Kind niet naar opvang brengen waar kinderen zijn die geen vaccinatie krijgen

<p>Hi,</p><p>Zoals de titel al weggeeft.... we willen ons kind niet naar de gastouderopvang brengen wanneer er ook kinderen rondlopen die geen vaccinatie krijgen.</p><p>Dit gaat voornamelijk over de eerste 14 maanden omdat het kind dan zelf nog niet beschermt is. En ja ik weet t, het kind kan overal iets oplopen. Maar naar mijn mening toch een grotere kans in een groep kinderen.</p><p>Ik heb dit ook op het inschrijfformulier aangegeven, wij hebben ook andere opties dan de gastouderopvang. Dat maakt het wellicht makkelijker. Maar ben benieuwd hoe anderen hierover denken.</p>

Volledig mee eens. Ben blij dat jij er ook zo over denkt. Onze kleine gaat na mijn verlof naar mijn moeder, zodat ze niet naar een opvang hoeft, mede om die reden. Ben blij dat we die optie hebben.

Ja wij hebben die optie ook, dus heb makkelijk praten. Alleen vind ik opvang ook goed voor het kind. Maar dan is dat wel mijn "eis".
Mijn vriend en ik hadden hier geen twijfel over . En eigenlijk iedereen die ik spreek heeft er nog ni over nagedacht maar zijn t wel volledig eens.

Wij hebben met deze reden nu voor een gastouder gekozen waar de kindjes gevaccineerd zijn. Een grotere dagopvang hebben we nog even uitgesteld.

Nicole, gaven ze die informatie? Wij hebben ook om die reden een gastouderopvang gekozen omdat er minder kinderen zijn. Maar ben benieuwd of ze die informatie ook daadwerkelijk geven.

Ik zou dat ook graag willen, maar het probleem is dat op dit moment ongevaccineerde kinderen niet geweigerd mogen worden (discriminatie...) en bovendien stellen ze de vraag, maar je kunt er gewoon over liegen want er hoeft geen bewijs overhandigd te worden ofzo...
Ons kdv zegt wel dat ze het moeten melden als ze weten dat er ongevaccineerde zijn. Maar heb niet echt een goed alternatief, dus weet niet wat ik dan zoumoeten doen.
Volgens mij zijn ze wel bezig met nieuwe regelgeving hieromtrent. Hopelijk kun je er dan wel op rekenen dat je kind niet ziektes oploopt omdat ouders vinden dat vaccinatie onnatuurlijk is, of dat je er autisme van krijgt, of andere bullshit argumenten... 

Ja dat is idd lastig wanneer je geen andere optie hebt. Het enige wat je kunt doen is het aankaarten en hopen dat er meer mensen dit aankaarten, zodat er wellicht in de toekomst wel iets mee gedaan wordt.

Helemaal mee eens, dan denk ik dat je bij een gastouder beter zit dan bij een kdv, wegens het meer persoonlijke karakter, en minder totaal aantal kinderen.
En ja, kinderen kunnen overal besmet raken, maar een hele dag tussen een hele hoop andere kinderen, is natuurlijk een extra groot risico.

Terug
Bovenaan