Kinderwagen: belangrijkste punten?

Hier een tweede hands Joolz Geo 2

Keuze voor deze was voornamelijk vanwege de grote boodschappen bak. Ik ga vaak genoeg boodschappen doen en zo kan er tenminste wat mee.

Joolz Geo2 heeft ook de optie om op de plek van de boodschappen, de bak er in te hangen zodat je een duo wagen krijgt.

De luiertas van Joolz vind ik klein en onpraktisch, zou ik er nooit bijkopen.

Makkelijk inklapbaar maar je moet wel het zitje van het frame afhalen, misschien is dat overal wel haha maar ik had dat niet verwacht ?

Wij hebben de mutsy traveller, simpelweg omdat het een goede wagen is, de goedkoopste van de babydump, met gratis autostoeltje (beste uit de ANWB test in een bepaald jaar, van het merk Joie. We gingen voor dat autostoeltje en hoorden toen dat die goedkoopste wagen een combideal was)

Grote boodschappenmand, erg veel gebruikt. Makkelijk in te klappen Zonneklep prima en anders koop je er een Dooky bij, ideaal! Geen gerommel met parasolletjes.
Op allerlei terreinen mee gereden, ook in parken/bos. En voor lastig begaanbare paden gebruikten wij de draagdoek veel, lekker praktisch.

Dus wij waren erg tevreden met de goedkoopste alles in 1 kinderwagen van de babydump

Ik denk dat alle kinderwagens voor- en nadelen hebben. Het is vooral belangrijk te kijken naar wat belangrijk voor jou is, waar je woont, hoe je hem gaat gebruiken etc. Voor mij was een goede (grote) boodschappenmand belangrijk, géén luchtbanden, in hoogte verstelbaar en goed berijdbaar op slechte wegen. Dit ivm wonen in het buitenland waar de wegen slecht zijn, geen auto hebben en winkels op loopafstand dus doen we alle boodschappen lopend en we allebei lang en willen geen rugpijn... En niet teveel poespas eraan, ivm regelmatig vliegen en hoe meer knopjes, draadjes etc eraan zitten, hoe groter de kans dat dat kapot gaat als ze hem in het vliegtuig 'gooien'.
Dus ja, vooral goed bedenken hoe je hem gaat gebruiken ? Succes, hopelijk vinden jullie door de bomen het bos! 

Onze kinderwagen is wel met zitje en al in te klappen. (Reactie op wat ik hierboven las, dit kan dus wel). Wij hebben een mutsy nio uit 2019. Inderdaad ook een goede deal bij een online babywinkel met een autostoeltje van joie en adapters etc erbij. Ik vind de prijs kwaliteit verhouding van deze kinderwagen heel goed. Wij hebben hem nu bijna 2 jaar in gebruik en hij ziet er nog heel netjes uit terwijl hij meerdere keren per week de auto in en uit gaat en dus vaak in- en uitgeklapt wordt. Mijn enige nadeel: ik vind het boodschappenmandje klein. Even een brood en een pak melk halen gaat prima hoor. Maar als je de luiertas er bijv in wilt leggen moet je wel een beetje proppen ?

Let op het zitje van de wagen, die is het belangrijkste!! De reismand liggen ze relatief maar heel kort in. Ik zou letten op dat het niet een "kuipstoeltje" is, maar dat het voetengedeelte en ruggedeelte los van elkaar kunnen bewegen. Ook is het fijn als deze helemaal plat kan zodat ze er nog lekker in kunnen tukken.  Onze wagen heeft een relatief kleine boodschappenmand, maar daar heb ik geen last van. Als je lang bent, is het fijner dat je niet tegen de wagen aan loopt bijv.  Verder: het is handig dat hij in te klappen is met zitje erop. Grote wielen zijn fijner dan kleine, vanwege hoge stoepjes. Een geïntegreerde lange zonneklep scheelt je een parasol.  Tenslotte zou ik willen zeggen dat de bekende merken eigenlijk allemaal prima zijn, dus ik zou me er niet al te veel op blind staren!! Succes

Ik vond het fijn dat het buggy gedeelte plat kon (ons meisje wilde al gauw niet meer in de reiswieg), zodat we sneller over konden gaan op de buggy ipv de reiswieg. En persoonlijk vind ik een parasol ideaal! Niet alleen met zon maar ook gewoon een felle lucht.

Wij hebben de Joolz day+. Wat wij heel fijn vinden is dat de kinderwagen bak open geritst kan worden aan de voorkant voor frisse lucht maar ook dat je baby gewoon via de zijkanten naar buiten kan kijken. Ze vindt het daardoor heerlijk in de bak. Meeste baby’s willen op ten duur niet meer in de bak omdat zij niets om zich heen kunnen zien en dat probleem ondervang je hiermee. Daarnaast rijdt hij heerlijk soepel, vouwt makkelijk in en een grote boodschappen mand.

Succes met een keuze maken!

Wij zijn zelf voor de Mutsy gegaan om verschillende redenen. Omdat wij het zelf ook niet wisten zijn we naar de prenatal gegaan en hebben we ons laten adviseren. Die tip zou ik jou ook meegeven.
Personeel kan je vragen stellen over jou, je levensstijl, hoe groot je auto is, kan zien hoe lang je bent (die was bijv. voor ons er belangrijk, mijn partner en ik zijn allebei erg lang dus moest de kinderwagen hoog genoeg zijn) etc., en op basis daarvan advies geven. 
En wacht er ook niet te lang mee! Wij hebben onze kinderwagen in juni gekocht, zou in juli geleverd worden. Dit is nu vertraagd naar half Oktober, mijn uitgerekende datum is 22 Oktober. Dat wordt nog spannend dus. Levertijden zijn momenteel erg grillig. Beter te vroeg dan te laat.

Terug
Bovenaan