Kinderwens maar nog moeten wachten

Haha, ja das knap vervelend. Het is gelukt. ;-) Leuk hoor, zo'n helemaal nieuw huis! Fijn dat je in ieder geval zicht hebt dat het straks ook een keer klaar is en dat een beetje te plannen is. Geeft ook houvast denk ik? 
Ik moet ongeveer nog drie jaar studeren, dus het duurt nog wel even voor ik klaar ben. Ik heb tot zover redelijk veel vrijheid in mijn studietempo, maar wil niet eeuwig bezig zijn. Zodoende denk ik dat wij beginnen met proberen rond eind augustus, als het dan goed voelt voor ons allebei. Dan kan ik het 'lastigste stuk' overzien, wat me wel een fijn gevoel geeft. Mocht het dan snel raak zijn dan heb ik hopelijk nog ruimte om het meest theoretische deel af te maken waarin ik weinig flexibiliteit heb. Natuurlijk met de hoop dat een zwangerschap voorspoedig verloopt, want anders wordt dat 'm alsnog niet. Het is niet onoverkomelijk om deze studie te doen met een kindje denk ik, maar ik voorzie wel dat het pittig zal zijn. Hopelijk is het ons gegund, dat vind ik het allerbelangrijkste en daarom wil ik het lot ook niet tarten door te lang te wachten. 

He meiden, hoe gaat ie met jullie? Het is zo stil hier. Misschien allemaal wel even druk met wat anders of de gedachten aan het verzetten.
Ik ben nog aan het wachten op m'n eerste menstruatie na het stoppen met de pil. Ben nu toch wel heel nieuwsgierig of het allemaal op gang komt zoals gehoopt. Geduld, geduld haha. 

Hi @Alittlebite, ik probeer om mijn gedachten te verzetten en mijn vriend te begrijpen. De afgelopen weken gingen goed, vorig weekend een dipje omdat het moederdag was en die wens toch nog steeds heel vurig aanwezig is. Mijn vriend sprak ook nog vaak over kinderen, over het feit dat hij het tegen zijn beste kameraden had verteld en dat hij de mening vraagt van collega's. Het gaf me toch even allemaal hoop dat hij er helemaal klaar voor is. 
Gisteren had ik verteld dat ik toch echt graag met foliumzuur wou beginnen omdat zijn werk aangaf dat ze misschien begin van de zomervakantie terug operationeel konden zijn. Hij gaf aan dat ik dit mocht als ik dat wou. Dus ik zei deze ochtend heel vrolijk dat ik de eerste pil had ingenomen. Zijn reactie was niet wat ik verwacht had, hij had schrik, zag het allemaal niet zitten, was onzeker over de toekomst, was er nog niet klaar voor. Elk uitvlucht is de revue gepasseerd en nu zit ik een beetje in zak en as. Ik had gehoopt op een even vrolijke reactie: yes we gaan ons voorbereiden! Nu zit ik maar wat triest naar dat potje te staren en te twijfelen of ik het nu wel verder moet nemen. 
Mijn werk verloopt deze maand wat trager dus ik zit waarschijnlijk ook voor de helft op tijdelijke werkloosheid maar het doet me niet zoveel, ik ben van mening dat je niet altijd moet wachten op alles en er een moment is dat je er gewoon voor moet gaan. In deze situatie kan ik nu niet anders dan wachten en dat doet soms heel veel pijn. Binnen twee maand ben ik 31 en dat zet me telkens weer aan het denken. Geduld, idd hé Alittlebite, ik duim voor je! Ik schrijf trouwens alles nog in google docs, ik wil een mooi schrift kopen want ik ben toch meer fan van papier maar ik schrijf liever eerst alles digitaal, dan staat het er nog niet zo definitief op :)

@FlowerRose, welkom! Ik snap je volkomen, ik zit ook met dat gevoel. Wat als het niet direct lukt en ik na een jaar proberen pas hulp kan krijgen? Maar die doemscenario's moet je uit je hoofd zetten. Een drietal maand is idd niets op een mensenleven maar hé, als je het zo graag wil is elke dag er eentje te veel :). Succes met de nieuwbouw!

@Alittlebite: wanneer ben je gestopt met de pil? Wat spannend dat je moet wachten nu, ook dan let je zeker al op wat je allemaal voelt hea?  Ik hoop dat het snel allemaal opstart! Willen jullie dan ook meteen gaan proberen?
@Kat: jeetje wat een vervelend verhaal zeg. Kan je er wel goed over praten met je vriend of blokeert die dat ook een beetje? Op zich is enkel foliumzuur slinken nog niet direct zwanger proberen te raken natuurlijk. Maar het komt wel opeens een stuk dichterbij ja dan, snap ook wel dat je vriend dat even spannend vind, dat heeft die van mij ook.
@FlowerRose: Ik had dat ook ja dat ik alvast met de foliumzuur wilde starten, geeft je toch het gevoel er al mee bezig te zijn. 
Ik ben inderdaad ook verhuisd naar een NOD topic dus kijk hier soms nog wel even maar kan niet echt meer meepraten over moeten wachten. Wij wilde na het verwijderen van mijn spiraal een menstruatie afwachten en dan gaan beginnen. Die menstruatie kwam afgelopen vrijdag opeens al, een week eerder dan ik dacht. Maar dat betekent dus dat voor ons ronde 1 nu echt is begonnen. Super spannend en kan niet wachten tot ook echt te gaan proberen en dan maar hopen dus dat het raak mag zijn. 

Hi, 
Mijn vriend en ik hebben al langere tijd een kinderwens. Echter was mijn studie en het feit dat we nog bij mijn schoonouders wonen voor ons toch wel een reden om nog even te wachten. Gezien het feit dat ik hopelijk over een paar weken klaar ben met mijn studie en we ook huizen aan het bekijken zijn hebben we besloten om na deze strip te stoppen met de pil. We willen mijn menstratie op gang laten komen en in de tussentijd veilig vrijen dmv een condoom. Wanneer we, hopelijk binnenkort, een plekje hebben voor onszelf gaan we het echt proberen. 
Ik kan me voorstellen dat je twijfelt en je verlangen groot is. Overal zie je zwangere vrouwen en babies, je denkt; argh dat wil ik ook. Echter is het naar mijn mening wel een keuze waar je goed over na moet denken. Voor mij is het er mee bezig zijn, het stoppen met de pil, al iets waardoor mijn verlangen iets minder wordt.

Hé meiden, 
Nu zelf ook een flinke tijd niet gereageerd hier. Ik merk dat ik een beetje last heb van hormonen die weer op gang komen en zit in de spagaat tussen er wel ermee bezig zijn en niet teveel mee bezig willen zijn. Dus vandaar even rust. Ik ben nu een kleine zeven weken geleden gestopt met de pil, maar nog geen menstruatie gehad. Dat kan ook nog wel even op zich laten wachten volgens mij, maar irritant vind ik het wel. 
@ Davida, ik snap wel dat je wegens omstandigheden even wacht nog. Hetzelfde schuitje hier, met dezelfde oplossing.. ;-) Nu het even op zich laat wachten ben ik in ieder geval blij met dat besluit. Zo heeft mijn lichaam toch even de kans om te herstellen van het pilgebruik. Hopelijk is het stoppen met de pil voor jou ook een eerste fijne stap. Moet je nog lang studeren of ben je inmiddels klaar?
@ Kat, hoe gaat ie bij jullie inmiddels? Wat een narigheid zeg. Snap wel dat je dan teleurgesteld bent. Hopelijk hebben jullie het er nog over gehad..? Nog steeds aan het schrijven en helpt dat een beetje? Hoe dan ook een digitale hug voor jou! 
@ Flowerrose, ben je al bij de gynaecoloog geweest? Hopelijk is alles goed! Mooi om te zien dat je er zo relaxt mee omgaat; kan ik nog wat van leren deze weken. ;-)
@ Linda, ik zag het inderdaad dat er een aantal vertrokken zijn. @Foodforthought zelfs al zwanger, wat fijn. Hoe gaat het bij jou?? Super leuk dat jullie al beginnen, ik gun je snel een mooie positieve test! En wat betreft die kwalen; ja ik let er wel op denk ik.. Ik ben ook redelijk hormonaal ineens, dus er is van alles gaande. Helaas nog geen menstruatie dus.. maar acne en pijnlijke borsten geven toch wel echt aan dat mijn lijf hard aan het werk is. 

Ik ben 26 en ook nog bezig met een studie! Echter is dit voor mij niet een reden om er niet voor te gaan. Ik volg namelijk een deeltijdstudie, waar sowieso al vooral mensen met gezinnen zitten. Bovendien hoop ik ook binnen enkele maanden klaar te zijn. 

[quote quote=10330613]Hé meiden, Nu zelf ook een flinke tijd niet gereageerd hier. Ik merk dat ik een beetje last heb van hormonen die weer op gang komen en zit in de spagaat tussen er wel ermee bezig zijn en niet teveel mee bezig willen zijn. Dus vandaar even rust. Ik ben nu een kleine zeven weken geleden gestopt met de pil, maar nog geen menstruatie gehad. Dat kan ook nog wel even op zich laten wachten volgens mij, maar irritant vind ik het wel. @ Davida, ik snap wel dat je wegens omstandigheden even wacht nog. Hetzelfde schuitje hier, met dezelfde oplossing.. ? Nu het even op zich laat wachten ben ik in ieder geval blij met dat besluit. Zo heeft mijn lichaam toch even de kans om te herstellen van het pilgebruik. Hopelijk is het stoppen met de pil voor jou ook een eerste fijne stap. Moet je nog lang studeren of ben je inmiddels klaar? @ Kat, hoe gaat ie bij jullie inmiddels? Wat een narigheid zeg. Snap wel dat je dan teleurgesteld bent. Hopelijk hebben jullie het er nog over gehad..? Nog steeds aan het schrijven en helpt dat een beetje? Hoe dan ook een digitale hug voor jou! @ Flowerrose, ben je al bij de gynaecoloog geweest? Hopelijk is alles goed! Mooi om te zien dat je er zo relaxt mee omgaat; kan ik nog wat van leren deze weken. ? @ Linda, ik zag het inderdaad dat er een aantal vertrokken zijn. @Foodforthought zelfs al zwanger, wat fijn. Hoe gaat het bij jou?? Super leuk dat jullie al beginnen, ik gun je snel een mooie positieve test! En wat betreft die kwalen; ja ik let er wel op denk ik.. Ik ben ook redelijk hormonaal ineens, dus er is van alles gaande. Helaas nog geen menstruatie dus.. maar acne en pijnlijke borsten geven toch wel echt aan dat mijn lijf hard aan het werk is.[/quote]
Hi Alittlebite, 
Ik ben inmiddels zo goed al klaar met mijn studie, nog een aantal formaleiten en dan ben ik afgestudeerd. Daarnaast heb ik ook het goede nieuws gekregen dat mijn contract wordt uigebreid en ik per 1 aug fulltime aan het werk kan. Dit biedt wat meer mogelijkheden in de huizenjacht. 
Inmiddels ben ik een week gestopt met de pil. Ik merk echter nog geen veranderingen. Ik ben 8 jaar geleden aan de pil gegaan vanwege mijn onrustige huid. Mijn huid is momenteel wat onrustig maar dat is bij mij vaker het geval dus ik kan niet zeggen dat dit echt door het stoppen komt. Ik vind het een fijn idee dat mijn lichaam nu kan ontpillen. Ook ben ik al een beetje bezig met opletten opvoeding etc. 
Liefs!

Terug
Bovenaan