Kindje geboren in mei?

A

Anoniem

Guest
Hoi meimama's,

misschien ook wel leuk om ons eigen kletshoekje te hebben hier! Het is een supergezellig forum natuurlijk, maar ook erg groot nu!
Hoe is t met jullie kindje? Wat gaat het allemaal snel, vinden jullie niet? Pffff, alweer een half jaar nu!
Met Tijn (29-5) gaat het prima! Tis een heerlijk mannetje, groeit goed en lacht veel. Hij heeft ook al 2 tanden, en er zitten ook andere aan te komen op het moment......
Ben sinds een paar weekjes begonnen met bijvoeding nu, maar dat gaat nog niet super, gek gezegd heb ik het idee dat hij daar nog niet aan toe is.
Tijn kraait en gilt heel veel momenteel, erg gezellig. Maar verder is het een ; luilakje'hoor; draaien ho maar,..........

Liefs, Eline

Hoi Eline,
Hier precies hetzelfde verhaal. Luna vindt het ook wel prima op de rug, trappelt en brabbelt wel heel veel en hard. Sinds deze week ook in het grote bad. Vorige week leek het goed te gaan met eten (mango, tomaat, peer en appel), deze week vindt ze het niks meer. Wilde met Rapley beginnen, maar dat boeit haar opeens ook niet meer. Ze heeft ook nog geen tandjes, misschien zijn ze er dan ook minder aan toe? Wat een verschil he, als je aan 6 maanden geleden denkt... Luna is van 8 mei.

Hoi mei mama`s

Mijn dochter is 21 mei geboren ze was 3 weekjes te vroeg ze woog met de geboorte 2595 gram. echt heel klein.
Nu moeten we 25 nov weer na het bureau ik ben zo benieuwd wat ze nu weeg.
Bij ons gaat het goed met het eten ze krijgt s`morgens een bord pap en dan later op de ochtend fruit hapje en dan smiddags groente hapje ik maak het trouwens zelf jullie dan??
Ik ben begonnen toen ze vier maanden was ze was echt heel erg aan het smakken en keek bij ons het eten uit de mond, dus toen zijn wij begonnen.
Wat wij nu trouwens heel erg merken dat ze ook wel brood wilt als wij het aan het eten zijn wil ze het wel zo afpakken en in de mond stoppen alleen durf ik dit nog niet aan.ze heeft nog geen tandjes maar ze is er al wel z`n twee maanden mee bezig volgens mij ze heeft telkens een vinger in de mond en dan gaat ze bij haar zelf over dat tandvlees en soms doet ze het een beetje hard en dan doet ze zich pijn, maar ik kan nog niks ontdekken.
Ik wil pas brood gaan geven als ze zelf kan zitten en als ze tandjes heeft hoe denken jullie hier over??

Hoeveel slaap bij jullie de kleine nog?

Groetjes Willy

Hoihoi,

Hier ook een meimama. Evy is van 16-05; wordt dus a.s zondag alweer een half jaar. Gister is haar tweede tandje doorgekomen. Wij willen de komende dagen met bijvoeding gaan beginnen. Evy lijkt er nu aan toe; heeft afgelopen week al eens even mogen snoepen van een fruithapje van een mede gastouder-oppaskindje. Ze vond het erg lekker volgens papa.
Ook draait ze zich al een tijdje van de buik naar de rug en sinds deze week ook van de rug naar de buik. Maar dan.... komt ze niet meer terug, armpje in de weg. Maar dat zal ze ook wel zo door hebben.
Verder vindt ze zitten op de bank bij ons heel leuk, vooral met papa achter de laptop. Lekker ook op het toetsenbord werken en zo de hele laptop op tilt helpen, haha.
Voor de rest groeit ze heel goed, volgt netjes de middelste lijn. Ze brabbelt veel en kan ook behoorlijk goed gillen.
Wat gaat de tijd toch snel.

Ons mooie meissie met haar grote nieuwsgierige kijkers.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoi,

het gaat zeker snel.......
Ik denk dat je best al een broodkorstje kunt geven hoor Wil, je bent immers al een tijdje bezig met bijvoeding toch? Gewoon proberen zou ik zeggen! Ik ben benieuwd wanneer Tijn nou eens het eten uit mijn mond gaat kijken. Soms eet hij wel al fruit, en groente, maar vaker niet dan wel. Geef hem ook niet elke dag hoor. Nu is hij sinds een paar dagen ook weer behoorlijk aan het rommelen met zijn flesjes! Geeft elke keer aan dat hij 'honger'heeft, maar op het moment dat hij de fles krijgt, drinkt hij weinig! Zou het een sprongetje zijn? Ik geef trouwens vaak nog 5 flessen per dag, hangt er echt vanaf hoe laat hij wakker wordt sochtends!
Over het algemeen geef ik Tijn potjes als ik hem fruit of groente geef! Soms prak ik een banaan of peer voor hem, dat wel. Ik wil wel erg graag alles vers maken, maar uit pure gemakzucht grijp ik toch vaak een potje uit de kast......
Tijn slaapt ook nog superveel vind ik zelf! Als hij 2 uur wakker is, is hij gewoon weer doodmoe! Ik hoop echt dat hij snel gaat draaien enzo hoor! Ik vind hem erg langzaam namelijk........Mijn dochter stond al met 7 maanden, dus dit is echt nieuw voor mij, haha
Liefs, Eline

Hey Eline en andere mama's,

Hier Gipsyd...slim zo'n topic, want ik vind het ook zooo groot worden.

Mijn kleine man van 27 mei is ook echt een ventje aan het worden. Sinds een week rolt hij officieel alleen. Overal waar hij kan wilt hij rollen, maar punt is...dat hij nog niet terug kan rollen en dan wordt meneertje boos! Volgens mij is hij ook met tandjes bezig...ben bnieuwd wanneer er eentje omhoog komt.

Hij zit nu op 4 flessen en krijgt al een ruime tijd fruit. Dit vindt hij zoooo lekker en wij vinden het enig om hem dit te geven. Van het weekend willen we met groente beginnen.
Hij is erg verkouden nu en dat zorgt weer voor slapeloze nachten, soms moeten we er wel 7 keer uit, want dan zit zijn neusje verstopt en krijgt hij bijna geen lucht.

Ik vind het heerlijk om mama te zijn, maar moet toegeven dat ik het soms ook best zwaar vind. Vooral als hij in een sprong zit ofzo...hij kan er wel niks aan doen, maar dan word ik soms ff gek ...hahhahaha.

Hoeveel slaapt jullie kindje nu?

Liefs van mij

Hai meiden,

Wat leuk zo'n meimama topic! Ik vond het forum ook wel erg groot worden en had moeite om het allemaal bij te lezen.

Hier gaat alles goed. Ik heb sinds een paar weken gedeeltelijk ouderschapsverlof en werk nu maar gemiddeld 11 uur per week. Ik moet zeggen dat ik er ontzettend van geniet om zoveel thuis te zijn, maar kom ineens tijd tekort. Ik ben veel poetseriger en ga veel weg.
Mila is van 03-05 en is een ontzettend vrolijk, bewegelijk meisje. We moeten over 1 1/2 week weer naar het CB maar  3 weken geleden woog ze 5665 gr. Tja het is een gespierd meisje zeggen ze. Ze kruipt al en doet steeds pogingen tot staan.
Wel krijgt ze nu aangepaste voeding in overleg met de dietiste. Ze krijgt om 08:00 en 20:00 borstvoeding, om 10:30 fruithapje en om 12:00, 16:00 en 23:00 een fles kunstvoeding (210ml water en 7 schepjes).

Hoeveel eten jullie kindjes?

Groetjes

Hoihoi,

Evy dag verloopt ongeveer zo (als ze thuis is dan):

7.00 fles van 190 water en 6 schepjes
7.30 weer in bed; beetje slapen en veel kletsen
9.30-10.00 wassen, aankleden en spelen in de box
11.30 fles van 190 water en schepjes
12.00 slapen
15.00 wakker en lekker spelen met mama of papa
16.00 fles van 190 water en 6 schepjes
17.00-17.30 slapen
20.30 fles 190 water en 6 schepjes en 1 schepje rijstebloem

Ze gaat 3 dagen in de week naar haar gastouder; het verschilt steeds hoe laat ze gaat en opgehaald wordt door ons, daar we beide wisseldiensten werken.
Onze gastouder houdt onze voedingstijden en slaapritme aan, maar Evy vind het veel te leuk daar en dan schiet het slapen er wel eens bij in.

We gaan dit weekend waarschijnlijk met een groentehapje beginnen. Ik zit alleen ook met wanneer geven. Ik denk voor nu ergens voor de fles van 16.00.
Wij willen op zich wel verse producten gaan gebruiken, maar daar we beide dus zo onregelmatig werken, moet ik nog even gaan uitvissen wanneer we dingen klaarmaken. Zal binnenkort maar eens een diepvriesla gaan vrijmaken, haha.

Als het groente- en fruithapje goed gaat; zeiden ze op het cb, dat we dan de papfles moesten vervangen door een bordje pap. Gemaakt met 6 scheppen rijstebloem. Als dit weer goed gaat, dan 3 scheppen rijstebloem en 3 scheppen bambix.
En als dit weer goed gaat brood en warme maaltijd uitbreiden.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Terug
Bovenaan