Kinderwens maar nog moeten wachten

Oh wat een mooi idee om te doen Kat! Wat fijn dat je er toch rust bij hebt allemaal. Ik vind dat toch wel moeilijk nog dat we nog een menstruatie af gaan wachten. Het is wat we afgesproken hebben en ik begrijp ook echt waarom we het doen maar de drang om te beginnen is zo groot nu bij mij. Zeker nu dus ook mijn ovulatie er als het goed is aankomt komende week. Maar goed, ik zal wel moeten wachten, kan het niet in mijn eentje doen haha.

Dat snap ik helemaal @-linda-, zo rond je ovulatie is die drang altijd wat groter. Toch bij mij speelt het dan heel erg. Maar nog even doorbijten, deze cyclus is zo weer voorbij en dan kunnen jullie er voor gaan :). Deed het verwijderen van je spiraaltje trouwens pijn? 

Nee totaal niet. Voelde ook licht kramperig maar het zetten ervan was veel erger qua kramperig. Dat gevoel was ook vrij meteen wel weer weg. Heb gister heel inieminie beetje bruin verlies gehad maar meer ook niet. Ik hoop vooral ook echt dat mijn cyclus gewoon hetzelfde blijft nu en ik kijk dus komende week wel uit naar mijn ovulatie want dat geeft me dan ook een indicatie dat mijn cyclus nog hetzelfde is.

Hee allemaal! Fijn dat dit topic levendig blijft. Vind het echt leuk om er met mensen over te kletsen merk ik.
Al zal ik misschien binnenkort ook een "aan het proberen" topic opzoeken. Kan me voorstellen dat het niet zo leuk is als ik hier iets meld over een test bijvoorbeeld, mocht de tijd daar zijn.

@Alittlebite, dankje! Fijn om af en toe zo'n hart onder de riem te krijgen, van "als alles op één vlak goed is, dan schort er ergens anders wel weer wat". Toevallig las ook ik net zoiets over baby's. Slapen ze goed, dan eten ze weer geen groente. Zo is er altijd wat, en komt het vaak toch gewoon goed. Wij willen wel graag verhuizen op zijn tijd, maar we kunnen helaas niet zomaar ergens gaan wonen (en laten we wel zijn, dat willen we ook niet, we hebben ook zelf nog vriendschappen :)). Maar idd, ik houd me vast aan dat ik nog wel een jaar of zelfs langer heb in totaal, kan het hier zeker met een kindje volhouden totdat het loopt.

@Kat, wat een mooi idee! Fijn dat het je rust geeft. Ik schrijf toevallig tegenwoordig ook weer meer. Of ja toevallig.. haha.
@Linda, zo fijn dat jouw spiraal er ook uit is! Ik vond het echt een mijlpaal. Wacht nu op menstruatie, zou eigenlijk vandaag moeten zijn. Zou ik fijn vinden om nog minimaal 1x te hebben, zodat ik beter weet hoe te tellen. Snap wel dat jij bijna niet kunt wachten! Maar moet je eens kijken hoe snel het allemaal gaat nu...
Verwijderen was bij mij niet echt prettig trouwens, maar ik dacht maar zo: bevalling is vast nog een graadje pittiger, haha.

Zo'n gek idee wel trouwens. Behalve mijn vriend weet echt helemaal niemand ervan. Terwijl ik normaal best graag met vriendinnen klets over van alles en nog wat. Maar ik sta wel achter die beslissing, zou gewoon niet willen dat iemand over 3 maanden vraagt, en hoe lang zijn jullie nou al bezig? ...

Fijn om te lezen dat voor veel van jullie het helpt hier je verhaal te doen. Dat was voor mij ook echt. En daarnaast heeft het onze planning ook nog eens vervroegd. Mijn studie gaat nu ook echt goed, dus ben nog meer overtuigd dat het prima is om eerder te starten met proberen dan eerst gepland. 
Mijn eerste ongesteldheid is begonnen. Grappig hoe blij ik er mee ben, was toch 13 jaar geleden dat ik dat had gehad zonder anticonceptie (nu 28 jaar). Soort van bevestiging; dit deel van de cyclus werkt in ieder geval ;)
Hopelijk kan iedereen die nog moet wachten de rust nemen die nodig is. De tijd is hopelijk voor jullie zo voorbij om daarna aan de wens te kunnen starten. Het is jullie allemaal gegund!

Nou wij hadden vanmorgen een hypotheek adviesgesprek maar dit gaat hem allemaal niet worden. We wilde toch kijken wat onze opties zijn ondanks dat ik mijn grotere contract op werk nog niet heb maar dit moeten we gewoon echt laten gaan. Ik heb het er flink moeilijk mee. 
Ik ben gewoon zo erg toe aan die volgende stap in mijn leven en voor mijn gevoel moet ik nu alleen maar wachten continu. Wachten tot ik mijn nieuwe baan heb, wachten dus met eindelijk geld krijgen, wachten met een groter huis kunnen kopen, wachten tot we echt volledig gaan proberen voor een kindje....nu ga ik dus de komende maanden tegemoet met mijn kleinere baan en de onzerkheid wanneer dit veranderd. Mijn vriend snapt mij wel want vorig jaar zat hij in de onzekerheid dat die 'niks had' zegmaar, maar hij haalt nu ten minste wel gewoon geld binnen enzo en hij is niet de 'schuldige' waardoor we voorlopig nog geen huis kunnen kopen. Dus wat we gewoon moeten gaan doen is het gewoon sowieso het komende jaar laten rusten maarja het hart wil wat....dus dat is gewoon echt heel erg moeilijk.
Over kinderwens gesproken....afgelopen vrijdag is dus mijn spiraal eruit gegaan en als mijn cyclus onveranderd zou zijn zou ik nu in mijn vruchtbare dagen zitten. Maar zo voelt het helaas niet. Normaal heb ik wat bruin afvegen en slijm en voel ik het wat krampen maar nu helemaal niet. Dus het is afwachten of ik gewoon volgens planning mijn menstruatie ga hebben over 2 weken, ik hoop het wel!
Hoe is het hier verder met iedereen?

Hé dames!
Ik ben misschien niet altijd de meest actieve hier, maar vind het zeker leuk om mee te schrijven. Leuk dat het inderdaad 'actief' blijft hier.
@Kat, wat een bijzonder idee zeg! Een dagboek op papier of mail je dingen naar een e-mailadres o.i.d.? Tof dat je zo ook een fijne manier hebt gevonden om er toch een soort van mee bezig te zijn. 
@Anne-VA, wat een grappige vergelijking haha. Ja, dat zal inderdaad wel zo zijn. En een beetje gek gezegd misschien, maar in dat opzicht geniet ik nu ook echt nog maximaal van 'rust' in de zin dat ik alleen voor mezelf hoef te zorgen. En dat paleisje van jullie, dat komt straks vanzelf. Geloof zelf dat alles precies komt zoals bedoeld en dat geeft mij altijd wel veel rust, om te vertrouwen dat alles wel op z'n pootjes terecht komt. Ik heb het er verder ook met niemand over. Ik heb wel vriendinnen met kinderen en zodoende gaat het daar natuurlijk wel eens over, maar heb ook niet heel veel mensen die mij er actief naar vragen. Op zich wel prettig vind ik, maar herken indd wel het af en toe gewoon even willen kletsen erover. Mooi middel, zo'n forum. ;-) En mocht het raak zijn straks: ik zou het juist leuk vinden als je dat deelt! Het is iedereen gegund, op welke tijd dan ook, wat mij betreft.
@ Foodforthought, ha wat fijn dat alles weer 'gewoon werkt' zeg! Ik kan me voorstellen dat dat een opluchting is. Hier hetzelfde verhaal: jaren aan de pil geweest en nu wachten op mijn eerste menstruatie. Ik ben tussendoor een tijdje gestopt en toen was het heel onregelmatig, maar sta er best positief in: het kan maar zo heel anders zijn nu. Jullie starten nu dus met proberen? Wat mega spannend! Leuk! 
@ Linda, getsie, het zit jullie eventjes niet mee. Ik kan me voorstellen dat je staat te popelen om te beginnen en zo graag dat wat je voor ogen hebt wilt bereiken. Hopelijk geeft het verwijderen van je spiraal toch een positief gevoel; de eerste stap is gezet en ook zonder al die andere dingen gaan jullie proberen toch? You can do this. :) Er komen straks heel veel zonnestralen jullie kant op, dat kan niet anders. 
Hier gaat het goed. Met mijn neus in de boeken en zo nu en dan een zonnestraal pakken. Ik ga een beetje af en aan met: ik wil niet meer wachten en man, wat fijn dat ik nog alle tijd en ruimte heb. Dat laatste is vooral omdat ik het spannend vind om te studeren en straks een kleintje te hebben misschien. Beetje af en aan dus, maar over all voel ik me er rustig onder. Ik heb voldoende afleiding en de weken vliegen voorbij. Benieuwd of straks mijn cyclus goed op gang komt, dat draagt denk ik ook bij aan nog meer rust. 

Hé FlowerRose, welkom! Leuk dat je meeschrijft. Herkenbaar hoor, die gedachten van 'wat als'. Die spelen me soms ook wel parten. Je gevoel en verstand kunnen dan toch hele verschillende dingen zeggen hè. Wat leuk dat jullie een huis aan het bouwen zijn, dat is vast een hele onderneming. Straks een mooi huis om een gezin te starten dus. Drie maanden is inderdaad zo voorbij, maar alles waar je op moet wachten... voelt altijd te lang. ;-) Moeten jullie nog veel zelf doen na de oplevering of kunnen jullie dan ook begin volgend jaar snel over naar het nieuwe huis?

Terug
Bovenaan