Kilo's

Omdat ik er vanuit ging dat een zwangerschap voor ons er niet meer in zat ben ik vorig jaar ook maar eens aan de sonja bakker gegaan. Ben er in totaal 14 kilo van afgevallen maar merk nu wel dat als je zwanger bent en je weer "normaal" gaat eten de klo`s er sneller op zitten dan bij de andere zwangerschappen. Ik ben inmiddels 6 kilo aangekomen en baal daar flink van. Ook ik ben nu toch maar weer zo gezong mogelijk aan het eten zoals sonja het voor schrijft.
 
Ik zou uitkijken met het Sonja Bakker programma tijdens de zwangerschap. Het is een dieet en dat wordt sterk afgeraden tijdens de zwangerschap. Op de site van Sonja Bakker zelf staat ook dat je niet mee mag doen aan het programma als je zwanger bent (heb gehoord dat het ook in haar eerste boek staat, maar dat heb ik niet meer in huis, dus dit kan ik niet met zekerheid zeggen).
Dus mijn tip: Als je zin hebt om extra te eten / snoepen, neem dan iets gezonds waar weinig tot geen calorieën in zitten (zoals komkommer, augurken, sla, rijstewafel, vers fruit, yoghurt, bouillon, etc).
Maar eet wel gewoon, dat is beter voor je kindje. Je hoeft niet voor twee te gaan eten, maar je moet wel voldoende calorieën binnen krijgen zodat je kindje ook goed kan groeien.

Het voedingscentrum heeft richtlijnen hoeveel je zou moeten eten om een gezonde zwangerschap te hebben. Je zou kunnen kijken op:

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/zwanger/hoeveel-mag-je-eten-tijdens-de-zwangerschap.aspx

Hopelijk heb je er wat aan en kun je aan de hand daarvan iets samenstellen waar je zelf een goed gevoel bij hebt.
 
Terug
Bovenaan