Wij hebben de Dubatti gekocht maar uiteindelijk toch geruild voor de Bugaboo. Redenen:
- wielen reden elkaar vaak klem, dat zou met nieuwere versie opgelost zijn volgens Babypark maar was bij ons (januari gekocht) toch nog vaak zo
- boodschappenmandje - je zou zeggen dat dit wat minder belangrijk is maar ik vond het één van de vervelendste dingen dat het een relatief klein mandje is, dat 'ie magnetisch dicht gaat (ik wilde juist vaak even trui of sjaal of wat boodschappen erin gooien en dat gaat veel makkelijker met een open mand); en als laatste moet je echt alles eruit halen om de wagen in te kunnen klappen
- in vergelijking met bugaboo (fox) die we nu hebben reed hij ook stuk zwaarder / minder wendbaar; dat wisten we toen we 'm kochten want dat voel je ook in de winkel maar viel ook tegen in de praktijk, zeker in combinatie met die wielen die elkaar raken
zoals meerder mensen hier al aangeven hadden we ook tijdens ons eerste bezoek (toen twijfelden we tussen Mutsy en Bugaboo) ook sterk gevoel dat de verkoopsters van Babypark erg aanstuurden op de Dubatti als 'de perfecte tussenvorm'. Nu ik lees dat het een eigen merk is snap ik ook wel waarom, en inderdaad niks mis met marketing maar zou netjes zijn als ze dan toch duidelijker aangeven dat het om een huismerk gaat.
Al met al geen slechte wagen maar voor de prijs rammelt de kwaliteit, zeker in vergelijking met de Bugaboo (of Joolz, Stokke, Mutsy).