Kinderwagen: belangrijkste punten?

Hoi, we hebben een Stokke Trailz en zijn er nog steeds super blij mee. Uitgezocht vanwege de goede banden. We wandelen veel in de natuur en deze kan mee naar strand, duin en bos. Nooit een lekke band gehad. Tweede punt was een grote mand onderin. We hadden een oud hondje en die wilden we ook meenemen met wandelen, maar ze kon niet zover meer lopen. De hond pastte onderin, dus top. Boodschappen kan natuurlijk ook ? Er zit een grote bak bij waar de baby lang in kan liggen. Het zitje voor later is ook goed. Ons zoontje is nu 2,5 en zit er nog steeds goed in. De stof blijft netjes en ook het onderstel ziet er na al die jaren nog goed uit. En ik ros dat ding met geweld overal doorheen en overheen. 
Nadeel is dat ie vrij groot is en je hebt dus een ruime achterbak in je auto nodig. Bij ons moesten de wielen er dan af, anders pastte die niet. 
We hebben deze Stokke op marktplaats gekocht voor €650 inclusief bak en zitje. Had maar 1 kindje in gezeten en was echt als nieuw. Een nieuwe Stokke vond ik wel te prijzig. Succes met uitzoeken ?

Hi! Wij hebben zelf een Dubatti, mijn zus een Uppababy. Ik heb dus de Dubatti heel veel gebruikt en gaat nu voor het 2e kindje weer gebruikt worden, de Uppababy heb ik ook voor het kindje van mijn zus gebruikt (minder vaak natuurlijk) maar kan daardoor wel goed vergelijken denk ik.  
Wat vind ik heel fijn aan de Dubatti danwel Uppababy: 
- de bak/wieg van Dubatti is langer dan die van de Uppababy. Hierdoor kon ons kindje met dezelfde lengte nog wel in onze wagen met een bepaalde lengte, het kindje van mijn zus paste dan met die lengte niet meer in de Uppababy
- het zitje van de Dubatti vind ik persoonlijk prettiger, bij de Uppababy zit het kindje meer 'op' het zitje en bij de Dubatti meer echt 'in' zitje.
  - de boodschappenmand van de Uppababy is erg groot en praktisch, alhoewel ik het daardoor wel een erg groot massief 'ding' onder je wagen vindt. Wij hebben de grote mand van Dubatti gekozen ipv de standaard kleine en daarbij nog een boodschappennetje waar tot 10 kilo in kan erbij van Dubatti. Voor boodschappen is dat in ons geval prima, we doen altijd lopend en een aantal keer per week boodschappen. Wanneer je 1/2 keer per week al je boodschappen in je wagen kwijt wil gaat dat niet passen (alhoewel dat denk ik ook niet in de Uppababy past).
- De leren handvaten van Dubatti zijn gevoelig, ons kindje beet bijvoorbeeld toen ze tandjes kreeg het leer er vanaf. Jammer, maar Babypark heeft al 3 keer een gratis nieuwe draagbeugel gegeven dus wel goede service!
- De duwstang van de Dubatti kan helemaal naar beneden geduwd worden. Hierdoor kan je je kindje recht uit de wagen pakken ipv via de zijkant, maar ook bijvoorbeeld de wagen met het zitje aan tafel schuiven. Ideaal als we nu naar een restaurantje gaan en er even geen kinderstoel is, zo kan ons kindje toch aan tafel erbij zitten! 
Verder vind ik de wagens redelijk vergelijkbaar. Ik vind zelf het design van Dubatti een stuk mooier maar dat is natuurlijk smaak. Al met al zou ik zelf weer een Dubatti kopen als ik een nieuwe zou moeten kopen. Succes met beslissen! 

Ik heb niet alle voorgaande reacties gelezen, dus misschien een herhaling.
Maar kijk vooral naar wat jij denkt nodig te gaan hebben. Wij gaan veel het bos in en wilde daardoor een kinderwagen die goed loopt op bospaden. Boodschappenmand vind ik zelf achteraf nog belangrijker dan ik verwacht had. Ik doe namelijk heel vaak lopend boodschappen, leg de zwaardere spullen dan onderin de mand zo handig. Verder vind ik het zitgedeelte belangrijker dan de wieg, aangezien ze maar 6 maanden in de wieg liggen. Ik heb bij de keuze alleen weinig naar de manier van zitten voor het kind gekeken, dus tip kijk naar de sluitingen of die handig zijn en of het verstelbaar is en tot hoeveel kilo je kindje erin kan. 

Super fijne vergelijking, dank je wel!
Ik wist niet dat het mogelijk was om een grotere bak onder de dubatti te doen. Dat hebben we nog gevraagd bij Babypark en het meisje dat ons hielp zei dat dat niet kon. Dit weekend gaan we weer kijken, dan vraag ik het nog eens na.
Dank je wel! 

Wij hebben een Nina mixx next gekozen. Wij hebben veel verschillende wagens uitgeprobeerd, maar uiteindelijk deze gekozen om de volgende redenen:
- goed verstelbaar in hoogte van duwstang (ik ben kort mijn vriend lang)
- makkelijk inklapbaar
-veel ventilatie mogelijkheden in reiswieg en zitgedeelte
- hij rijdt lekker op verschillende ondergronden
- grote van de boodschappenmand is ok en je stoot je schenen er niet tegen

Terug
Bovenaan