Kinderwagen: belangrijkste punten?

<p><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">Hoi hoi,</span><br style="margin-top: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;" /><br style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;" /><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">Wij zijn ons aan het oriënteren op kinderwagens. Omdat het ons eerste kindje is, hebben we nog nooit een kinderwagen in de praktijk gebruikt zoals we straks als ouders zullen</span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;"> doen. So far, lijkt het erop dat je bij elke wagen consessies moet doen. We kunnen er geen vinden die aan alles voldoet wat ons handig lijkt.</span><br style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;" /><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">Máár misschien verkijken</span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;"> we ons daar wel op! En denken we vooraf dat iets heel belangrijk gaat zijn in de praktijk straks, terwijl dat achteraf wel meevalt.</span><br style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;" /><br style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;" /><strong style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">Daarom ben ik heel geïnteresseerd in jullie ervaringen.<span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;"> En dan niet zozeer "wij hebben</span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;"> merk x en zijn er blij mee", maar </span><strong style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">welke aspecten van een kinderwagen bleken voor jullie heel fijn/essentieel of welke vielen er tegen.<br /><br style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;" /><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">Bijvoorbeeld</span><strong style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">, <span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">het soort wielen, grootte van de boodschappenmand, soort/grootte zonneklep, makkelijk in- en uitklappen, etc.</span><br style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;" /><br style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;" /><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">Persoonlijk voorbeeld, mij lijkt een grote boodschappenmand eronder heel fijn.</span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;"> En als er een kleine of onhandige onder zit (dit vind ik bijv. bij Dubatti), merk ik dat ik dit meteen als een groot </span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">minpunt zie. Maar gebruik je die mand in het dagelijks leven veel? Of zouden jullie daar wat minder waarde aan hechten?</span><br style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;" /><br style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;" /><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">Ik heb al op gegoogled op en YouTube gekeken</span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">, maar iedereen lijkt vooral zijn eigen wagen aan te prijzen. Dus ik ben heel benieuwd naar wat voor jullie belang</span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">r</span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">i</span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">jke punten zijn gebleken. Ik hoor het heel graag!</span></p>

Haha, precies dat punt, een grote boodschappenmand, gaf bij ons de doorslag. Niet over nagedacht dat we bijna nooit te voet boodschappen halen ? We wandelen namelijk al erg veel met de hond, en de winkel is zeker 20 minuten lopen, dan wordt het vaak net iets teveel 'saai' wandelen. Maar áls we dan boodschappen halen, ben ik wel heel blij met die grote mand;) Verder beide kids bijna nooit in de bak gehad, omdat ik ze altijd tijdens het wandelen met de hond in de draagzak had - veel fijner in het bos.
We wilden ook graag een duowagen, omdat we mikten op 2 kindjes vlak achter elkaar (voor zover je dat zelf in de hand hebt). Maar ja, met de kleine in de draagzak en de oudste in de wagen, hebben we nooit de duo-functie gebruikt.
Dus inderdaad, bedenk goed hoe je je kinderwagen gaat gebruiken. Bijvoorbeeld, makkelijk en klein inklapbaar is handig, maar als je bijna nooit met de auto op pad gaat, maakt het niet zoveel uit.
Of koop een tweedehands. Mutsy is vaak heel prima! Dan kom je er vanzelf achter wat fijn is en wat niet.
Succes!

Wij hebben een Mutsy Evo. De keus is hierop gevallen omdat hij klein en makkelijk opgevouwen kan worden, een grote boodschappenmand heeft waar je makkelijk bij kan en heel licht rijdt. Wij vonden het niet heel belangrijk maar hij was ook niet zo heel duur. Volgens mij 6 a 700 euro en dan helemaal compleet met regenhoezen, adapters voor autostoel, parasol etc erbij. Oja en we vonden hem ook heel mooi!

Succes met de keuze maken!

Wij hebben een stokke trailz, reed in het begin fijn maar daarna was het niet meer fijn ook de banden gingen lek na 2 maanden.

Het is ook een miskoop omdat ik nu zwanger ben voor de tweede, dus aan die kinderwagen hebben wij ook niet veel aan.

Als ik slim was had ik in het begin een duo kinderwagen gekocht.

Wat ik belangrijk vond is dat het zitje wat hoger is zodat je deze aan tafel kunt schuiven als je bijvoorbeeld eens een terrasje pakt en je kindje er lekker bij zit en niet half onder tafel. Ik weet niet of je meerdere kindjes wil maar als dat het geval is zou ik gaan voor een wagen waar je makkelijk een duowagen van kunt maken.

Ik vond luchtbanden echt niet handig. Eentje ging een beetje lek en was heel moeilijk op te pompen. We liepen altijd een beetje stug en scheef. De foam banden oid (weet niet exact wel spul maar je ziet het heel veel) waren heel fijn en rijden heerlijk soepel.

Wij zijn gegaan voor de easywalker harvey 2 op aanraden van vrienden met goede ervaringen.Ik vond het belangrijk dat de wandelwagen handig in gebruik was. Ik ben zelf niet heel lang en ga graag ook alleen met mijn kinderen op pad. Deze wagen is licht en makkelijk in en uit te klappen en kun je goed vervoeren in een kleine auto. Wij zijn er nu na twee jaar nog steeds zeer tevreden over. De jongste ligt er nu ook weer heerlijk in.

Toen ik doe jaar geleden mijn eerste kindje verwachte vond ik de volgende punten belangrijk: rijdgemak ook voor wandelpaden, compact opvouwbaar voor in mijn fiat panda, goede kwaliteit, mooi design en een redelijk formaat boodschappen mand. En duowagen leek mij helemaal niet nodig omdat zwanger worden niet zo soepel leuk te gaan.
Met bovenstaande hebben wij een mutsy niet gekocht. Zelf vind ik dit achteraf echt een tegenvaller. Boodschappenmand vind ik toch veel te klein, het zitje is niet handig en de kwaliteit valt mij echt tegen.

Nu ben ik in verwachting van de derde. Dat ging vlotter dan gedacht dus. En ik heb net een nieuwe wagen gekocht. Nu vind ik een duowagen wel echt nodig en ik wil een grote boodschappenmand en goede kwaliteit. Daarom heb ik nu een uppababy vista gekocht. Mijn schoonzus heeft deze ook dus ik heb van dichtbij kunnen zien hoe deze bevalt een hier verwacht ik veel met gemak een kwaliteit mee te krijgen.

Succes met je keuze!

Terug
Bovenaan