datum moet niet moeilijk zijn aangezien je geïnsemineerd bent toch? Zo klaar als een klontje lijkt me ik rekende het altijd uit via zo'n teller via internet (dat dan weer wel ?)
hier de kleine meid flink ziek geweest en zelfs een weekje in het ziekenhuis gelegen.... maar is nu weer helemaal opgeknapt en is weer vrolijk aan het brabbelen.
ik blijf het volgen! Zo voel ik me niet alleen als BAM moeder haha! Het is toch anders in het ziekenhuis (streekziekenhuis dus niks gewend) kreeg ik een dikke pluim voor mijn doorzettingsvermogen vorige week met mijn dochtertje ik ben er namelijk 24/7 bij gebleven   , maar goed je kan niet anders als je het alleen doen maar dan is het toch fijn dat je een groot compliment krijgt en zelfs een dag een sticker op met supermama! Dat heb je soms wel even nodig om te horen dus ik heb hem met trots gedragen ?

Wel jammer trouwens dat je geen melding krijgt op dit forum als er reactie is op het onderwerp nu moet je echt steeds zoeken 

Ja idd! Dat zou fijn zijn als dat anders was (dat over dat je geen melding krijgt als er een nieuw bericht is). 

Inmiddels heb ik donderdag de eerste afspraak op afdeling gynaecologie gehad en nu echt kunnen genieten van een echo! het ging zo super snel en gehaast die eerste keer, maar nu werd er lekker te tijd genomen. Het kon zelfs al via mijn buik dus ik heb voor het eerst het hartje horen kloppen! Oh wauw wat was dat bijzonder! En de kleine is al super bewegelijk! Je ziet ook al veel meer op de echo dan de week ervoor. De groei is ook prima, loopt net wat dagen achter maar geen reden tot paniek. Ook 11mm gegroeid sinds de vorige echo dus dat komt helemaal goed. Ineens is er ook veel meer het besef dat ik zwanger ben en dat dat kleintje er echt aan zit te komen. Ik heb internet netjes links laten liggen, ik zie wel op de volgende echo hoe het met die kleine gaat! Mn buik groeit al wel hard zeg, ik pas nog maar 1 broek. Haha dus ik ga van de week maar eens met mn zusje shoppen. 4 Oktober is de volgende echo en ik kan niet wachten om te zien hoe die kleine zich dan weer ontwikkelt heeft. 
Ja schijnbaar berekenen ze de uitgerekende datum aan de hand van de grootte vant kindje. Het innestelen kan ook bij ene vrouw langer duren dan bij de anderen en dat heeft dan weer invloed op de groei vant kindje. Zoiets begreep ik ervan. Uitgerekende datum stond nu in de computer vant ziekenhuis op 16 augustus hahaha! Ik ga ervan uit dat dit 16 april moet zijn. Zoiets had ik zelf ook berekent. 

hé maar wat schrikken zeg! Pff zo klein nog en dan al een weekje int ziekenhuis. Wat had ze? Fijn dat ze weer opgeknapt is! En ook super fijn inderdaad om die complimenten te krijgen! Soms kan je niet anders, of wil je ook niet anders, maar de waardering ervoor is dan wel erg fijn, en ook dik verdiend! Je zit daar dan toch alleen naast je kleine meid. Er is vast meer familie even komen kijken, maar toch ben je dan de enige ouder die zich zorgen maakt over dr kindje, dat doe je dan toch alleen. Fijn dat jullie weer lekker thuis zijn en dat ze weer vrolijk aan het brabbelen is! 

Heey karlijn,
wat een leuk verhaal! word er helemaal enthousiast van!
gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik heb even een vraagje want ik wil ook beginnen aan kid, maar ik krijg geen doorverwijzing van mijn huisarts omdat ik niet medisch ben en het dus niet vergoed word.
Maar kan jij mij misschien uitleggen hoe dit precies werkt? krijg je het nou wel of niet vergoed? ik snap er niet zoveel van overal staat iets anders. Ik hoop dat jij me kan helpen en ik dan weer naar mijn huisarts kan gaan met de hoop dat ik een doorverwijzing krijg

Hoi Daphne,
las even mee, zelf ook kid traject gedaan.
je hebt je huisarts niet nodig je kunt rechtstreeks naar een ziekenhuis welke de behandeling uitvoeren.
voor KID geld dat er een voortraject is daar weet ik dan wat minder vanaf omdat ik vanuit ivf ben doorgestroomd maar zoals ik begrijp krijg je gesprekken en onderzoeken om te kijken of je geschikt bent.
dan is een Nederlandse donorbank voor mij duurde dat helaas te lang ik kreeg 2 jaar te horen en ben ik via het UMC uitgeweken naar een Deense donorbank genaamd Cryos. Geen wachtlijsten maar hangt wel een prijskaartje aan helaas. In het ziekenhuis betaald ik per inseminatie nog 150 euro. 
Heb je nog vragen stel ze gerust ik zag in het begin ook door de bomen het bos niet! 
Medische noodzaak voor KID is vaak niet aan de orde en weet dan ook niet of dat noodzakelijk is voor vergoeding als je alleen bent bijvoorbeeld ben je toch afhankelijk van dit soort behandelingen als je een kinderwens hebt. 

Terug
Bovenaan