Kinderwagen: belangrijkste punten?

Hoi,

Dit zijn de punten die wij belangrijk vonden:
-makkelijk in- en uitklapbaar
-licht van gewicht
-praktische gordels en beugel
-hoogte kinderwagen
-garantietermijn

Wij hebben twee babywinkels bezocht om de verschillende kinderwagens te bekijken. Wij zijn uiteindelijk uitgekomen op joolz day+

Wij zijn voor Dubatti gegaan, vanwege:
- luchtbanden, we wandelen veel in de natuur en dit bonkt het minste voor de baby
- ergonomische zitgedeelte waar de baby meer 'in' zit ipv 'op' (sommige merken gebruiken karton)
- de duwstang die makkelijk verstelbaar is, mijn man is lang en ik ben klein
- de reiswieg en buggy kunnen ook versteld worden in hoogte, dan kan de baby ook makkelijk aan tafel

Minpunt lijkt mij inderdaad de kleine boodschappenmand. Wij doen vaak te voet kleine boodschappen, en ik schat in dat dat wel gaat lukken.

Hier een tweedehandse mura 2. Supercompleet voor maar 70euro. Specifiek voor deze gekozen omdat deze goed stevig is. We wonen vlakbij het bos en gaan vaak wandelen. Met deze crossen we zo over boomstammen en door de modder. Ik wou specifiek een tweedehandse omdat ik ook niet wist wat ik zocht in een wandelwagen. Mocht deze niet bevallen kon ik dan altijd nog een duurdere nieuwe kopen na wat ervaring te hebben opgedaan. Was uiteindelijk niet nodig. Mocht je midden in de stad wonen zou ik een handzamer model nemen.

Hoi allemaal,
Dank je wel voor jullie reacties! Erg fijn om te lezen! Omdat het ons eerste kindje is, merk ik dat we het lastig vinden om ons leven straks voor te stellen.
Zoals de supermarkt is enkel 17 minuten wandelen. Nu gaan we meestal met de auto en af toe halen we te voet wat kleine dingen met een rugzak. Maar ik kan me voorstellen dat je meer wandelt met een baby en dat het in en uitladen van een kindje en wandelwagen in de auto niet opweegt tegen iets langer wandelen. Plus, als de boodschappenmand groot is, kan je meer meenemen dan met de rugzak, dus doen we dat misschien sneller. 
We gaan vrijwel nooit met het ov en hebben een ruime auto en hal. Dus de kinderwagen hoeft dan denk ik niet heel compact te zijn. Hij zal wel vrij vaak in de auto gaan, mee naar familiebezoekjes e.d.
De wegen waarover we wandelen zijn voornamelijk de wegen in de stad/dorp. Vaak wel redelijk goed, wel wat hobbels, weinig scherpe dingen denk ik. 
We zijn de in december uitgerekend. Zelf hadden we bedacht dat het fijn kan zijn als de kap van de kinderwagen ver dicht kan tegen wind, kou en regen. Maar ga je wel wandelen als het zulk slecht weer is?

We zitten op dit moment te twijfelen tussen een Dubatti en een Uppababy. Beide goede wagens, maar toch erg verschillend. 
Grote voordelen van de Uppababy vind ik de grote boodschappenmand en hij rijdt lekker licht. Daarnaast heeft het stoeltje van de buggy veel beenruimte. Het nadeel is dat hij een korte zonnekap heeft die ook redelijk fragiel is. We zijn in de winter uitgerekend, voor wind zal niet echt goed werken denk ik. En als je de wagen inklapt komt de grote stand op de grond (minder hygiënisch). Aaaa
Voordelen van de Dubatti zijn dat de zonnekap erg groot is waardoor hij bijna dicht kan, ook fijn voor slecht weer. De wieg kan lager gezet worden, waardoor de baby minder schokken en ervaart tijdens het rijden. De luchtbanden hebben hetzelfde voordeel, maar als nadeel dat ze kwetsbaarder zijn. Daarnaast is het stoeltje in de buggy flexibeler, waardoor de kleine wat ergonomischer zit en niet tegen een platte achtergrond aan. Een groot nadeel vind ik de kleine boodschappenmand, die ook onhandig geplaatst is. Namelijk erg ver onder de wieg, waardoor we er minder makkelijk bij kunnen. Een voordeel is wel dat hij dicht is en er geen modder of zand van de wielen in kan komen.
Ik vind het een lastige keuze... Want het liefst heb ik een wagen die gewoon alles heeft. ? We zijn tot nu toe alleen bij Babypark geweest. We zullen nog bij Baby Dump en Prenatal gaan kijken voor andere merken.
Wat ons verder opviel was dat de wagens van Joolz veel minder stabiel waren en hobbeliger reden. En Bugaboo was lastiger in- en uit klappen (meer handelingen en minder handige manier) en ook wat fragieler.
Nog maar even verder kijken... 

Met de Dubatyi heb ik geen ervaring.
Van de Uppababy weet ik wel dat de vorige versie en andere zonnenklep heeft dan de nieuwere V2. Ik vraag mij af of de fragiele klep waarover hij het hebt dan nog wel van toepassing is...

[quote quote=10471689]Wij zijn voor Dubatti gegaan, vanwege:
- luchtbanden, we wandelen veel in de natuur en dit bonkt het minste voor de baby
- ergonomische zitgedeelte waar de baby meer 'in' zit ipv 'op' (sommige merken gebruiken karton)
- de duwstang die makkelijk verstelbaar is, mijn man is lang en ik ben klein
- de reiswieg en buggy kunnen ook versteld worden in hoogte, dan kan de baby ook makkelijk aan tafel

Minpunt lijkt mij inderdaad de kleine boodschappenmand. Wij doen vaak te voet kleine boodschappen, en ik schat in dat dat wel gaat lukken.
[/quote]Wij hebben ook de dubatti .. ook om dezelfde redenen en voor kleine boodschappen is het mandje voldoende... Vind hem zelf ook erg fijn rijden en ondanks luchtbanden hoeven we m niet heel vaak op te pompen..

De grote mand wordt hier, met een van 2 (en daarbij nu een baby) veel gebruikt; bak met crackers, fles met water, extra vestje, schep, emmer, mama’s tas, luiertas… Ik gooi alles erin! Ook heeft onze wagen een relatief grote bak, waar onze dochter lang (heel lang, tot een maand of 8) in kon liggen. Dit is heel persoonlijk, maar onze druktemaker sliep het lekkerst als we liepen en dan was dit dus ideaal. Andere baby’s willen met 5 maanden niet meer liggen en gaan dan al in het stoeltje…Ons stoeltje heeft geen ideale gordels, deze worden te makkelijk ‘groter’, de clips schuiven. Toen onze dochter klein was, ging dat goed, maar met bijna 2 en eigen wil, hing ze nog wel eens scheef in haar stoel.

Grote kap en zo bescherming zijn ook pré, zeker in combinatie met een bak die je goed kunt ventileren, met warme dagen echt nodig, maar met december baby misschien minder.

Wij hadden de wens 2 jaar tussen onze kindjes te hebben en gingen er toen vanuit dat een duo-wagen geen must was, hebben wij hem dus ook niet op uitgezocht. Nu is het zover en hebben we tot ons groot geluk precies 2 jaar later weer een kleintje. Een plankje lijkt ons, icm de eigen wil van onze dochter, geen succes. Uiteindelijk voor JustSit gegaan en dat is top, dus geen spijt van.

Wij hebben de NunaMixx, vonden we de prijs/kwaliteit verhouding goed en fijn dat je er niks hij hoefde te kopen, want regenhoes, zonnescherm en autostoeladapters zitten erbij.

Nog even aanvullend over de kap; dat is inderdaad heel fijn als die er goed overheen kan en kan ventileren. Mijn zoontje houdt niet van de zon in zijn gezicht, en ook niet van de wind. Ik gebruik de kap dus heel veel. Als je hem flink ver naar voren trekt kun je je kindje niet meer zien dus dan is wel heel fijn als je een ventilatie - /kijkvenster hebt. 

Terug
Bovenaan