Kilo's

De zwangere meiden die ik ken worden wel allemaal gewogen, dus denk dat het per gynaecoloog / verloskundige verschilt.
Op zich houdt iedereen het zelf wel in de gaten denk ik, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de vorige zwangerschap de weegschaal heb gemeden. Als ik dat niet had gedaan, had ik misschien eerder in de gaten gehad dat ik abnormaal veel vocht vast hield. Ik denk niet dat ziekenhuisopname te voorkomen was geweest, maar dan waren we er misschien iets eerder bij geweest. Dus wat dat betreft is er ook wel wat voor te zeggen om het gewicht goed in de gaten te houden...
Ik sta niet graag op de weegschaal, maar ga het deze zwangerschap toch regelmatig doen.
 
Hoor ook steeds om mij heen dat ze moeten wegen. Dacht misschien ligt het eraan dat je in het ziekenhuis loopt dat dat dan niet hoeft, maar wissel dat af met de verloskundige in het ziekenhuis en daar hoefde ik ook niet.
Bij mijn zoontje 3 jaar geleden hoefde ik ook niet in het ziekenhuis te wegen.( toen alleen controle bij gynaecoloog) En ook niet echt zelf thuis regelmatig gewogen. Mijn zus hield heel veel vocht vast en dat ging gewoon goed. Ik kreeg dat ook dus ging ook gewoon daarvan uit, maar bleek hellp te hebben.
Dus nu let ik ook wel beter op. Zal er is naar vragen volgende keer.
 
Bij mijn verloskundige mag je op de weegschaal, maar het hoeft niet. Wel willen ze het startgewicht weten, dus daar de eerste keer op de weegschaal gestaan. Ik geloof dat ze ook tegen het eind nog een keer willen wegen. Maar goed, na die eerste keer daar niet meer geweest, omdat ik nu in het ziekenhuis loop. Daar nog niet op de weegschaal gestaan. Er is wel 2x gevraagd naar mijn gewicht, maar ik had dan net 's ochtends op de weegschaal gestaan, dus kon het zo doorgeven. Wat ik wel altijd een nadeel vind, is dat je er bij verloskundige met kleren en schoenen en al op moet gaan staan, ik weeg mezelf liever bloot, scheelt toch weer... :)
Nu weeg ik mezelf thuis regelmatig. Ben gewoon nieuwsgierig, en wil mezelf een beetje stok achter de deur geven. Maar tot nu toe gaat het goed: sinds vrijdag alleen maar gezond gegeten, ook tussendoortjes zoals fruit, magere kwark, wortel en komkommer. Helemaal trots!
Nogmaals, ik wil best aankomen voor en door de kindjes, maar niet meer door snaaien en ongezond voedsel. Voel me ook veel beter nu, meer energie en blijer met mezelf.
 
@ aggienessie: Bij mij is het gelukkig bij pre-eclampsie gebleven, maar de kleine is wel 5,5 week te vroeg geboren. Als ik mijn gewicht in de gaten had gehouden, had ik misschien wat eerder aan de bel kunnen trekken. Ik weet niet of dat iets uit had gemaakt, maar wil het nu toch goed in de gaten houden. Ik bel nu sowieso wat makkelijker de gynaecoloog als ik me ergens zorgen om maak. Bij Thiago wilde ik haar niet "lastig vallen". Maar toen ik geen vuisten meer kon maken door het vocht, had ik gewoon moeten bellen. Nu bel ik meteen als dat weer zou gebeuren. Liever een keer te veel op controle dan een keer te weinig...
 
ben nu 19 weken en ben 0,5 kilo aangekomen dus mag niet klagen.
Ik word elke keer gewogen. (bij de verloskundige)
Bij de vorige zwangerschap had ik in het ziekenhuis controle en ook daar werd ik elke keer gewogen.
 
@ NikkyR
Groot gelijk gewoon aan de bel trekken als je het niet vertrouwd.
Ik had van de week en paar dagen gewacht en dacht ben gek ook, ik ga weer bellen en mocht gelukkig langskomen en ze zeiden ook gewoon aan de bel trekken als je twijfelt. En ben uiteindelijk vergeten te vragen voor het wegen, na over 2 weken moet ik weer, dus zal het dan is vragen.

Zo te lezen scheelt het dan echt in welk ziekenhuis je loopt.
 
@aggienessie: Inderdaad niet afwachten. Ik denk nu maar zo: De beste vrouw krijgt ervoor betaald, en ze doet het graag, anders had ze wel een andere baan gekozen, dus ze vindt het vast niet erg om mijn vragen te beantwoorden haha.

Ik hou het nu ook goed in de gaten. Helaas toch weer een halve kilo afgevallen, deze week weer wat meer gespuugd.
Ben nu 16 weken, dus hoop dat het nu klaar is met het spugen. We zullen het zien. Zolang de gyn zich er geen zorgen om maakt, zal het wel meevallen. En wat er niet aan komt, hoeft er na de bevalling ook niet af.
Maar meer afvallen zou ik wel vervelend vinden. Zie ik er straks uit als een gratenpakhuis met een dikke toeter... Maar zo ver zal het vast niet komen haha, heb nog wel wat vlees op de botten ;)
 
Terug
Bovenaan