Kind niet naar opvang brengen waar kinderen zijn die geen vaccinatie krijgen

Ik ben het ook helemaal met je eens. Vind het bijzonder dat mensen hun kindje niet laten inenten... Daardoor komen steeds meer ziektes weer terug. Onze kids doen dan ook gewoon mee met het vaccinatie programma. En wat als je kindje wel ziek wordt? Kinkhoest is bijv levensgevaarlijk voor een baby. Dan laten ze hun kindje wel volspuiten met medicatie...
Sorry Lady's mom, maar je hebt genoeg kinderen zien veranderen? Ik geloof daar echt niet in. Ik heb er nog nooit 1 zien veranderen na een inenting... 

Ik vind dat er een beetje te fel word gereageerd! Iedereen zijn eigen keuze wat die doet, ik heb er voor gekozen om wel mijn kind te vaccineren dit omdat ik in mijn kring iemand heb verloren aan een bacterie omdat ze niet was ingeënt. Maar geen reden om zo fel te reageren. Daarbij over autisme is onzin dat dit door vaccinaties komt. Net zoveel kinderen die wel als niet zijn gevaccineerd krijgen autisme, waarom de verband wordt neer gelegd bij vaccinaties is omdat autisme pas na het eerste jaar wordt vastgelegd, dit kan soms vallen nadat een kind is gevaccineerd met een periode van paar maanden etc. Maar uit veel verschillende onafhankelijke onderzoeken is gebleken dat dus net zoveel kinderen die niet gevaccineerd zijn autisme krijgen. Ik ben niet tegen anti - vaccineerders maar vind wel dat ze teveel en zonder concrete en betrouwbare bronnen alles op vaccinaties gooien en vaak veel te fel reageren, zie bewijs hier! ^^^ zeer onnodig . 

@Lady's mom, ik heb niemand stom, dom of slecht genoemd. Ik begrijp het woord onafhankelijk, maar bedankt voor het uitleggen. Ik neem aan dat jij met 'de industrie' de vaccinatie industrie bedoelt, en waarschijnlijk ga jij ervan uit dat de meeste bronnen die voor vaccineren zijn door hun betaald worden. En dat bronnen die tegen vaccineren zijn door niemand betaald worden. Persoonlijk vind ik het minstens net zo aannemelijk dat er ook industrieën zijn die juist de anti vaccinatie campagne steunen. Hier heb ik geen bewijzen voor, maar wel argumenten. Maar ondanks mijn lange reactie heb ik helemaal geen zijn in een discussie die vol hangt met drogredenen, waarmee we elkaar toch niet gaan overtuigen. Ik hoop dat jij, en mensen die net zo over vaccineren denken als jou, hier in ieder geval eerlijk voor, ook naar een kinderdagverblijf toe. Dat zou mij een grote zorg schelen als ik straks mijn kindje van een paar maanden naar een kdv moet brengen. 

Ik kom uit een gezin waarin kinderen wel en niet gevaccineerd zijn. Nadat mijn moeder bin gehouden heeft in het wel bekende groene boekje wanneer ik als baby ziek was ( min 2x pm oorontsteking, van een rustige vrolijke baby naar extreem huilen  etc) en dit daarna ook voorkwam bij mijn andere zusje is ze eens goed gaan kijken wanneer enz. Ze is zich toen gaan verdiepen en heeft Mijn jongere broertje en zusje (10 En 13) niet laten vaccineren, en zijn nooit ziek. Soms verkouden maar dat duurt slechts een paar dagen maar daar ook alles mee gezegd. De wel bekende kinderziektes hebben ze ook gehad, maar in extreem mindere maten dan ik en de andere oudste. Nu door de onderzoeken zijn we er achter dat wij niet het enige gezin zijn die dit zo hebben mee gemaakt. Toeval??
Ik heb daarom zelf besloten om ook niet mee te doen aan het vaccinatie programma. Ik heb me zelf goed verdiept hierin dmv boeken, onderzoeken enz enz.
Maar wat ik me zelf afvraag.. de mensen die zo stellig zijn met wel vaccineren, hebben jullie na de vaccinaties van vroeger je nog regelmatig laten vaccineren of is het gebleven bij de vaccinaties uit jullie jeugd? 
En nog een vraag, hoe kan mijn kindje jullie kindje besmetten als jullie kindjes allemaal beschermt zijn?

Lady’s mom, het feit dat pooh beer zegt ik heb liever een kind met autisme dan een kind met mazzelen zegt toch al genoeg... hoe kun je zo’ domme opmerking maken? Mazzelen kun je gewoon doorstaan... net als vele gezonde mensen, net als onze koningin het ook gewoon gehad heeft. Maar we worden volledig bang gemaakt door de vaccinatie industrie... 

fijn dat je een kind liever autisme wenst zodat het jouw kind niet aan kan steken. Lekker egoïstisch ook... 

Er gaan jaarlijks nog kinderen dood aan de mazzelen. Dus ik snap wel de gedachte gang liever autisme. Daarbij is autisme trouwens genetisch, kun je niet krijgen van een virus of bacterie.
Het probleem is dat de generaties die nu kinderen krijgen, de gevolgen van de kinderziektes niet hebben meegemaakt. Als je de oudere generaties vraagt, kennen ze allemaal wel iemand die gehandicapt of overleden is door kinderziektes.
En als de vaccinaties nou echt zo slecht waren, waren ouders, artsen en consultatieburo's jaren geleden al flink herrie weesten maken en kreeg niemand ze meer. 

Dit is een discussie die standaard heftige reacties oproept. Ik begrijp dat mensen hun kinderen in laten enten, zelf heb ik het nog niet gedaan. Ik ben van mening dat zoveel rotzooi inspuiten bij zo’n kleintje meer kwaad als goed doet. Het programma wordt steeds uitgebreider en sommige vaccinaties zijn ik mijn ogen complete onzin (bijv hepb). Wij hebben ervoor gekozen om in te laten enten op het moment dat de bloed-hersenbarriere gesloten is (rond 2 jaar) en niet de reguliere vaccinaties. BMR krijgt hij rond de puberteit, voor die tijd zijn het ‘gewone’ kinderziektes. Waarom zou je bang zijn dat niet gevaccineerde kinderen jouw kind ziek maken als je gelooft dat vaccineren 100% bescherming biedt?
En Pooh-beer zeggen dat je liever een kind met autisme hebt als een met mazelen is schandalig en een grove belediging voor alle ouders met een autistisch kind! Zulke uitspraken hoef je niet te gebruiken om je verhaal kracht bij te zetten want je weet duidelijk niet wat het inhoudt.

Terug
Bovenaan