Kilo's

Hoi meiden,
Hoe gaat het met de kilo's? Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik ruim 25 kilo aangekomen (veel te veel gesnoept en gesnackt...). Normaal sta ik eigenlijk altijd op 'rantsoen' omdat ik Sonja Bakker doe om op gewicht te blijven en niet te gaan jojo-en, maar als je zwanger bent mag dat natuurlijk niet. Dus tijdens die zwangerschap ging ik lekker genieten van wat ik normaal allemaal niet mocht...
Inmiddels was ik die kilo's fijn weer kwijt, en ik dacht: dat gebeurt me een volgende keer niet meer!
In het begin van deze zwangerschap lukte dat best goed, maar na een tijdje ging ik toch weer chips, chocola en toastjes eten. Balen!
Nu ben ik 6,5 kilo aangekomen en dat worden er de komende vier maanden vast nog veel meer, maar eergisteren ging wel de knop om: dat laat ik verdorie toch zeker niet meer gebeuren?! Tuurlijk, ik snap dat ik nog veel zwaarder ga worden, maar vanaf nu alleen maar door gezond eten en gezonde tussendoortjes! Laat de lente maar komen: fruitsalades met yoghurt, lange wandelingen en fietstochten maken, ...
En nu maar hopen dat ik het volhou :)
Ik ga de komende tijd nog wel twee keer een weekend weg: 1x met mijn man, en 1x met mijn moeder naar Londen. Daar ga ik natuurlijk wel heerlijk van genieten, maar niet overdreven, en daarna weer gewoon goed gezond eten. Misschien dat ik mezelf dan na de zwangerschap snel kan belonen met een nieuwe garderobe!
 
ooh zo moeilijk he? dan ben je zwanger..en kan je eten wat je wil..(goed excuus) komen die stomme kilo's dr weer bij.. dat is waarom ik de weegschaal negeer.. t ding helemaal weggestopt..haha.. maar nou heb ik ook geen recht van spreken.. zit nu nog 6 kilo onder mn startgewicht.. bij mn eerste 2 kindjes was ik 10-12 kilo lichter na de bevalling dan voor ik uberhaupt zwanger was..(ik kan wel wat lijden wat dat betreft hoor..haha)

en na de zwangerschap een nieuwe garderobe kan nooit kwaad! veel plezier met je weekendjes weg.. lekker genieten!
 
Ik zit nu nog 1,5 kilo onder mn startgewicht. Ik ben al wat steviger van mezelf en ben blij tot nu toe nog niet te zijn aangekomen. Ikblaat me ook wegen bij de verloskundige, dat creert voor meer mij een stok achter de deur dat ik in ieder geval niet uitgebreid ga snaaien.

Aankomen tijdens mn zwangerwchap prima, maar liever 10kg dan bijv. 20kg.
 
ik ben zwanger van de 2e en begon bij deze zwangerschap met hetzelfde gewicht als bij de 1e ;) was dus binnen paar weken na de bevalling al mijn overtollige kilo's kwijt alleen niet mijn flubber buikje hahahaa.
Nu is de kleine vandaag 8 maanden en ben ik vandaag 16 weken en ben gelukkig nog geen kilo aangekomen.
Wel heb ik al een buikje en een wat ingevallen gezicht en dat laatste baal ik echt verschrikkelijk van!!!
 
Ik zit nu 5,5 kilo onder mijn startgewicht, maar denk dat er binnenkort wel wat kilo's bij zullen gaan komen. Ik ben vooral in de laatste week en de eerste maanden na de bevalling van de vorige aangekomen, doordat ik in het ziekenhuis heb gelegen (en daar verwend werd en ook uit verveling ben gaan eten). De eerste maanden na de bevalling kon ik slecht vooruit doordat ik nog ziek was, dus geen lichaamsbeweging, maar wel lekker eten.
Ben deze zwangerschap dan ook heel wat zwaarder begonnen dan de vorige, dus hoop dat ik nu niet zo veel aan kom. En als ik weer in het ziekenhuis kom te liggen (wat ik uiteraard zeker niet wil) zorg ik dat ik alleen gezonde snacks in mijn laatje heb liggen...
 
Het snoepen en snaaien ken ik. Bij mijn vorige zwangerschap moest ik er niet eens aan denken. Gelukkig word t snoepen nu minder, heb er ook minder trek in. Kijk idd ook uit naar lente/ zomer, lekker weer die fruitsalades en andere gezonde lekkere dingen. Mijn vorige zwangerschap was ik bijna 20 kilo aangekomen, maar dit kwam door dat ik vochtvasthouden, binnen 2 weken zat ik alweer op mijn oude gewicht. Nu zou ik niet weten hoeveel ik ben aangekomen ( weegschaal is ingepakt ivm verhuizing) dus moet een keer even bij iemand wegen. Doen ze niet in het ziekenhuis, wat ik raar vind, ga daar volgende keer ook naar vragen. Normaal hoor ik dat iedereen bij controle moet wegen.Probeer nu ook echt wel goed op mijn eten te letten, probeer ook niet veel lekkers te kopen.
 
Hier in het ziekenhuis wegen ze ook niet, vind ik ook vreemd. Hoor van andere meiden ook altijd dat ze bij elke controle gewogen worden. Denk dat ze er in het ziekenhuis van uit gaan dat je het zelf wel in de gaten houdt en aan de bel trekt als je je zorgen maakt ofzo...
 
bij onze verloskundige wegen ze ook niet hoor! al jaren niet (mijn oudste zoon is bijna 3.. en bij hem werd ik ook niet gewogen) ze vinden het geen meerwaarde, medisch gezien is het niet nodig en de meeste vrouwen letten zelf wel op hoeveel ze aankomen. daarnaast vinden veel vrouwen het helemaal niet prettig om elke keer op de weegschaal gezet te worden. en om eerlijk te zijn, als het medisch gezien niet nodig is heeft ook niemand anders wat met mijn gewicht te maken.. de kleine neemt toch wel wat ie nodig heeft!
 
Terug
Bovenaan